Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vw t-cross (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    VOLKSWAGEN T-CROSS DUIKT WEER OP

    Cross-overs in overvloed in het compacte segment, maar dat weerhoudt Volkswagen er niet van om de op deze foto's zichtbare T-Cross aan zijn modellenfamilie toe te voegen.

    Seat heeft met de Arona al een compacte cross-over op de menukaart staan, een sterk aan de Ibiza gerelateerd model dat in een segment opereert dat praktisch uit zijn voegen springt. In korte tijd werden er auto's als de Opel Crossland X, CitroënC3 Aircross en Kia Stonic aan toegevoegd. Skoda brengt op termijn een productieversie van de Vision X op de markt en Volkswagen parkeert de T-Cross een stapje onder de T-Roc op zijn prijslijst.

    Opvallend is het gegeven dat deze T-Cross soberder getekend lijkt dan zijn grotere en naar Volkswagen-begrippen opvallend vrolijke T-Roc. Mogelijk heeft dat te maken met het gegeven dat Volkswagen grote aantallen van de T-Cross denkt weg te kunnen zetten, iets dat met onconventionele designelementen mogelijk op het spel wordt gezet.

    Op de motorenlijst verwachten we in ieder geval 95 pk en 115 pk sterke varianten van de 1.0 TSI tegen te komen. Ook ligt de 95 pk sterke 1.6 TDI in de lijn der verwachting. De onthulling en marktintroductie van de T-Cross zal nog dit jaar plaatsvinden.









    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22












      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #23
        KOMENDE HERFST VOLGT DE ONTHULLING

        VOLKSWAGEN TEAST T-CROSS

        De geruchtenmodel draait al een tijdje en na verschillende spionagebeelden teast Volkswagen nu voor het eerst de T-Cross. Komende herfst trekt het merk het doek van zijn kleinste SUV.

        De komst van de T-Cross betekent wederom familie-uitbereiding bij de SUV's van de Volkswagen Group. Na de T-Roc, Tiguan (Allspace) en Touareg is dit de kleinste van het viertal. Net als zijn neefje, de Seat Arona, is de T-Cross het kleinste model van het merk. De Duitsers laten weten dat de koets een lengte van 4.107 mm heeft. De T-Cross is niet alleen een versterking voor de Europese markt, maat Volkswagen lanceert de T-Cross ook in China en Zuid-Amerika. Hoewel de grote wielen op de teaserplaat het uiterlijk een flinke dot stoerder maken, laten eerdere spionagebeelden zien dat het in de praktijk meevalt met de brede heupen. Wat we wel voor het eerst zien, is de grote lichtpartij aan de achterzijde, die over de gehele breedte is getekend. In de video vangen we een eerste glimp op van de neus. Deze lijkt veel T-Roc-invloeden te hebben.

        De T-Cross staat op Volkswagens nieuwe modulaire platform. Op de motorenlijst verwachten we in elk geval 95 pk en 115 pk sterke varianten van de 1.0 TSI tegen te komen. Of ook de 95 pk sterke 1.6 TDI op de motorenlijst verschijnt, is vooralsnog gissen. Na de zomer ontmoeten we de T-Cross.


        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #24




          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #25










            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #26








              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #27
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #28
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #29
                    STOERE ARONA-BROER

                    VOLKSWAGEN T-CROSS BIJNA PLAKKERLOOS


                    Volkswagen voegt dit jaar nog de T-Cross aan zijn modelfamilie toe, een compacte cross-over die nu praktisch plakkerloos in beeld is verschenen.

                    Later dit jaar rollen in het Spaanse Navarra de eerste exemplaren van de T-Cross van de band, Volkswagens visie op het compacte cross-over-thema. De T-Cross, die sterk is gerelateerd aan de Seat Arona, is nu met een minimale hoeveelheid camouflagestickers opgedoken.

