Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Roadster (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Het zal wel met aangepast schoeisel zijn denk ik en de straatversies zullen dit niet halen maar theoretisch kunnen of zoiets

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten

      Ok, maar om de grens van 2 seconden te doorbreken, heb je wel wat nodig buiten elektronische hulp. Zelfs auto’s als een Chiron lukt het niet. Of auto’s als de P1, Laferrari,918,...
      Hij heeft dan ook 3 motoren... Differentieel? Niet nodig.

      Comment


      • #63
        Da's waarschijnlijk de eerste Tesla die het bij zijn introductie al 4 pagina's lang uithoudt zonder 'saai' of 'lelijk' genoemd te worden. Waarschijnlijk zal hij dan wel mooi zijn, maar is er nog maar 1 iemand die hem 'prachtig' noemde zeker?

        Was dit een Porsche geweest, dan was het ongetwijfeld de prachtige Tesla-killer die de laatste nagel aan de doodskist van Musk zou worden.

        Nu lees ik vooral veel gezaag over de prijs, terwijl het in zijn klasse (alhoewel in de klasse die 0-60 mph in minder dan 2s doet zit hij alleen ;p), zowat de gedkoopste auto moet zijn. Anderen trekken zijn prestaties dan weer in twijfel, terwijl dat nu net een punt lijkt waar Tesla altijd WEL zijn beloften nakomt. 'Production hell' zal deze ook wel niet meemaken vanwege de beperkte oplage. En ja, dat TopGear er geen 500 km autonomie zal uithalen, dat zal wel zo zijn zeker, maar aan legale snelheden verwacht ik toch dat hij 7 a 800 km haalt.

        Als jullie hem allemaal toch niet moeten hebben, doet er dan iemand mee met een crowd-funding om er voor mij ene te bestellen?

        Comment


        • #64
          Qwan, hoe mensen reageren op een bepaalde auto in een bepaalde prijsklasse... wie boeit dat eigenlijk?
          Kopers kopen, klager kopen elders. Who cares....
          Negativisten graven eigen graf... provoceren graag.
          Steek je tijd die in reacties, van mensen die het goed menen.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door qwan
            Da's waarschijnlijk de eerste Tesla die het bij zijn introductie al 4 pagina's lang uithoudt zonder 'saai' of 'lelijk' genoemd te worden. Waarschijnlijk zal hij dan wel mooi zijn, maar is er nog maar 1 iemand die hem 'prachtig' noemde zeker?

            Was dit een Porsche geweest, dan was het ongetwijfeld de prachtige Tesla-killer die de laatste nagel aan de doodskist van Musk zou worden.

            Nu lees ik vooral veel gezaag over de prijs, terwijl het in zijn klasse (alhoewel in de klasse die 0-60 mph in minder dan 2s doet zit hij alleen ;p), zowat de gedkoopste auto moet zijn. Anderen trekken zijn prestaties dan weer in twijfel, terwijl dat nu net een punt lijkt waar Tesla altijd WEL zijn beloften nakomt. 'Production hell' zal deze ook wel niet meemaken vanwege de beperkte oplage. En ja, dat TopGear er geen 500 km autonomie zal uithalen, dat zal wel zo zijn zeker, maar aan legale snelheden verwacht ik toch dat hij 7 a 800 km haalt.

            Als jullie hem allemaal toch niet moeten hebben, doet er dan iemand mee met een crowd-funding om er voor mij ene te bestellen?
            Is die 0-100 al effectief gemeten?

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten

              Is die 0-100 al effectief gemeten?
              Maar nee gij, waarschijnlijk niet, maar als Musk het zegt zal het wel waar zijn zeker?

              Comment


              • #67
                Zelf de Tesla truck doet 0-60 mph in 5 sec damn
                2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                Comment


                • #68
                  Tesla is wel de enige die erin slaagt een wagen op de markt te zetten die vrij goed verkoopt. Velen zien het niet graag dat iemand iets realiseert maar ik kan dit enkel aanmoedigen. Degenen die er geld in steken, weten dat ze een risico nemen. Dus mocht het tegenvallen, kan men niemand iets kwalijk nemen. Ook Munsk niet. Die probeerde tenminste. Ondernemers zoals hem zullen altijd nodig zijn.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Tesla is wel de enige die erin slaagt een wagen op de markt te zetten die vrij goed verkoopt.
                    Eh ?
                    Ik denk dat er wel meer wagens zijn die vrij goed verkopen .. , zelfs beter ..
                    Toch ?

                    Comment


                    • #70
                      Deze auto is saai en lelijk.

                      Mag zelfs niet op de belgische wegen zoals die nu is want heeft geen pinkers
                      Ben benieuwd wie er zoveel geld wil geven voor een auto waar je enkel maar het kleur zelf kan kiezen, nuja is hen bij model S in feite gelukt.
                      Last edited by Schnippy; 21/11/2017, 21:15.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                        Eh ?
                        Ik denk dat er wel meer wagens zijn die vrij goed verkopen .. , zelfs beter ..
                        Toch ?
                        Ik bedoel hiermee een groot elektrisch voertuig natuurlijk, ik had duidelijker moeten zijn Voor een beginnend merk en in de prijsklasse van een model S vind ik de wereldwijde verkoop heel goed. Je moet eens een model zeggen waarvan er zoveel pre orders zijn zoals van het model 3. Ik ken geen enkel merk die hierin geslaagd is op zo'n korte tijdspanne. Ik vind Munsk een man met kwaliteiten.
                        Op korte tijd dezelfde techniek kunnen toepassen zoals Apple het al jaren doet. Geen publiciteit maken, maar ervoor zorgen dat erover gesproken wordt, dat mensen nieuwsgierig zijn en kopen. Dat is weinigen gegeven.
                        Het is enkel hopen dat hij de produktie snel kan optimaliseren om de komende concurrentie voor te blijven. Mercedes bvb plant tegen 2020 elektrische wagens op de markt te brengen en als deze grote spelers eraan beginnen zal Munsk moeten zorgen voor een voorsprong tegen dan. Maar hij werkt eraan, heb er respect voor.

                        Comment


                        • #72
                          Okee ja, ik was even niet mee :-)
                          Maar Musk, niet Munsk ;-) vindt het precies belangrijker om zijn tijd in praatjes te steken dan in het efficiënt productief maken van zijn fabrieken. Waarom ook, het geld blijft toch binnenrollen. En het is ook omdat er voorlopig geen concurrentie is en omdat er overheidssteun is dat hij succesvol is. Ik wil het ook eens zien hoe Tesla er over een paar jaar zal voorstaan, als of indien er dan meer concurrentie is en er geen premies meer gegeven worden.

                          Comment


                          • #73
                            Musk ja

                            Tijd zal het inderdaad uitwijzen, benieuwd wat de 'grote' merken binnen een jaar of twee in de schaal gaan werpen.

                            Comment


                            • #74
                              Op vlak van R&D heeft musk in elk geval enkele jaren voorsprong.
                              De productie blijft wel een nachmerrie en idd hopelijk kunnen ze wat dat betreft in 2018 het tij keren. Ik dacht dat er zowel problemen zijn in de giga accu factory als met de robotten die de model 3 assembleren. Die problemen zijn niet snel op te lossen maar als ze er in slagen, hopelijk binnen dit en enkele maanden, zouden ze wel de eersten ter wereld zijn die op grote schaal EV's produceren (andere merken slagen er ook niet in).
                              Het nut van die roadster ontgaat me een beetje maar die truck lijkt ook wel razend
                              interessant.

                              Comment


                              • #75
                                ​Tesla-topman Elon Musk meende dat het niet nodig was om van de Model 3 een preserierun uit te voeren. Dat is de stap waarin automerken enerzijds op zoek gaan naar de laatste defecten aan een nieuw model, maar ook -vooral- waarin eventuele problemen...

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                  Hij heeft dan ook 3 motoren... Differentieel? Niet nodig.
                                  Het gaat hem vooral over we wrijving tussen band en weg.
                                  Met een perfecte wrijvingscoeficient van 1 (wat eigenlijk niet bestaat) haal je de 100 maar in iets van 2.7s.
                                  Er moet dus downforce of exctreem zachte banden en extreem ruw wegdek aan te pas komen, anders kan het niet.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1

                                    Het gaat hem vooral over we wrijving tussen band en weg.
                                    Met een perfecte wrijvingscoeficient van 1 (wat eigenlijk niet bestaat) haal je de 100 maar in iets van 2.7s.
                                    Er moet dus downforce of exctreem zachte banden en extreem ruw wegdek aan te pas komen, anders kan het niet.
                                    Dit dus.

