Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Roadster (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    als ge de roadster in vraag stelt, dan kunt ge dat evengoed doen met de bugatti Chiron. Het zijn prestige modellen die mensen aantrekken en zich 'tevreden' stellen met een minder model van dezelfde fabrikant (een tesla 3 bijvoorbeeld).
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten

      "Global Leaf sales passed the 250,000 unit milestone in December 2016, making the Nissan Leaf the world's best-selling highway-capable electric car in history"

      Luxewagen dan

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        als ge de roadster in vraag stelt, dan kunt ge dat evengoed doen met de bugatti Chiron. Het zijn prestige modellen die mensen aantrekken en zich 'tevreden' stellen met een minder model van dezelfde fabrikant (een tesla 3 bijvoorbeeld).
        Sommige zaken moet je inderdaad niet in vraag stellen... Het is het tentoonstellen van de knowhow van een bedrijf. En zoals Flappy zegt, het trekt mensen aan. Is een vorm van publiciteit, denk niet dat dit het produkt is waarmee Musk de grote winst wil gaan halen. Bijna alle merken heeft zo'n uitstalraam.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

          Het gaat hem vooral over we wrijving tussen band en weg.
          Met een perfecte wrijvingscoeficient van 1 (wat eigenlijk niet bestaat) haal je de 100 maar in iets van 2.7s.
          Er moet dus downforce of exctreem zachte banden en extreem ruw wegdek aan te pas komen, anders kan het niet.
          Een snelle berekening door een van onze betrouwbare consultants leert ons dat een auto van 2 ton (1 ton per as) met grote velgen en erg performante banden met een wrijvingscoëfficiënt van 1,3 of 1,4 – zoals de Michelin Pilot Sport Cup 2 in 20 of 21 duim – ongeveer 10.000 Nm nodig heeft om zijn assen naar de grens van hun grip te brengen. Dat lijkt te kloppen om aan een sprint van 0 naar 100 km/h in 1,9 seconden te komen.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            als ge de roadster in vraag stelt, dan kunt ge dat evengoed doen met de bugatti Chiron.
            Bugatti is van VW groep, die hebben min of meer hun zaken op orde. Tesla maakt al 100 jaar niks anders als verlies .. niet echt vergelijkbaar. Ik vind dat Tesla zich daar niet moet mee bezig houden. Maar ik ben natuurlijk niet een van hun intelligente aandeelhouders. Laat hen maar doen.

            Comment


            • #86
              Tesla kan niet anders dan verlies maken. Van welk geld moeten die alles betalen? De rest kan teren op hun oorlogskas van alle jaren dat ze al bezig zijn.
              Als ze hun problemen onder controle krijgen (en Musk kennende zal dat wel zijn), gaan de aandeelhouders heel tevreden mensen worden.
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • #87
                Tesla heeft vooral een hoog fata morgana gehalte. Hebben nooit maar dan ook nog nooit hun prognoses gehaald, altijd wel excuses.
                Voorlopig raken ze ermee weg omdat ze goedkoop geld kunnen blijven ophalen.
                We gaan eens zien wat er zal gebeuren als Wall Street dat op een dag beu wordt. Of zijn er hier naïevelingen die denken dat de beurzen gaan blijven stijgen misschien...

                Comment


                • #88
                  Musk heeft niet 1 bedrijf maar verschillende. Al die bedrijven rond Tesla van Musk maken hun beloftes waar ondertussen en dat wordt ook opgemerkt. Dus als het daar lukt, waarom dan bij Tesla niet. Musk lijkt me niet de persoon te zijn die heel de situatie maar blauw-blauw laat. Achter de schermen zal het ondertussen wel zo hard koppen rollen, dat zelfs de beste koppensneller wit zou wegtrekken.
                  En zelfs al zouden ze falen, ze hebben wel iets in gang gezet dat niet meer teruggedraaid kan worden.
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #89
                    Wat op zand gebouwd wordt kan weleens instorten, hé !
                    Wij hebben nog weinig gezien van EV’s op (echt) grote schaal produceren én verkopen, en alles staat nu op het subsidiëren.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                      Bugatti is van VW groep, die hebben min of meer hun zaken op orde.
                      Yeah right! Het geheugen is kort, meer dan 1.000 personen vroegtijdig gestorven door een bedrijf dat zijn zaakjes op orde heeft: http://www.independent.co.uk/news/bu...-a7609061.html

                      Comment


                      • #91
                        Lol.