                    De T-Cross krijgt een voor Volkswagen frivool te noemen chroomstrip die de daklijn volgt. De voorzijde lijkt een combinatie te zijn van het design dat Volkswagen toepast op de Arteon en op zijn SUV's als de T-Roc en Tiguan. De achterlichten zijn nog enigszins vermomd, maar ook hier is het definitieve ontwerp al waarneembaar.

                    Na de komst van deze T-Cross hebben zowel Volkswagen als Seat binnen de Volkswagen Groep een compacte cross-over op de menukaart. Ook Skoda komt op termijn met een variatie op het Arona-thema, een auto waarvan we met de Vision X al een voorproefje kregen te zien.

                    Na de Touareg, Tiguan, Tiguan Allspace en T-Roc is de T-Cross de vijfde en tevens de kleinste SUV van Volkswagen. De auto meet 4,1 meter in de lengte en is 1,56 meter hoog. Daarmee is de T-Cross, die op hetzelfde platform staat als de Polo, enkele centimeters korter dan de 4,14 meter lange Seat Arona. Ook is hij enkele millimeters hoger dan die Spaanse evenknie. Wel is de auto daarmee marginaal langer en hoger dan de Polo.

                    Volkswagen meldde al dat het vier motoren op de internationale motorenlijst zet. De benzinelijst bestaat uit drie TSI's: de 95 pk sterke 1.0 TSI, de 115 pk sterke 1.0 TSI en een 150 pk sterke 1.5 TSI. Twee driepitters en één viercilinder dus op de benzine-afdeling. Dieselen kan met slechts één variant, de 95 pk sterke 1.6 TDI.

                    De T-Cross krijgt een verschuifbare achterbank waardoor de bagageruimte variabel is qua grootte. De auto kan met de bank omhoog 385 tot 455 liter vervoeren. Later dit jaar wordt de T-Cross in z'n geheel gepresenteerd.







                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30




                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #31
                        in hoeveel lagen gaan ze die uiteindelijk afpellen eigenlijk? ;-)

                        Comment


                        • #32
                          Ik vind 'em wel mooi. En dat gebeurt echt niet veel bij Volkswagen...
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                          Comment


                          • #33
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                            Comment


                            • #34
                              Rij-impressie: VOLKSWAGEN T-CROSS

                              Volkswagen heeft de smaak te pakken met zijn T-modellen. Na de Touareg, Tiguan en T-Roc is het nu de beurt aan de T-Cross. Weer een maatje kleiner en daarmee een nieuwe concurrent voor succesnummers als de Renault Captur, Peugeot 2008 en Opel Crossland X. In de omgeving van Munchen mogen we een blokje om met een prototype van de T-Cross, die pas begin 2019 op de markt komt.

                              Ook al neemt Volkswagen soms het voortouw met bepaalde modellen of technieken, in een aantal segmenten kijkt men in Wolfsburg de kat héél lang uit de boom. Zie de Touran, in 2003, lang nadat de Renault (Mégane) Scénic en Opel Zafiraop de markt kwamen. Met de Tiguan ging het in 2007 net zo en ook een goede aanbieding in het A-segment in de vorm van de Up liet lang op zich wachten. Om vervolgens de koppositie over te nemen. Want dat doet VW dan weer wel: laat instappen, maar dan goed beslagen ten ijs komen en steevast hoog in de verkoopranglijsten terechtkomen.

                              Nu is het de beurt aan de T-Cross, een compacte SUV op basis van de Polo. VW heeft in het verleden al een beetje hierop geoefend, met de Polo Fun (2004) en sinds 2006 met de CrossPolo, een opgehoogde versie met dakrails en zwarte kunststof spatbordranden. Iets soortgelijks doet Ford nu met de huidige Fiesta, die het stempel 'Active' kreeg. Het zustermodel van Seat, de Arona, rijdt al even rond en Skoda komt nog met de Polar. Nog wat andere concurrenten: Kia Stonic, HyundaiKona en Citroën Aircross.