                                    Comment


                                    • #78
                                      ANALYSE - Tesla Roadster 2020: wat met al die duizelingwekkende cijfers?

                                      Elon Musk heeft afgelopen donderdag de wereld nog maar eens verbaasd door niet enkel zijn Semi (vrachtwagen) voor te stellen, maar ook het prototype van de toekomstige Roadster, die in 2020 komt met een koppel van 10.000 Nm. Maar klopt dat allemaal?


                                      Elon Musk is niet vies van wat show en een spectaculaire aankondiging of twee. Afgelopen week deed hij het weer, toen iedereen nieuwsgierig zat te wachten op de onthulling van zijn elektrische Semi (een trekker) met een rijbereik van 800 kilometer. Dat evenement was al een paar keer opgeschoven op de kalender, waardoor Daimler en Fuso en motorenbouwer Cummins hem de kaas van het brood konden eten. Maar de echte verrassing was toch wel de onthulling van de toekomstige Roadster, die vandaag nog een prototype is maar waarvan de definitieve versie in 2020 wordt beloofd. Musk doorspekte zijn speech zelfs met een resem cijfers, die allemaal om te meer spectaculair waren, en sommige zelfs ongelooflijk. 200 kWh en 10.000 Nm

                                      We horen het hem nog zeggen: een batterij van 200 kWh voor een rijbereik van 1.000 kilometer (op Californische snelwegen), 3 motoren en, vooral, 10.000 Nm. Het is moeilijk om je daar iets bij voor te stellen als een Model S of X P100D al aan 1.074 Nm komt. Wat wil Musk nu eigenlijk zeggen? Want in de realiteit lijkt ons dat moeilijk praktisch haalbaar. Of zit er iets anders achter?

                                      Koppel aan het wiel?

                                      Ofwel gaat het om een andere waarde dan het motorkoppel van de 3 motoren. Gaat het om het gecumuleerde koppel van deze 3 elektromotoren, of om de theoretische output van elk van hen in ‘overboost’ – die gemakkelijk kan verdubbelen in vergelijking met het nominale koppel – om bijvoorbeeld alles te kunnen blijven geven op het moment dat de trekkrachtcontrole een van de 2 achterwielen afremt? Een andere mogelijkheid, en dat lijkt de meest geloofwaardige, is dat het gaat om het totale koppel op de vier velgen, dus om het wielkoppel (na de ontdubbeling, dus). Een snelle berekening door een van onze betrouwbare consultants leert ons dat een auto van 2 ton (1 ton per as) met grote velgen en erg performante banden met een wrijvingscoëfficiënt van 1,3 of 1,4 – zoals de Michelin Pilot Sport Cup 2 in 20 of 21 duim – ongeveer 10.000 Nm nodig heeft om zijn assen naar de grens van hun grip te brengen. Dat lijkt te kloppen om aan een sprint van 0 naar 100 km/h in 1,9 seconden te komen. Maar ook de topsnelheid van 400 km/h lijkt bijna ongeloofwaardig. Met een enkelvoudige overbrenging zou dit betekenen dat de elektromotoren veel hogere snelheden aankunnen dan de 18.000 o/m van de Model S en X of de 14.000 o/m van de eerste Roadster. Waarschijnlijk zal hij ergens rond de 20.000 o/m pieken.

                                      200 kWh batterij?

                                      Een ander onderdeel van de Roadster dat vragen oproept, zijn de batterijen. En dan vooral hun opslagcapaciteit van 200 kWh, dubbel zoveel als de huidige Model S (100D), waar het accupakket al 650 kilo weegt. Dan zou dat gewicht nog verdubbelen, en het pakket moet bovendien in de vloer worden gepropt van een auto die veel kleiner is dan een Model S. Het klinkt alweer moeilijk om te geloven. Tenzij Elon Musk al uitgaat van een toekomstige technologische ontwikkeling waar we voorlopig nog niet meer over weten. De vraag blijft open, maar verschillende realistische experts menen dat zo’n batterij over twee jaar nog rond de 900 kilo zou wegen.

