Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi e-tron GT. (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
    mooi,inderdaad, maar degoutante geldverspilling voor mensen die niet weten wat met hun geld(of van de firma) te doen.
    komaan audi maak werk van betaalbaar spul in plaats van energie te steken in iets voor enkelingen.
    Dat komt er ook aan, een kleine elektrische hatchback op basis van de MEB techniek.
    Zou al in Geneva 2019 als concept voorgesteld kunnen gaan worden.
    There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

.......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
        Jij gelooft in magie dan, of hoe? Elektrisch rijden is gewoon nog zeer duur qua productie van de wagen. Zoals je zelf ongeveer zegt, als het goedkoper kon dan hadden andere fabrikanten het wel al goedkoper aangeboden. Maar dat is nu eenmaal niet het geval. Welke nu beschikbare elektrische wagens kunnen concurreren met een vergelijkbare niet elektrische wagen?
        zie mijn vorige posts,al meermaals uitgelegd.
        ik weet waarover ik praat,in tegenstelling tot velen die maar wat............................................... ............
        WIE ZOEKT DIE VIND

Comment

zie mijn vorige posts,al meermaals uitgelegd.
          ik weet waarover ik praat,in tegenstelling tot velen die maar wat............................................... ............
          WIE ZOEKT DIE VIND
          Juist niets uitgelegd. En je weet duidelijk van niets, zit hier zelfs met twee accounts door elkaar te antwoorden...
          Als je hier gewoon wat wil zwansen/trollen/... moet je misschien maar gewoon kladblok openen.

Als jij zoveel meer ervaring hebt, waarom ga je dan zelf geen goedkope elektrische wagens verkopen?

Comment

Juist niets uitgelegd. En je weet duidelijk van niets, zit hier zelfs met twee accounts door elkaar te antwoorden...
            Als je hier gewoon wat wil zwansen/trollen/... moet je misschien maar gewoon kladblok openen.

Als jij zoveel meer ervaring hebt, waarom ga je dan zelf geen goedkope elektrische wagens verkopen?
            ik rij electrisch ,jij niet he

Comment

ik rij electrisch ,jij niet he
              Nope, kan ik niet betalen. En is ook gewoon weer naast de kwestie. In plaats van duizend keer te reageren dat je het al duizend keer "uitgelegd" hebt (wat in deze topic duidelijk niet het geval is), kun je misschien beter gewoon zeggen wat je bedoelt. Want uit je huidige reacties kan ik alleen maar nonsens halen en dat je "weet waar over je praat".

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

er is ook het feit dat nog lang niet iedereen elektrisch kan rijden ook al ligt zo'n wagen binnen hun budget.
                  de infrastructuur moet er in veel landen nog heel sterk op vooruit gaan wil het merendeel elektrisch gaan rijden.
                  stel dat in brussel centrum 50% elektrisch gaat rijden morgen, hoe gaan die allemaal hun wagen opladen?
                  lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                    er is ook het feit dat nog lang niet iedereen elektrisch kan rijden ook al ligt zo'n wagen binnen hun budget.
                    de infrastructuur moet er in veel landen nog heel sterk op vooruit gaan wil het merendeel elektrisch gaan rijden.
                    stel dat in brussel centrum 50% elektrisch gaat rijden morgen, hoe gaan die allemaal hun wagen opladen?
                    wat vandaag niet kan kan morgen misschien wel wel.er wordt tenminste aan gewerkt.

Comment

Nope, kan ik niet betalen. En is ook gewoon weer naast de kwestie. In plaats van duizend keer te reageren dat je het al duizend keer "uitgelegd" hebt (wat in deze topic duidelijk niet het geval is), kun je misschien beter gewoon zeggen wat je bedoelt. Want uit je huidige reacties kan ik alleen maar nonsens halen en dat je "weet waar over je praat".
                      19000 euro incl thuislaadpaal.huurbatterij,dus nooit kostelijke vervanging.
                      vergelijkbare uitrusting in diesel kost evenveel.............

Comment

19000 euro incl thuislaadpaal.huurbatterij,dus nooit kostelijke vervanging.
                        vergelijkbare uitrusting in diesel kost evenveel.............
                        Dan betaal je veel te veel.
                        Voor 150 euro vind je er al : https://www.2dehands.be/speelgoed-sp...479253068.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                          Ze gaan in Brussel op elke parkeerplaats een stopcontact zetten

Comment

Dan betaal je veel te veel.
                            Voor 150 euro vind je er al : https://www.2dehands.be/speelgoed-sp...479253068.html
                            flauw...
                            www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

flauw...
                              Ik krijg der dan ook het schijt van dat onzen André veel zegt, en continu super vaag blijft. Als em iets te zeggen heeft, dat em het zegt. Dat em zegt welke wagen, nieuw/2dehands, wat em betaalt aan batterijhuur per maand, ...

Ik ben echt NIET tegen elektrische wagens. Integendeel. Ik ben tegen zwans en onnozelaars. Je moet niet van uwen tak zitten maken dat "er zeker genoeg goedkope elektrische wagens zijn/kunnen gemaakt worden", zonder daar dan verder op in te willen gaan. Dan moet ge uw bakkes houden.

Als dat zo is, dan wil ik dat gerust aannemen. Maar ik weet niet of je Andre zijn reacties al eens tegoei bekeken hebt. Daar staat NUL argumentatie, NUL bronnen, NUL zinnigs in.

Enkel .................................................. .. (een kappot toetsenbord ofzo)

Ik probeer gewoon op zijn niveau te antwoorden.

Comment

19k zoe + 1080 per jaar batterij aan 20 k/jaar + 1080 per jaar aan elec (18kw/100km 20000km aan €0.3 per kw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  19k zoe + 1080 per jaar batterij aan 20 k/jaar + 1080 per jaar aan elec (18kw/100km 20000km aan €0.3 per kw
                                  Bedankt voor de info!

Edit:

Kijk daarvoor wou ik dat weten, ik wou eens proberen een eerlijke vergelijking te maken.
                                  Al gaat het nu ruwweg zijn, omdat ik nu niet de tijd heb om het exact uit te zoeken.

Maar ik kom uit dat een ongeveer vergelijkbare Renault Clio (de Tce90, met zowat alle opties op) zo'n 15k kost (19k met 4k korting, tis iets minder en iets meer korting normaal, maar kwil niets vertekenen in voordeel van de clio).
                                  Qua verbruik 6.5 liter volgens spritmonitor. Aan 20k km per jaar is dat aan 1.35€/l (hoger dan die nu staat, maar nogmaals, probeer zeker niets te vertekenen in voordeel van de naft) komt dat uit op 1755 euro op jaarbasis.

Dus, de auto kost minder (zo'n 4k) en het verbruik kost minder dan de combinatie van electriciteit en huur batterij. En dat is heel conservatief geteld.

Enige wat dan nog overschiet is : Lagere onderhoudskost van de elektrische wagen en dat je er geen taksen voor moet betalen momenteel. Onderhoud van een dergelijke wagen is iets van 200 euro/jaar, geen idee wat dit voor een elektrische wagen zou zijn. Taks van zo'n klein benzineke zo'n 100-200 euro per jaar. Dus pakt gecombineerd zo'n 200 euro in het voordeel van de elektrische wagen op jaarbasis. Maar 1080 + 1080 - 200 is nog altijd meer dan 1755.

Als ik ergens een telfout of redeneringsfout gemaakt heb, dan hoor ik het graag. Maar mij lijkt het nog altijd heel duidelijk, dat elektrisch rijden NIET goedkoper is. Integendeel. Als je veel km's per jaar kunt doen en electriciteit op overschot hebt van je zonnepanelen, dan kan het een ander verhaal worden. Maar aan de hand van de informatie hierboven, lijkt me dat elecrtisch toch nog altijd (serieus!) het onderspit moet delven.
                                  Last edited by Phate; 21/12/2018, 12:58.

