Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vw t-cross (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vw t-cross (2018)

VOOR HET EERST GESNAPT: VOLKSWAGEN T-CROSS

'POLO-CROSS-OVER' KOMT IN 2018

In 2017 werd een volledige armada aan nieuwe compacte cross-overs gepresenteerd. Volgend jaar komt Volkswagen eindelijk met een cross-over op basis van de Polo op de proppen, een auto die ingepakt en wel in de sneeuw is te zien. Voor het eerst!

De op de Ibiza gebaseerde Seat Arona rijdt inmiddels rond op het Nederlandse wegennet. Het is een auto die het opneemt tegen een hele rits dit jaar gepresenteerde nieuwkomers. Van de Kia Stonic tot de Opel Crossland X en van de Citroën C3 Aircross tot de Kona van Hyundai: het segment van de compacte cross-overs is enorm groeiende. Volgend jaar komt ook Volkswagen met een compacte cross-over op de proppen: de T-Cross. Op deze foto's is de auto voor het eerst in beeld verschenen toen hij in Finland aan koudetests werd onderworpen .

De T-Cross komt in Volkswagens voedselketen een trede onder de dit jaar gelanceerde T-Roc te staan, een auto die op zijn beurt weer een stapje onder de Tiguan is gepositioneerd. Waar de T-Roc naar Volkswagen-begrippen een speels design draagt, lijkt Volkswagen met deze T-Cross meer op veilig te spelen. De auto zal zoals gezegd in een behoorlijk druk segment opereren en daar lijkt Volkswagen dus geen risco's te willen nemen. Het lijkt er op dat Seats Arona al een goede indicatie geeft van wat we van deze T-Cross kunnen verwachten. Verwacht in elk geval de mogelijkheid om de auto aan te kleden met vrolijke kleurtjes.

Her en der keren ongetwijfeld designelementen terug van één van de diverse concept-cars die Volkswagen de afgelopen jaren toonde. De laatste die betrekking lijkt te hebben op deze T-Cross is de T-Cross Breeze, die in 2016 werd gepresenteerd. In een verder verleden liet Volkswagen met de Taigun Concept al iets zien van een toekomstige compacte SUV, al betrof dat een auto die met een lengte van 3,86 meter te klein lijkt voor een auto van Polo-formaat.

Op de motorenlijst verwachten we in ieder geval 95 pk en 115 pk sterke varianten van de 1.0 TSI tegen te komen. Ook ligt de 95 pk sterke 1.6 TDI in de lijn der verwachting. De onthulling en marktintroductie van de T-Cross zal volgend jaar plaatsvinden.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

VW heeft duidelijk ingezet op de SUV markt?
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

VW niet alleen.

Comment

Da's precies het oud model van den Tiguan dat wat te heet gewassen is

Comment

over bomen en bossen, amai...hoeveel van die SUV's gaan ze nog ontwikkelen seg... Ik dacht eigenlijk al dat de T-roc de tegenhanger van de Arona was, maar er komt dus nog een kleinere blijkbaar.

Comment

Bron: revistaautoesporte.globo.com

Comment

Comment

Impressies,

Comment

Zo mag 'm komen. Mooi!

Comment

Comment

Ik hoop dat hij er in het echt beter uitziet dan groter broertje t-roc. Ik begin die meer een meer in het straatbeeld te zien en tot nu is dat elke keer een teleurstelling. Te veel hype opbouwen met reclame, helpt niet.

Comment

Nog een impressie,

Comment

hoeveel koekedoosjes komen er nog seg. wat met de echte rijdersauto's...
                            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                              hoeveel koekedoosjes komen er nog seg. wat met de echte rijdersauto's...
                              Er zijn geen echte rijders meer, alleen koekedoosrijders.
                              Ik,zie het op,het werk ook. Vroeger in mijn categorie:5, A6 of E. Nu veel x1, X3, XC60, GLC, Q5,Q3

Comment

Dat heeft ook veel te maken dat je nergens nog kàn rijden, denk ik. Tegenwoordig is het veel aangenamer om in een comfortabele hoog geplaatste auto zitten, dan te dokkeren in een laag bij de grond liggende sportwagen.
                                Al zeker op onze fantastisch onderhouden Belgische wegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                  Dat heeft ook veel te maken dat je nergens nog kàn rijden, denk ik. Tegenwoordig is het veel aangenamer om in een comfortabele hoog geplaatste auto zitten, dan te dokkeren in een laag bij de grond liggende sportwagen.
                                  Al zeker op onze fantastisch onderhouden Belgische wegen.
                                  klopt aan een kant, maar als iedereen in een hogere auto gaat zitten zit je weer niet boven de auto's uit te kijken. Dan moet je al een Amerikaan kopen om boven de cross overs uit te steken.

en het feit ook, je kan nergens nog offroad gaan rijden in belgie zonder dat het wel ergens een prive terrein is, dus waarom al die SUVs?
                                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Het feit dat je over andere auto's kan kijken is maar één aspect. Het is gewoon veel comfortabeler om "anders" te zitten op lange afstanden.
                                    Zelf rij ik zeer regelmatig afstanden van 500km of meer, en dan is de zitpositie in een comortabele SUV (ik rij zelf een XC60) echt wel beter dan in een berline.

Comment

Ook even bij stilstaan dat veel van die kleine SUV’s niet hoger zijn dan een gewone wagen.
                                      Maar zoals Bud al zegt is het vooral de zit positie die aangenamer is.
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Inderdaad. Mijn vrouw is rugpatiënte en heeft met scha en schande moeten ondervinden dat het besturen van een wagen met een gewone zitpositie voor haar bijna onmogelijk is geworden. Voor haar is de zitpositie in een SUV/monovolume een zegen.
                                        King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Working...
                                        X