                                      Schuldenput

                                      De twee spectaculaire onthullingen van Tesla zullen aanhangers van de elektrische auto vreugdevol stemmen en wij willen daar graag in meegaan. Maar we willen ook niet blind zijn. Het merk heeft recent erg veel cash opgehaald: 1.000 dollar per gereserveerde Model 3 (meer dan 400.000 exemplaren), een techniek die Musk opnieuw toepast met deze Roadster, waarvoor hij 250.000 dollar voorafbetaling vraagt voor elk van de 1.000 eerste exemplaren. Maar ondanks al die inkomsten blijft Tesla massaal schulden opstapelen – en dat zelfs met de aanhoudende groei van de verkoopcijfers en van de productie – en heeft het massaal veel mensen ontslagen. En dan is er nog de steeds grotere productieachterstand voor de Model 3. Aangezien Tesla het Amerikaanse automerk met de grootste beurswaarde is, denken we al die show er vooral is om de investeerders en aandeelhouders gerust te stellen, want ook zij beginnen de grote baas aan te vallen om zijn strakke greep op het bedrijf. Er rijst dus stilaan twijfel rond Tesla, terwijl de vele onbeantwoorde vragen de speculatie alleen maar voeden. Kan Elon Musk nog worden vertrouwd? De toekomst zal het uitwijzen, maar ondertussen is hij alvast in één ding alweer geslaagd: hij en Tesla staan weer volop in de belangstelling.



                                      bron; autogids.be

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Tesla is wel de enige die erin slaagt een wagen op de markt te zetten die vrij goed verkoopt. Velen zien het niet graag dat iemand iets realiseert maar ik kan dit enkel aanmoedigen. Degenen die er geld in steken, weten dat ze een risico nemen. Dus mocht het tegenvallen, kan men niemand iets kwalijk nemen. Ook Munsk niet. Die probeerde tenminste. Ondernemers zoals hem zullen altijd nodig zijn.
                                        "Global Leaf sales passed the 250,000 unit milestone in December 2016, making the Nissan Leaf the world's best-selling highway-capable electric car in history"


                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          Op vlak van R&D heeft musk in elk geval enkele jaren voorsprong.
                                          De productie blijft wel een nachmerrie en idd hopelijk kunnen ze wat dat betreft in 2018 het tij keren. Ik dacht dat er zowel problemen zijn in de giga accu factory als met de robotten die de model 3 assembleren. Die problemen zijn niet snel op te lossen maar als ze er in slagen, hopelijk binnen dit en enkele maanden, zouden ze wel de eersten ter wereld zijn die op grote schaal EV's produceren (andere merken slagen er ook niet in).
                                          Ik denk dat het een wedloop gaat worden tussen Tesla die ondertussen, naar mijn mening, leidend is met EV kennis, maar massa productie kennis en ervaring ontbreekt en andere fabrikanten, die wel massaproductie kunnen doen, maar de EV kennis en praktijk ervaring missen. Ik vraag me ook af waar de andere fabrikanten hun batterijen gaan halen. Analysten hebben daar ook al vragen bijgesteld. Een model presenteren en produceren zonder batterijen is 1 ding, maar wie gaat de batterijen maken?
                                          Nu, wat velen ook niet beseffen, is dat Musk niet wil winnen van de gewone fabrikanten, hij wil gewoon zoveel mogelijk EVs op de weg! Als straks iedereen goede EVs verkoopt en Tesla geen meer, dan is Musk ook tevreden. Aandeelhouders Tesla minder waarschijnlijk, maar soit. Vandaar ook dat hun patenten gratis gebruikt mogen worden: https://www.tesla.com/blog/all-our-p...are-belong-you

                                          Maar kennelijk is het moeilijk om in Nevada goede werkkrachten te vinden volgens een insider bij Tesla, ook management gaat faliekant de mist in:


                                          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          Het nut van die roadster ontgaat me een beetje maar die truck lijkt ook wel razend interessant.
                                          nut van de roadster: prestige, geld verdienen, aandacht afleiden, ...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X