Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Roadster (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dom is hij allerminst.
    Betrouwbaar is wat anders.

Comment

• Onbetrouwbaar ? Op welk gebied dan ? Heeft hij veroordelingen of zo ? Zo'n man heeft natuurlijk ook tegenstanders die hem in een slecht daglicht willen plaatsen. Tijd zal veel uitwijzen...

Comment

• Hoge bomen, vangen veel wind....

En eerlijk gezegd, ik had graag zo een visionair in België gehad...
        Een eigen Belgisch, elektrisch betaalbaar automerk...

Comment

• Ik denk dat het nog een tijdje zal duren tot electrisch en betaalbaar op een zelfde auto zal slaan.
          Ik meen even betaalbaar als nu een kleine stadswagen die Jan met de pet met zijn spaarpot kan betalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

100MW = 100.000.000W / 30.000 gezinnen= 3333,3 W per gezin, als aanvulling bij windmolens ea. Niet als hoofdbron!
            3333,3 W/ 120V= 2,77A per gezin. Naast de hernieuwbare energiebronnen....
            Bij een batterij spreekt men van een capaciteit, dus geen 100 MW maar 100 MWh.
            Als het batterijke leeg is, is er niks meer...
            Uw berekening wil dan zeggen dat gedurende 1 uur er per gezin gemiddeld 2,77 A kan geleverd worden... gene vette hé.
            (overigens: 3333,3W/120V = 27,7 A) Maar dat wil nog steeds zeggen: per gezin 1 uurtje bijvoorbeeld de wasmachine + een koffiezet en het is gedaan met zingen)
            Last edited by Maurice P.P.; 25/11/2017, 09:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Onbetrouwbaar ? Op welk gebied dan ? Heeft hij veroordelingen of zo ? Zo'n man heeft natuurlijk ook tegenstanders die hem in een slecht daglicht willen plaatsen. Tijd zal veel uitwijzen...
              Musk heeft meer weg van één of andere sekteleider.
              Een mooiprater, die net als sommige sekteleiders, hun volgelingen zoveel konden wijsmaken dat ze hun ganse fortuin aan hem gaven, in ruil voor vage beloftes.
              Er zijn dus 'believers' en 'non-believers'.
              Sekteleiders geven of gaven ook wel enkele 'kruimels' om hun verhaal kracht bij te zetten.
              Een auto nu ongeveer volledig betalen met de 'belofte' hem tegen 2020 geleverd te krijgen? Mij niet gezien.

Comment

Hoge bomen, vangen veel wind....

En eerlijk gezegd, ik had graag zo een visionair in België gehad...
                Een eigen Belgisch, elektrisch betaalbaar automerk...
                Visionair?
                Hij is nu toch niet bepaald de eerste die aan elektrische wagens dacht hé.
                Hij is misschien wél de eerste die het zo grootschalig weet te verkondigen.

Comment

• Ik zie Musk als de nieuwe Steve Jobs. Met een tros volgelingen, die hun goeroe verafgoden. Die bij een voorstelling van iets nieuws haast flauw vallen bij elk woord dat hij zegt.

zelfs de model 3 is verre van betaalbaar voor de doorsnee burger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Bij een batterij spreekt men van een capaciteit, dus geen 100 MW maar 100 MWh.
                    Als het batterijke leeg is, is er niks meer...
                    Uw berekening wil dan zeggen dat gedurende 1 uur er per gezin gemiddeld 2,77 A kan geleverd worden... gene vette hé.
                    Je hebt gelijk, maar dat ene uur kan wel levens redden in tijd van nood.
                    Maar de batterij dient normaal ook om het net te stabiliseren bij de hernieuwbare energiebronnen ea. Je fixeert je te fel op dat ene doel.

Comment

Visionair?
                      Hij is nu toch niet bepaald de eerste die aan elektrische wagens dacht hé.
                      Hij is misschien wél de eerste die het zo grootschalig weet te verkondigen.
                      Je fixeert je weer op dat ene onderdeel... Musk doet daarnaast nog meer. Het is geen visionair, maar een ondernemer.