                              GROTE KOFFERBAK

                              Hoe dan ook, de cross-over en SUV zijn populairder dan ooit, terwijl de MPV al een tijdje op zijn retour is. Blijkbaar willen we graag een beetje hoger zitten, makkelijker instappen en over een ruimer interieur beschikken. En dat geldt echt niet alleen voor senioren. Over die afmetingen: de T-Cross is 11 cm hoger dan de Polo (1,56 m versus 1,45 m), waarvan 4 cm op het conto komt van het verhoogde onderstel. De lengte nam met vijf centimeter toe. De kofferruimte groeide eveneens, van 351 liter naar 385 liter. In alle versies is de achterbank verschuifbaar en daarmee is de laadruimte te vergroten tot 455 liter. Leg je de achterbank plat, dan bedraagt het laadvolume 1.281 liter. We hebben nog geen precieze informatie over het gewicht, maar we schatten dat de T-Cross zo'n 100 kg zwaarder is dan een vergelijkbare Polo, waarmee hij op het niveau zit van de grotere T-Roc.

                              Voorafgaand aan de testrit krijgen we een korte presentatie in een afgesloten en goed bewaakte ruimte. Want daarbinnen staat namelijk een T-Cross zonder al die rare stickers, zodat we een goede indruk krijgen hoe de auto er uiteindelijk gaat uitzien. In ieder geval niet zo dik en stoer als de eerste schetsen deden vermoeden. Qua design is Volkswagen nooit zo uitbundig, maar je ziet wel dat aan elke lijntje veel aandacht is besteed. Het is doordacht, functioneel, maar allesbehalve frivool. Wie dat wel wil, kan beter naar Citroën uitwijken voor de C3 Aircross, die in hetzelfde segment opereert. Er is trouwens een overeenkomst met die auto: ook de T-Cross is een tikkie te hoog voor zijn breedte. Dat vertaalt zich weliswaar in veel binnenruimte, maar het oogt niet zo dynamisch. Toch heeft Volkswagen geprobeerd om met het design van het front en de achterkant de auto in ieder geval optisch wat breder te maken, door bijvoorbeeld een zwarte verbindingsbalk aan te brengen tussen de achterlichten en in de neus een brede grille.



                              RUIMTELIJK GEVOEL

                              Eerst maar eens een rondje rijden. We pak- ken de versie met de 115 pk sterke 1.0 TSI en de zeventraps DSG. Deze driecilindermotor kennen we al uit diverse andere modellen. Zoals gezegd, we rijden een prototype, dus vanbinnen is alles nog in een raar soort zwart plastic uitgevoerd, maar al wel in de vormen van de productieversie. Je zit een stuk hoger boven het asfalt dan in een Polo, zonder dat je het gevoel hebt óp de stoel te zitten in plaats van erin. Dat zit dus wel snor. Ook het ruimtelijke gevoel is goed; de auto doet groter aan dan hij in werkelijkheid is. En zo voelt hij ook tijdens het rijden. Het veer- en stuurgedrag kunnen we het beste omschrijven als rustig en meegaand. De T-Cross rolt in alle rust over de weg en in snel genomen bochten merk je dat je iets hoger zit dan in de Polo. Boven de 100 km/h valt het windgeruis bij de A-stijlen op. Volgens de meerijdende technicus wordt dat veroorzaakt door de nog niet perfect afgewerkte raam- en deurstijlen. Als we dat bij terugkomst checken, blijkt dat inderdaad het geval.

                              Alle belangrijke assistentiesystemen zijn leverbaar of zelfs standaard, zoals front assist en een rijstrookassistent. De 1,0-liter turbomotor levert voldoende vermogen en vooral koppel. Voor degene die meer wil, is er de viercilinder 1.5 TSI met 150 pk. VW levert ook de 1.6 TDI, voor de vorm, hoewel een medewerker waar- schuwt niet al te veel van die versie te ver- wachten. Het dashboard lijkt in grote lijnen op dat van de Polo en desgewenst is VW's virtual cockpit leverbaar. Minstens zo belangrijk is de ruimte op de achterbank. Die is dik in orde en doet denken aan die van een Golf Plus. Meer dan voldoende hoofd- en beenruimte, dus. Tegen meerprijs is de rugleuning van de passagiersstoel plat te leggen, zodat je zelfs een surfboard naar binnen kunt schuiven.



