Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Roadster (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mooie vid hier, ik heb ook beide wagens getest en ben van dezelfde mening alleen kon de tesla mij nog minder bekoren dan deze blogger/journalist:

We weten het inmiddels allemaal: de Tesla Model S is bloedsnel. Zo snel dat hij de meeste supercars achter zich laat. Maar biedt hij ook meer dan die bizarre...

Comment

• En de link met de Roadster is dan waarschijnlijk dat je van mening bent dat die Roadster wel de scherp sturende sportwagen wordt die de AMG helemaal verloren rijdt, niet alleen omdat hij nog eens een pak sneller optrekt dan de P100D, maar ook omdat hij in de bochten profiteert van een extreem laag zwaartepunt en torque vectoring?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten
        En de link met de Roadster is dan waarschijnlijk dat je van mening bent dat die Roadster wel de scherp sturende sportwagen wordt die de AMG helemaal verloren rijdt, niet alleen omdat hij nog eens een pak sneller optrekt dan de P100D, maar ook omdat hij in de bochten profiteert van een extreem laag zwaartepunt en torque vectoring?
        Is link met tesla niet met de roadster die er überhaupt nooit zal komen. Als ik een auto koopt moet het me plezier doen om ermee te rijden, bij een tesla is dit allebehalve het geval, enige reden waarvoor ik in de toekomst een tesla zou kopen is om erin te slapen terwijl die me met auto pilot naar mijn reisbestemming brengt in het zuiden of noorden van Europa, als dit al zal kunnen zonder onderweg nog eens halve dag te moeten staan opladen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

Is link met tesla niet met de roadster die er überhaupt nooit zal komen. Als ik een auto koopt moet het me plezier doen om ermee te rijden, bij een tesla is dit allebehalve het geval, enige reden waarvoor ik in de toekomst een tesla zou kopen is om erin te slapen terwijl die me met auto pilot naar mijn reisbestemming brengt in het zuiden of noorden van Europa, als dit al zal kunnen zonder onderweg nog eens halve dag te moeten staan opladen.
          No offence, maar er zitten misschien een paar gaten in de redenering. Je gaat er blijkbaar vanuit dat de Roadster hetzelfde gebrek aan plezier gaat opleveren als een Model S. Ze zijn natuurlijk beiden elektrisch, maar als dat het struikelblok is dan zullen een hele reeks toekomstige auto's van andere fabrikanten ook uit de boot vallen. Om maar wat te zeggen: in de plannen van FCA staat de Alfieri als elektrisch kanon dat het Tesla moeilijk moet maken. En Porsche heeft intussen de naam vastgelegd voor wat voorheen de Mission-E was. Geen van beide kleine jongens als het gaat over autobouwen en pedigree.

Misschien struikel je over de vormgeving van de Roadster. Als dat zo is, dan zal het vermoedelijk zijn omwille van het interieur. In het huidige ontwerp is dat inderdaad een acquired taste. Het is je meug, of niet.

Schiet over als mogelijk probleem: dat de S niet sportief aanvoelt. En dat dit dan wel hetzelfde zal zijn in de Roadster. Wat nooit kan kloppen. Om maar wat te zeggen: van de model 3 zeggen alle autojournalisten dat hij veel scherper rijdt dan de S. En dat is dan een gezinssedan. Het moet niet zo moeilijk zijn om in te schatten wat de roadster dan zou kunnen presteren. Het is natuurlijk een veronderstelling, want de roadster is nog niet op de markt.

Als ik het dan even optel, komt ik dus uit bij: Tesla valt af want het heeft geen V6 of V8, of Tesla valt af want het interieur staat me niet aan. Correct?

Comment

• niet te vergeten de all electric mercedes AMG SLS (in samenwerking met tesla dacht ik)
            lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

Als ik het dan even optel, komt ik dus uit bij: Tesla valt af want het heeft geen V6 of V8, of Tesla valt af want het interieur staat me niet aan. Correct?
              Is een begin, Tesla staat me ook niet aan omdat er weinig dealers zijn in België, staat me ook niet aan omdat ze binnen het jaar failliet zullen gaan en kan zo wel verder gaan.

Je kan het vergelijken als de Fomule 1 met de Formule E ... keuze is snel gemaakt als je het mij vraagt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                ...staat me ook niet aan omdat ze binnen het jaar failliet zullen gaan
                Je onderschat de grootte van de portemonnee van Musk

Comment

• 20 billion dollars according to Forbes. Maar of hij zijn eigen fortuin aanwendt om de put te delven durf ik sterk te betwijfelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Losange Bekijk Berichten
                    Je onderschat de grootte van de portemonnee van Musk
                    Je bedoelt de subsidies van de US?
                    Ook daar komt een einde aan.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Je bedoelt de subsidies van de US?
                      Ook daar komt een einde aan.
                      In tegenstelling tot andere CEO's van autobedrijven legt Musk eigen geld in en het is algemeen bekend dat zakenmensen die zelf kapitaal gebruiken voor een bedrijf alles zullen doen om het bedrijf te helpen en hun investering terug te verdienen. Overigens subsidieert elk land de eigen auto-industrie. Dat is geen nieuws.