                        Professor Barrett also said “It seems unlikely that Volkswagen is the only company with issues with excess emissions,”

                        Indien ze wel aan de normen voldeden, waren het er misschien maar 900, dan was alles in orde .. :-S

                        Iedereen foefelt op zijn manier en maakt anderen wijs wat ze willen. Zowel VW als Tesla als andere merken, en dan bedoel ik zelfs niet uitsluitend automerken.

                        Comment


                        • #92
                          gelukkig hebben we bedrijven als tesla of anders stond de electrische auto belange zo ver nog niet
                          lets have some more member berries

                          Comment


                          • #93
                            Ze bouwden nu ook de grootste batterij ter wereld. Heb toch de indruk dat wat hij zegt ook waar maakt. Gedreven persoon volgens mij. Gelukkig dat er zulke ondernemers zijn. En die mensen moeten dromen hebben, als ze zich vastpinnen op de huidige situatie zonder originaliteit dan blijven ze ter plaatse trappelen toch ?

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Ze bouwden nu ook de grootste batterij ter wereld. Heb toch de indruk dat wat hij zegt ook waar maakt. Gedreven persoon volgens mij. Gelukkig dat er zulke ondernemers zijn. En die mensen moeten dromen hebben, als ze zich vastpinnen op de huidige situatie zonder originaliteit dan blijven ze ter plaatse trappelen toch ?
                              Nu weet ik waar de batterijen van de beloofde 3 naartoe zijn.

                              Comment


                              • #95
                                Haha, ja, denk wel dat ze hiermee een paar duizend auto's van batterijen konden voorzien

                                Comment


                                • #96
                                  Ik ken ondertussen iemand die eentje besteld heeft. 215K neer te tellen voor eind deze maand, met onzekerheid of dit wel het eindbedrag is. Levering vanaf 2020

                                  You got to give it to the man... he knows his marketing ;-)

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Ze bouwden nu ook de grootste batterij ter wereld.
                                    Nog zo'n klucht... een batterij om stroompannes op te vangen... laat me niet lachen: die fameuze batterij kan 30000 gezinnen (het equivalent van een Vlaams boerenstadje dus) gedurende zeggen en schrijven 6 minuten van stroom voorzien.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                                      Nog zo'n klucht... een batterij om stroompannes op te vangen... laat me niet lachen: die fameuze batterij kan 30000 gezinnen (het equivalent van een Vlaams boerenstadje dus) gedurende zeggen en schrijven 6 minuten van stroom voorzien.
                                      100MW = 100.000.000W / 30.000 gezinnen= 3333,3 W per gezin, als aanvulling bij windmolens ea. Niet als hoofdbron!
                                      3333,3 W/ 120V= 2,77A per gezin. Naast de hernieuwbare energiebronnen....

                                      Leuven telt 100.000 inwoners, aan 3 inwoners per gezin. 33333 gezinnen... Het eerste het best boerendorp dus...

                                      Het batterijencomplex, dat beheerd wordt door Tesla, samen met Neoen, een Frans bedrijf in hernieuwbare energie, wordt aangesloten op het Zuid-Australische energienetwerk en zal de overtollige energie van het windmolenpark in Jamestown opslaan. Wanneer het nodig is kan de enorme batterij extra energie op de markt brengen. Ook kan de overheid energie uit de batterijen gebruiken om het elektriciteitsnetwerk de nodige stabiliteit te geven.
                                      Last edited by ; 24/11/2017, 18:03.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Het was naar aanleiding van een blackout tijdens een zware storm, dus niet ter aanvulling. En dat boerenstadje bedoelde ik uiteraard niet letterlijk.

                                        Comment


                                        • Blijkbaar is er een markt voor, ik denk niet dat hij zonder winstoogmerk gedaan heeft .

                                          Hij blijft het toch maar doen, ondanks velen hem graag op z'n bek zien vallen. De mogelijkheid bestaat, maar hij heeft in ieder geval één en ander in gang gezet. Zie dit de gemiddelde mens allemaal niet doen. Sommigen beschouwen hem misschien als zijnde dom, maar daar denk ik anders over.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X