                              STRAK EN ZAKELIJK

                              We werpen ook een blik op het dashboard uit de productieversie en krijgen te horen dat de bovenkant altijd van hard materiaal is, uiteraard niet glimmend. De vormgeving is strak en zakelijk, zoals we van het merk gewend zijn. De T-Cross wordt leverbaar in de bekende versies: Trendline, Comfort- line, Highline en R-Line. Daar is in dit geval de nieuwe, hippe Design-Line aan toegevoegd. Die heeft onder andere meer kleur in het interieur. Vanaf de Comfortline zijn dakrails standaard, een panoramadak is niet leverbaar op de Europese versie. De T-Cross wordt in de herfst van dit jaar geïntroduceerd en komt begin 2019 op de markt. Het wordt geheid een kaskraker.



                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #35
                                Rij-impressie: VOLKSWAGEN T-CROSS BREEZE

                                EEN FRISSE WIND

                                Over een jaar of twee brengt Volkswagen de T-Roc Breeze op de markt. Hoe die eruit gaat zien, maken de eerste designschetsen duidelijk. We hebben zelfs al een idee gekregen hoe hij rijdt, achter het stuur van de iets kleinere T-Cross Breeze Concept.

                                Hoewel de afgelopen zomer er eentje uit duizenden was, is de populariteit van cabriolets alleen maar aan het afnemen. Wellicht heeft het te maken met het feit dat door het alsmaar groter wordende gat in de ozonlaag steeds meer schadelijke UV-stralen op aarde belanden, waar ze samen met giftige uitlaatgassen de cabriorijders tergen, die zich met stoelverwarming, een windschot en nekverwarming willen beschermen tegen de bijwerkingen van de cabriolitis. Ook de toenemende drukte op de weg maakt het minder leuk om open te rijden, want in de file ruikt het niet zo lekker als bij het rijden door de bossen en tussen de weilanden. Ook worden we continu op de huid gezeten door onze overvolle agenda's. Ontspannen rijden met de wind in de haren is er niet meer bij, tegenwoordig zijn we multitaskend aan het jagen met de ogen gericht op de vele displays in plaats van op het landschap waar we door- heen rijden.

                                Dat de dalende populariteit van cabriolets zijn sporen nalaat, zal geen verbazing wekken: waar een volumemerk als Volkswagen vroeger heer en meester was in compacte cabrio's, tref je vandaag de dag geen enkele cabriolet aan in de showroom van de plaatselijke Volkswagen-dealer. Of het moet een verdwaalde Beetle cabrio zijn. Komend jaar is het van hetzelfde laken een pak: geen vouwdak, geen wegklapbare hardtop, niets van dat alles. Pas in het voorjaar van 2020 komt de open T-Roc op de markt, die qua vorm, concept en techniek is gebaseerd op het studiemodel T-Cross Breeze Concept, die tijdens de Autosalon van Genève 2016 een frisse wind liet waaien door een wereld vol klapdakcabrio's. Wij mochten een blokje om met de luchtige SUV, en hij wist meteen ons hart te veroveren.



                                ONGECOMPLICEERD

                                De omgang met de Breeze is net zo ongecompliceerd als tanken of telefoneren. Het portier opent en sluit desgewenst sleutelloos, het dak kun je standaard volledig elektrisch wegklappen of dicht doen en de motor start je, zoals bij zoveel automodellen vandaag de dag, met een druk op de knop. We zetten de keuzehendel van de automaat met dubbele koppeling in Drive, en weg zijn we. De open T-Roc komt later overigens ook met handbak beschikbaar, voor de doe-het-zelvers.