Comment

electrische auto's worden te duur verkocht

wat kost een deftig batterijpakket? Dat is de grootste kostprijs. Maar koop eens een nieuwe motor voor uw auto en de prijs zal niet veel verschillen van de batterijen.

en ondertussen rekenen de constructeurs goed door want ze kunnen nu wat surfen op de hype van electrisch rijden
                                    www.peugeotforum.be

Comment

het kost geen arm en been om electrisch te rijden (en het gevoel te hebben dat je bijdraagt aan een beter milieu...en aan de kinderen denkt, een forummer die foert zei met een dikke kar werd bedolven uitspraken ala : gij hebt geen kinderen zeker, et apres moi le deluge, door mensen met kinderen die perfect een zoe als 2e kar kunnen kiezen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        electrische auto's worden te duur verkocht

wat kost een deftig batterijpakket? Dat is de grootste kostprijs. Maar koop eens een nieuwe motor voor uw auto en de prijs zal niet veel verschillen van de batterijen.

en ondertussen rekenen de constructeurs goed door want ze kunnen nu wat surfen op de hype van electrisch rijden
                                        Enig bewijs van? Is klinkklare nonsens wat je nu vertelt.
                                        Zoals ik hier eerder al een linkje van de Fiat 500e zette, die met zo'n 13k verlies verkocht werd.

Het is een nieuwe technologie, die dan ook nog eens op kleine schaal geproduceerd wordt. Andere wagens hebben hun R&D verdeeld over miljoenen wagens en gebruiken veelal doorontwikkelde technologie die al bestaat. Kijk inderdaad alleen nog maar naar de prijs van de battery-packs...

Als elektrische wagens goedkoper konden aangeboden worden, dan waren er al lang dergelijke auto's op de markt geweest. Da noemen ze "economie".

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        het kost geen arm en been om electrisch te rijden (en het gevoel te hebben dat je bijdraagt aan een beter milieu...en aan de kinderen denkt, een forummer die foert zei met een dikke kar werd bedolven uitspraken ala : gij hebt geen kinderen zeker, et apres moi le deluge, door mensen met kinderen die perfect een zoe als 2e kar kunnen kiezen
                                        4000 euro in aanschaf verschil alleen vind ik toch al een serieuze kost?

Comment

ik vertel nooit klinkklare onzin. Fiat moet zijn boekhouding maar in orde krijgen als ze een auto met zoveel verlies verkopen. 13 verlies?? Als Renault een Zoë voor iets meer verkocht krijgt, dan moet ge mij eens vertellen hoe Fiat dat klaarspeelt om die met zoveel verlies te verkopen. Doen ze die dan weg voor 5000$?

Electromotor moeten ze al niet zelf ontwikkelen want die worden gemaakt en gebouwd door een toeleverancier. Dus R&D is niets, da's enkel kwestie van, zoals alles in de autoindustrie, goed onderhandelen met die leverancier. Batterijen idem. Worden gemaakt door toeleveranciers die ook de ontwikkeling doen. Jaja, de constructeurs komen in de pers met veel tromgeroffel dat ze er aan meewerken, maar dat is pas bull shit. Zij leveren de specificaties aan de leverancier en die moet het maar oplossen. Aan een verbrandingsmotor met veel bewegende onderdelen... daar is veel R&D mee gemoeid. Een electromotor op zich is iets heel simpels.

Ze verkopen dat nu duur omdat ze geen voorgaand model hebben dat op elektriciteit reed. Ze moeten de aandeelhouders blij houden en maken met winstcijfers die hoog genoeg zijn en moet de auto zichzelf terugbetalen. Dat ze het dan nu doen met modellen die in het premiumsegment zitten is logisch. Men kan ze veel te duur verkopen onder het mom van exclusiviteit.
                                          Last edited by flappy; 21/12/2018, 13:48.
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X