Ik doe niet mee aan de hetze die gevoerd wordt tegen Tesla. Het is nu eenmaal een jong en klein bedrijf. Als Mercedes, al dan niet sjoemelend, een auto wil bouwen hebben ze wereldwijd voldoende (financiële) middelen om dit snel op gang te brengen. De autotak van Tesla daarentegen zit nog in de opbouwfase hetgeen vaak genegeerd wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        20 billion dollars according to Forbes. Maar of hij zijn eigen fortuin aanwendt om de put te delven durf ik sterk te betwijfelen.
                        Hij heeft net voor 25 miljoen dollar zelf terug aandelen gekocht van Tesla: http://money.cnn.com/2018/06/14/tech...ses/index.html
                        SpaceX heeft hij ooit ook met eigen geld gered met serieus risico op faillissement (van Musk): http://www.bllnr.sg/tech/how-spacex-...-went-bankrupt

Comment

• Musk is duidelijk een visionair. Hij heeft een bepaald wereldbeeld en vanuit dit punt gaat hij te werk. Volumes draaien en andere getallen zijn van minder belang. Tesla is nog een kleine speler, maar alle grote topmerken richten hun pijlen op de Amerikaanse EV-pionier. Dat zegt voldoende.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Losange Bekijk Berichten
                                Musk is duidelijk een visionair. Hij heeft een bepaald wereldbeeld en vanuit dit punt gaat hij te werk. Volumes draaien en andere getallen zijn van minder belang. Tesla is nog een kleine speler, maar alle grote topmerken richten hun pijlen op de Amerikaanse EV-pionier. Dat zegt voldoende.
                                Ik hoop ook van harte dat Tesla overleeft

Comment

• Jay Leno heeft ook eens mogen meerijden.

2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                                  2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                                  2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

• Instant Torque... lol... wie zal er ooit nog een auto op benzine willen ....

Comment

• ‘EERST KOMT HET HOOFDGERECHT'

TESLA ROADSTER OP NOG LANGERE BAAN

Het is al heel lang stil rondom de nieuwe Tesla Roadster, maar daar komt vandaag verandering in. In een interview laat Tesla-CEO Elon Musk weten dat de auto nog even op zich laat wachten, omdat alle andere nu bekende nieuwkomers voorrang hebben op de open ‘lol-Tesla’.

Musk deed z’n uitlatingen in een podcast-interview met comedian Joe Rogan, geciteerd door niets minder dan Reuters. “De Tesla Roadster is een soort toetje”, stelt Musk tegenover Rogan. “Het vlees, de aardappels en de groenten komen eerst”.

De spraakmakende Tesla-voorman laat ook meteen weten waar het hoofdgerecht in auto-termen uit bestaat. De eerste prioriteit is het opvoeren van de productie van compacte SUV Model Y, die sinds maart aan Amerikaanse klanten wordt uitgeleverd. Ook de bouw van de Europese 'Gigafactory' nabij Berlijn staat hoog op de wensenlijst.

Dan is er nog de kwestie ‘Cybertruck’. Ook die bizarre pick-up zou voorrang krijgen op de Roadster, wat gezien de enorme populariteit van dit soort auto's in het thuisland van Tesla niet verwonderlijk is.

Een concrete datum voor de productiestart van de Roadster is er dus nog niet. De dag is zelfs niet eens in zicht. Stiekem is dat toch wel spijtig, want nu komen we voorlopig niet te weten hoe het voelt om in 2,1 seconden van 0 naar 100 te knallen. Tesla noemt de Roadster de snelste auto ter wereld en belooft een topsnelheid van meer dan 400 km/h. Reserveren kan, maar kost een flinke bak geld.

Targa

De Roadster, die feitelijk een rasechte targa is, werd al in november 2017 onthuld. In 2018 leek het er nog op dat de eerste exemplaren in 2020 op de Nederlandse wegen zouden verschijnen, maar het moge duidelijk zijn dat zelfs Amerikanen nog lang geduld moeten hebben.

Overigens is er nóg een Tesla-product dat op een marktintroductie wacht: de Semi. De eigenzinnige vrachtwagen werd in 2017 enkele uren na de Roadster onthuld en is in de VS naar verluidt wel in gebruik bij Tesla zelf, maar nog niet beschikbaar voor andere partijen.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Was te verwachten hè... eerst zien of die echt zo snel gaat zijn

Comment

• edit.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Working...
                                          X