                                Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen de T-Cross en de T-Roc? De kleinere auto is gebaseerd op de Polo en blijft waarschijnlijk een one-off. De iets langere T-Roc beschikt over de genen van de Golf. Voor de grotere Breeze heeft VW de wielbasis van de T-Roc iets kleiner gemaakt. Dat zorgt voor betere proporties, zonder dat dit enorm ten koste gaat van de beenruimte achterin. Het dak stamt van een toeleverancier die ook de kap voor de Porsche 911 Cabrio maakt. De constructie heeft er dan ook verrassend veel van weg. De in elkaar klappende dakdelen zijn bekleed met een slijtvast materiaal dat oogt als stof, maar geen stof is. De achterzijde is van glas gemaakt en is voorzien van verwarming. De elektrische zijruiten kunnen desgewenst synchroon worden geopend. Naar het voorbeeld van de 911 Cabrio heeft ook VW een deksel voor de opbergbak achterwege gelaten. Daardoor is de constructie platter en het gewicht lager, maar het veroorzaakt wel diverse onbeschermde kieren en gaatjes, waar bladeren en ander vuil in kunnen gaan zitten als de auto langere tijd stilstaat met geopend dak. Om te voorkomen dat het opgevangen regenwater bij het in- en uitstappen voor een nat pak zorgt, loopt het dak wat verder door naar de zijkanten. Dankzij drie lagen isolatiemateriaal is er in het inte- rieur geen sprake van bovenmatige herrie, maar ook bij dit cabriodak is het met het zicht naar achteren toe bedroevend gesteld.



                                MOOI GELIJKMATIG

                                Het cabriodak en de bagageruimte zitten elkaar bij een dergelijke auto vaak in de weg. Meestal is de achterklep te klein en de laadruimte te kort. In de T-Roc Breeze kun je voor je gevoel echter twee reistassen meer kwijt dan in een open Golf. Zijn kofferbak is mooi gelijkmatig en biedt voldoende ruimte. Door de rugleuningen van de achterbank naar voren te klappen, kun je hem bovendien uitbreiden, voor het geval je eens in stijl naar de bouwmarkt wilt. Op de achterbank heb je weliswaar niet al te veel ruimte, maar de wat hogere zitpositie en het eveneens wat hogere dak zorgen voor een beter zicht rondom en een ontspannen lichaamshouding. Opvallend is de Audi-achtige zilverkleurige voorruitomlijsting, die best eens op de optielijst zou kunnen belanden. Desgewenst kun je voor het interieur fel gekleurde sierdelen bestellen, die voor wat kleur zorgen.

                                De T-Cross Breeze is een geinige open air-SUV met flair. De illustraties van de bijna productierijpe versie van de T-Roc laten echter zien dat die nog sportiever, gespierder en volwassener oogt dan het T-Cross studiemodel. De viercilinder, met een vermogen dat tussen de 150 en 220 pk ligt, heeft geen moeite met de tweedeurs. De carrosseriestructuur vertoont gelijkenissen met die van de beproefde Golf cabrio, qua rijgedrag zijn er geen verrassingen. Waarschijnlijk kiezen de meeste kopers voor een benzinemotor, een cabrio is nu eenmaal niet de meest voor de hand liggende optie voor veelrijders. De elektrificatie gaat niet veel verder dan een mild hybrid-constructie, maar reken wel op assistentiesystemen. Zo kun je onbekommerd rijden met de wind in je haren. Hoewel cabriolets nu niet in de mode zijn, kon de T-Roc Breeze het best wel eens goed gaan doen. Zijn enige concurrent is op dit moment de Range Rover Evoque, en daarvoor moet je heel wat dieper in de buidel tasten..











                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #36
                                  Tjah...
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                  Comment


                                  • #37
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #38
                                      volkswagen toont stukjes t-cross







                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment

                                      Working...
                                      X