Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Is een Concept hé, kan nog veel veranderen voor het in productie gaat.
Volgens diverse media op LA Auto Show is wat daar gepresenteerd werd "meer dan 95%" de uiteindelijke productie versie. Zou fantastisch zijn.
Wel beetje verrast dat deze maar "Maximum 400KM" autonomie aankondigt terwijl de E-Tron Sportback 500KM autonomie aankondigt. Normaal identiek platform (zelfs nog een jaartje extra doorontwikkeld) en heeft betere CW waarde + normaal lager gewicht. Zou dus eigenlijk betere autonomie dan de E-Tron Sportback moeten hebben. Kan ook met NDEC en WLTP te maken hebben, staat niet op de website of beide claims met dezelfde berekeningswijze zijn gemaakt.
Volgens diverse media op LA Auto Show is wat daar gepresenteerd werd "meer dan 95%" de uiteindelijke productie versie. Zou fantastisch zijn.
Wel beetje verrast dat deze maar "Maximum 400KM" autonomie aankondigt terwijl de E-Tron Sportback 500KM autonomie aankondigt. Normaal identiek platform (zelfs nog een jaartje extra doorontwikkeld) en heeft betere CW waarde + normaal lager gewicht. Zou dus eigenlijk betere autonomie dan de E-Tron Sportback moeten hebben. Kan ook met NDEC en WLTP te maken hebben, staat niet op de website of beide claims met dezelfde berekeningswijze zijn gemaakt.
Wat ik er van begrepen heb is de 400 km volgens WLTP, en de 500 km volgens NDEC.
There are Pretenders among us..... Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Wat ik er van begrepen heb is de 400 km volgens WLTP, en de 500 km volgens NDEC.
Klinkt idd meest aannemelijke uitleg. 400km is redelijk ok. 500 zou me over de streep trekken denk ik, 400 is limiet. (Ja, ik heb 2 keer per maand 400 echte km tussen 2 laadbeurten nodig of ik moet beginnen onderweg laden en zo...).
Audi e-tron GT : Das viertürige Elektro-Coupé soll über 600 PS leisten und mehr als 400 km Reichweite schaffen.
Der Einstiegspreis wird wohl unter 100.000 Euro liegen.
Bild: Larson
There are Pretenders among us..... Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Audi brengt in 2021 de E-tron GT op de markt, een gelikt gelijnde EV die nu voor het eerst in productievorm opduikt. De koets is nog wel bedekt met camouflagemateriaal.
Even terugspoelen naar november 2018, de maand waarin Audi tijdens de Los Angeles Auto Show met de E-tron GT Concept vooruitblikte op een nieuwe telg voor de volledig elektrische E-tron-familie. Audi bevestigde destijds al dat de E-tron GT meer zou was dan slechts een gelikt gelijnde concept-car, in 2021 zou er immers gewoon een productieversie van komen. Die volledig elektrische nieuwkomer is nu voor het eerst in productievorm buiten de deur gesnapt.
Eerlijk is eerlijk: hoewel de koets van de E-tron GT nog fanatiek is beplakt met psychedelisch ogend stickerwerk, zal het uiterlijk van de definitieve productieversie niet voor grote verrassingen zorgen. De E-tron GT Concept oogde immers al relatief productierijp. In tegenstelling tot de concept-car heeft deze productierijpe variant wél zichtbare handgrepen. Daarnaast lijken de zijspiegels iets groter dan die van de in 2018 getoonde voorbode. De afmetingen van de E-tron GT komen grofweg overeen met die van de A7.
De E-Tron GT deelt zijn technische basis niet met de reeds bekende E-tron en E-tron Sportback, maar leent juist techniek van de Porsche Taycan. De nieuwe volledig elektrische Audi komt namelijk op het J1-platform te staan dat Porsche toepast als basis voor zijn sportieve EV.
Als de E-Tron GT Concept niet alleen wat design betreft, maar ook op technisch vlak indicatief is voor de productieversie, dan kunnen we heel wat verwachten. Het studiemodel was uitgerust met een twee elektromotoren die samen 590 pk over alle vier de wielen verdelen. Een sprint naar een snelheid van 100 km/h zou vanuit stilstand slechts 3,5 tellen in beslag nemen. Z'n topsnelheid: 240 km/h. Interessanter is de actieradius, die moet dankzij een 90 kWh groot accupakket op zo'n 400 kilometer liggen. De komst van meerdere uitvoeringen zijn uiteraard niet uitgesloten. Later dit jaar meer.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Het elektrische offensief van Audi behelst niet alleen SUV's, want er is ook een strakgelijnde vierdeurs GT op komst. Of die z'n sportieve uiterlijk ook waar kan maken in de bochten, probeert Audi uit op de Nürburgring.
De Nürburgring kon afgelopen week wel even omgedoopt worden in de Audiring, want behalve de nieuwe RS3 werd ook de E-tron GT er uitgetest. Twee auto's uit twee totaal verschillende hoeken van het automobiele spectrum. Weliswaar zijn ze allebei sportief, maar waar de RS3 een roffelende vijfcilinder heeft, put de E-tron GT z'n kracht uit elektromotoren.
De E-tron GT staat op dezelfde basis als de Porsche Taycan en dat betekent alvast veel goeds voor het rijplezier dat deze Audi moet gaan bieden. Reken erop dat de E-tron net als de Taycan een 93,4 kWh-accupakket aan boord heeft, om ondanks stevig doorrijden niet om de haverklap bij te hoeven laden. Een bereik van rond de 450 km op een volle accu lijkt ons mogelijk.
Als de E-tron GT niet alleen qua uiterlijk maar ook qua prestaties in de buurt van de conceptversie blijft, kunnen we op richting de 600 pk vermogen rekenen en een 0-100-acceleratie die in zo'n 3,5 seconde gepiept is. Versies die daar net wat voor onderdoen of juist nog een stapje verder gaan, liggen in de lijn der verwachting. De conceptauto was vierwielaangedreven, dankzij een motor op de voor- en achteras. Zo zien we dat uiteraard bij de Taycan ook, dus reken erop dat de E-tron GT in de basis ook vierwielaangedreven zal zijn. De E-tron GT betreedt volgend jaar de markt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment