Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Roadster (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tesla Roadster (2020)

VERRASSING: NIEUWE TESLA ROADSTER IS LOS!

BLOEDSNEL

Tesla trekt momenteel het doek van zijn volledig elektrische vrachtwagen. De Amerikanen komen verrassend uit de hoek door eerst een volledig nieuwe Roadster te presenteren!

Tussen 2008 en 2012 produceerde Tesla zijn aan de Lotus Elise gerelateerde Roadster, een elektrische tweezitter met kartachtige genen. Vandaag maken we kennis met de tweede generatie, een auto die nu voor de volle 100 procent uit Tesla-DNA is opgebouwd.

Op het eerste gezicht is deze nieuwe Roadster, die nu plek biedt aan vier inzittenden, een coupé, maar wie beter kijkt ziet toch echt naden in het dak waar een uitneembaar paneel is geplaatst. De bijna targa-achtige elektrische Roadster beschikt over een 200 kWh groot accupakket en moet dankzij drie elektromotoren (één voor en twee achter) in, jawel, 1,9 tellen naar een snelheid van 60 mph (96 km/h) kunnen schieten. In 4,2 tellen moet een snelheid van 160 km/h bereikt kunnen worden. De topsnelheid? Meer dan 400 km/h... Wie zich in weet te houden, moet volgens Musk een actieradius van zo'n 1.000 (!) kilometer kunnen halen.

Als bovenstaande cijfers in de praktijk lijken te kloppen, dan heeft Tesla met de nieuwe Roadster plotsklaps een van de snelste productieauto's ter wereld in handen. Ter vergelijk: onlangs vestigde Koenigsegg een snelheidsrecord met de Agera RS door een snelheid van 447 km/h te halen. Omstreeks 2020 moet deze nieuwe Roadster op de markt verschijnen.

Achter de schermen worstelt Tesla momenteel met de productie van de Model 3. Hoe het merk de introductie van deze nieuwkomer én die van de nieuwe Semi gaat bekokstoven, zal nog maar moeten blijken.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

2 seconden tot honderd .... Laat die elektrische wagens toch maar komen zulle

Comment

Meer dan 400km/u ?

Eerst zien, dan geloven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
            Meer dan 400km/u ?

Eerst zien, dan geloven
            en batterij dan plat op 17 seconden
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Laat het pre-orderen beginnen, zo heeft tesla nog wat geld om het te rekken.
              Of ge uwe roadster ooit zult zien is dan wel de vraag.

Comment

Gewoon een amuse om de voor hun model 3 wachtende klanten te sussen...
                Waartoe dienen in godsname die felle acceleraties, behalve als spielerei ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  2 seconden tot honderd .... Laat die elektrische wagens toch maar komen zulle
                  Ik heb nog nooit met eigen ogen een Tesla fel zien optrekken, wel heel veel die bezig zijn aan een economy run ...

Comment

Wel knap!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      Waartoe dienen in godsname die felle acceleraties, behalve als spielerei ?
                      Dat vraag ik mij ook constant af, 10 sec naar 100 is toch meer dan rap genoeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                        Laat het pre-orderen beginnen, zo heeft tesla nog wat geld om het te rekken.
                        Of ge uwe roadster ooit zult zien is dan wel de vraag.
                        Mss ziet ge hem wel, en dan kunt ge hem meteen als 'oldtimer' inschrijven

Ze krijgen hun model 3 nog niet deftig in productie en dan denken ze al aan volgende modellen.

Dat kaartenhuisje van Musk gaat mss zelfs voor 2020 in mekaar vallen en dan zie ik een groep zoals GM de boel nog over kopen en mag Musk nog wat klussen als 'advisor'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Oh, gij bompa

Comment

sowieso dat het in US handen zal blijven, mooie afleiding zo een voorstelling. Wat met cijfers gooien en een ongetest prototype voorstellen als het nieuwe summum. Ballen heeft hem wel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              Ik heb nog nooit met eigen ogen een Tesla fel zien optrekken, wel heel veel die bezig zijn aan een economy run ...
                              Die rijden in het algemeen heel rustig omdat anders de batterij te snel leeg is.

Paar maanden terug eens in een Tesla S meegereden. Die gast zijn bedrijf heeft zo een wagen vol reclame en als de werknemers bepaalde doelstellingen halen, krijgen ze die een weekend mee naar huis. Dus diene keek er niet naar en ik heb dus wel de boost mogen voelen. Voelt wel ff leuk aan, maar geef me toch maar ne vette V8.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Aan 10 sec tot 100 hebde gene fun he.... Waarom zou een auto geen fun mogen bieden ? En als dat zo makkelijk kan met electromotoren is dat toch de max.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL

Aan 10 sec tot 100 hebde gene fun he.... Waarom zou een auto geen fun mogen bieden ? En als dat zo makkelijk kan met electromotoren is dat toch de max.
                                  Fun is niet optrekken hé
                                  Fun is de bochten opzoeken, het gehuil van de motor horen. Ver te zoeken hier

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Ja, maar optrekken kan nu iedereen met een automatische bak. Vroeger was het nog een kunst op te trekken zonder te schudden !

Comment

Voor mij is fun anders hee. Liefst zo weinig mogelijk gehuil van motoren, maar wel een snelle acceleratie en goed wegligging waarbij comfort primeert. En dat kan duidelijk wel met die electromotoren. Steeds vermogen voorhanden, geen geluid,...

Comment

Een auto met 4 zitplaatsen maken en hem Roadster noemen, hoe komt ge er op ..
                                        Ze konden hun S dan ook bijvoorbeeld evengoed Hatchback genoemd hebben, hun X Sedan, of hun 3 Cabrio :-S

Comment

Working...
                                        X