Comment

Musk heeft meer weg van één of andere sekteleider.
                        Een mooiprater, die net als sommige sekteleiders, hun volgelingen zoveel konden wijsmaken dat ze hun ganse fortuin aan hem gaven, in ruil voor vage beloftes.
                        Er zijn dus 'believers' en 'non-believers'.
                        Sekteleiders geven of gaven ook wel enkele 'kruimels' om hun verhaal kracht bij te zetten.
                        Een auto nu ongeveer volledig betalen met de 'belofte' hem tegen 2020 geleverd te krijgen? Mij niet gezien.
                        Zijn dus eerder veronderstellingen dan feiten ? Niemand verplicht je om iets van hem te kopen. Zie hierin geen reden om iemand onbetrouwbaar te noemen. Dan zou hij al mensen moeten opgelicht hebben en zo.
                        Het is zoals het altijd al is geweest... wanneer een huis gebouwd wordt, komen weinigen kijken. Als het afbrandt staat de hele straat te kijken.
                        Die probeert iets op te bouwen, maar sommigen zien hem voor de één of andere onbekende reden liever op zijn bek gaan.

Comment

Je fixeert je weer op dat ene onderdeel... Musk doet daarnaast nog meer. Het is geen visionair, maar een ondernemer.
                          Mijn reactie was dan ook op de uwe over 'visionair' en een eigen Belgisch elektrisch automerk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.
                            Het was naar aanleiding van een blackout tijdens een zware storm, dus niet ter aanvulling. En dat boerenstadje bedoelde ik uiteraard niet letterlijk.
                            In Limburg gaat Tesla zeer binnenkort ook zo een batterij park bouwen...

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Comment

• Men zou beter waterbekkens aanleggen die gevuld worden op het moment dat er overschot aan groene energie is, en waarmee bij 'tekorten' turbines worden aangedreven voor de opwekking van elektriciteit. Pakken efficiënter. en milieuvriendelijker en een echt bruikbare capaciteit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.
                                Men zou beter waterbekkens aanleggen die gevuld worden op het moment dat er overschot aan groene energie is, en waarmee bij 'tekorten' turbines worden aangedreven voor de opwekking van elektriciteit. Pakken efficiënter. en milieuvriendelijker en een echt bruikbare capaciteit...
                                Denk dat de kostprijs hiervoor niet in verhouding is...

Batterij park is "gewoon" loods bouwen, en batterijen plaatsen...

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Comment

• Ik vraag me eigenlijk af, met de kennis die de meesten hier denken onder de knie te hebben we geen eigen automerk hebben en ineens de energieproblematiek kunnen oplossen.

Comment

juist... elektrische wagen zijn even oud als de auto zelf
                                    en Jobs was wel een visionair, hij is met windowing afgekomen toen iedereen bezig was met DOS-commando’s te vechten... dat was pas een revolutie !

Comment

Men zou beter waterbekkens aanleggen die gevuld worden op het moment dat er overschot aan groene energie is, en waarmee bij 'tekorten' turbines worden aangedreven voor de opwekking van elektriciteit. Pakken efficiënter. en milieuvriendelijker en een echt bruikbare capaciteit...
                                      En die turbines kosten niks om dan de rest van de tijd doelloos stil te liggen? En die enorme waterbekkens... Nee, zoiets zie ik niet gebeuren.

Comment

Ik vraag me eigenlijk af, met de kennis die de meesten hier denken onder de knie te hebben we geen eigen automerk hebben en ineens de energieproblematiek kunnen oplossen.
                                        Tja, energieproblematiek oplossen is een stuk moeilijker dan peperdure gesubsidieerde wagens aan happy fews verkopen, hé...

Comment

Ik vraag me eigenlijk af, met de kennis die de meesten hier denken onder de knie te hebben we geen eigen automerk hebben en ineens de energieproblematiek kunnen oplossen.
                                          Juust.
                                          En Elon Musk is natuurlijk de grote redder in nood.

Comment

Working...
                                          X