Mooie vid hier, ik heb ook beide wagens getest en ben van dezelfde mening alleen kon de tesla mij nog minder bekoren dan deze blogger/journalist:
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Roadster (2020)
Collapse
X
-
En de link met de Roadster is dan waarschijnlijk dat je van mening bent dat die Roadster wel de scherp sturende sportwagen wordt die de AMG helemaal verloren rijdt, niet alleen omdat hij nog eens een pak sneller optrekt dan de P100D, maar ook omdat hij in de bochten profiteert van een extreem laag zwaartepunt en torque vectoring?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk BerichtenEn de link met de Roadster is dan waarschijnlijk dat je van mening bent dat die Roadster wel de scherp sturende sportwagen wordt die de AMG helemaal verloren rijdt, niet alleen omdat hij nog eens een pak sneller optrekt dan de P100D, maar ook omdat hij in de bochten profiteert van een extreem laag zwaartepunt en torque vectoring?
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
Is link met tesla niet met de roadster die er überhaupt nooit zal komen. Als ik een auto koopt moet het me plezier doen om ermee te rijden, bij een tesla is dit allebehalve het geval, enige reden waarvoor ik in de toekomst een tesla zou kopen is om erin te slapen terwijl die me met auto pilot naar mijn reisbestemming brengt in het zuiden of noorden van Europa, als dit al zal kunnen zonder onderweg nog eens halve dag te moeten staan opladen.
Misschien struikel je over de vormgeving van de Roadster. Als dat zo is, dan zal het vermoedelijk zijn omwille van het interieur. In het huidige ontwerp is dat inderdaad een acquired taste. Het is je meug, of niet.
Schiet over als mogelijk probleem: dat de S niet sportief aanvoelt. En dat dit dan wel hetzelfde zal zijn in de Roadster. Wat nooit kan kloppen. Om maar wat te zeggen: van de model 3 zeggen alle autojournalisten dat hij veel scherper rijdt dan de S. En dat is dan een gezinssedan. Het moet niet zo moeilijk zijn om in te schatten wat de roadster dan zou kunnen presteren. Het is natuurlijk een veronderstelling, want de roadster is nog niet op de markt.
Als ik het dan even optel, komt ik dus uit bij: Tesla valt af want het heeft geen V6 of V8, of Tesla valt af want het interieur staat me niet aan. Correct?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
Als ik het dan even optel, komt ik dus uit bij: Tesla valt af want het heeft geen V6 of V8, of Tesla valt af want het interieur staat me niet aan. Correct?
Je kan het vergelijken als de Fomule 1 met de Formule E ... keuze is snel gemaakt als je het mij vraagt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten...staat me ook niet aan omdat ze binnen het jaar failliet zullen gaan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Losange Bekijk BerichtenJe onderschat de grootte van de portemonnee van Musk
Ook daar komt een einde aan.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenJe bedoelt de subsidies van de US?
Ook daar komt een einde aan.
Ik doe niet mee aan de hetze die gevoerd wordt tegen Tesla. Het is nu eenmaal een jong en klein bedrijf. Als Mercedes, al dan niet sjoemelend, een auto wil bouwen hebben ze wereldwijd voldoende (financiële) middelen om dit snel op gang te brengen. De autotak van Tesla daarentegen zit nog in de opbouwfase hetgeen vaak genegeerd wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten20 billion dollars according to Forbes. Maar of hij zijn eigen fortuin aanwendt om de put te delven durf ik sterk te betwijfelen.
SpaceX heeft hij ooit ook met eigen geld gered met serieus risico op faillissement (van Musk): http://www.bllnr.sg/tech/how-spacex-...-went-bankrupt
- Likes 1
Comment
-
Musk is duidelijk een visionair. Hij heeft een bepaald wereldbeeld en vanuit dit punt gaat hij te werk. Volumes draaien en andere getallen zijn van minder belang. Tesla is nog een kleine speler, maar alle grote topmerken richten hun pijlen op de Amerikaanse EV-pionier. Dat zegt voldoende.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Losange Bekijk BerichtenMusk is duidelijk een visionair. Hij heeft een bepaald wereldbeeld en vanuit dit punt gaat hij te werk. Volumes draaien en andere getallen zijn van minder belang. Tesla is nog een kleine speler, maar alle grote topmerken richten hun pijlen op de Amerikaanse EV-pionier. Dat zegt voldoende.
Comment
-
Jay Leno heeft ook eens mogen meerijden.Jay Leno takes a spin in the fastest production car ever made. With 3 motors, 10,000Nm of torque and a top speed of 250+ mph, the 2020 Tesla Roadster is more...2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
Comment
-
‘EERST KOMT HET HOOFDGERECHT'
TESLA ROADSTER OP NOG LANGERE BAAN
Het is al heel lang stil rondom de nieuwe Tesla Roadster, maar daar komt vandaag verandering in. In een interview laat Tesla-CEO Elon Musk weten dat de auto nog even op zich laat wachten, omdat alle andere nu bekende nieuwkomers voorrang hebben op de open ‘lol-Tesla’.
Musk deed z’n uitlatingen in een podcast-interview met comedian Joe Rogan, geciteerd door niets minder dan Reuters. “De Tesla Roadster is een soort toetje”, stelt Musk tegenover Rogan. “Het vlees, de aardappels en de groenten komen eerst”.
De spraakmakende Tesla-voorman laat ook meteen weten waar het hoofdgerecht in auto-termen uit bestaat. De eerste prioriteit is het opvoeren van de productie van compacte SUV Model Y, die sinds maart aan Amerikaanse klanten wordt uitgeleverd. Ook de bouw van de Europese 'Gigafactory' nabij Berlijn staat hoog op de wensenlijst.
Dan is er nog de kwestie ‘Cybertruck’. Ook die bizarre pick-up zou voorrang krijgen op de Roadster, wat gezien de enorme populariteit van dit soort auto's in het thuisland van Tesla niet verwonderlijk is.
Een concrete datum voor de productiestart van de Roadster is er dus nog niet. De dag is zelfs niet eens in zicht. Stiekem is dat toch wel spijtig, want nu komen we voorlopig niet te weten hoe het voelt om in 2,1 seconden van 0 naar 100 te knallen. Tesla noemt de Roadster de snelste auto ter wereld en belooft een topsnelheid van meer dan 400 km/h. Reserveren kan, maar kost een flinke bak geld.
Targa
De Roadster, die feitelijk een rasechte targa is, werd al in november 2017 onthuld. In 2018 leek het er nog op dat de eerste exemplaren in 2020 op de Nederlandse wegen zouden verschijnen, maar het moge duidelijk zijn dat zelfs Amerikanen nog lang geduld moeten hebben.
Overigens is er nóg een Tesla-product dat op een marktintroductie wacht: de Semi. De eigenzinnige vrachtwagen werd in 2017 enkele uren na de Roadster onthuld en is in de VS naar verluidt wel in gebruik bij Tesla zelf, maar nog niet beschikbaar voor andere partijen.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment