Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia Soul (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kia Soul (2019)

Bron: www.motor.es

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Kia werkt achter de coulissen hard aan vervanging van de huidige Soul. De nieuwe derde generatie van die vrolijke Koreaan is nu voor het eerst in camouflagekledij opgedoken.

Hyundai presenteerde onlangs een volledig nieuwe Veloster en ook Kiavernieuwt spoedig zijn sinds 2012 leverbare goedgemutste tweede generatie Soul. Die volledig nieuwe Soul is nu op een bevroren meer in Lapland, een populaire testlocatie, in beeld verschenen.

De eerste generatie van Kia's Soul stond tussen 2009 en 2012 in de Nederlandse orderboeken. Waar die serie van de Daihatsu Materia-achtige Koreaan nog gewoon met reguliere benzine- en dieselmotoren te krijgen was, veranderde dat laatste bij de lancering van sterk op de oer-Soul lijkende tweede generatie. Tussen 2012 en 2013 werd die namelijk alleen nog met een 1.6 GDI benzineblok geleverd, al besloot Kia in 2013 om alleen nog de volledig elektrische Soul EV in ons land te leveren.

Deze nieuwe derde generatie Soul, die ongetwijfeld ook weer als EV verschijnt, blijft natuurlijk trouw aan het Soul-recept, iets dat wordt bevestigd door de bijna mini-MPV-achtige koets van deze hatchback. Mogelijkerwijs parkeert Kia de nieuwe Soul later dit jaar tijdens de Los Angeles Motor Show, al ligt een introductie tijdens de North American International Auto Show in januari volgend jaar net zo voor de hand.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Impressie:

Comment

KIA SOUL BETER IN BEELD

De derde generatie van de Kia Soul is oor de tweede keer in de VS gespot. Het nieuwe front van het eigenwijze model is goed te zien op de nieuwe foto's.

Dankzij de erg vierkante, hoge carrosserie is de auto op de foto's direct herkenbaar als Soul. Ook de eerste en tweede generatie van het model hebben zo'n koetswerk, dat de auto behalve herkenbaarheid een heleboel binnenruimte bezorgt. Het nieuwe model wordt rondom gemoderniseerd en heeft onder andere een meer afgeronde zijruitpartij en L-vormige achterlichtunits. De voorzijde is echter de opvallendste kant, want hier zien we het 'dubbellaags design' dat tot nu toe vooral bij zustermerk Hyundai werd gebruikt. Hooggeplaatste richtingaanwijzers zijn optisch verbonden door een verchroomde lijst waarin ook de leddagrijlampen zijn ondergebracht, terwijl de eigenlijke koplampen lager, in Hyundai Kona-achtige units, zijn ondergebracht.

De auto op de foto's is, afgaande op z'n opvallende grille en centraal geplaatste uitlaat, de opvolger van de Soul Turbo die in z'n huidige vorm zo'n 200 pk levert. In Nederland bestaat die auto echter niet, want hoewel de eerste Soul wel leverbaar was met verbrandingsmotoren, kennen we de in 2014 geïntroduceerde tweede generatie slechts als EV. De importeur stelt dat de elektrische versie opnieuw de uitvoering is waar de ogen vanuit ons land op zijn gericht. De EV-variant van de nieuwe Soul komt er dus gewoon, over de rest van het gamma moet nog een besluit worden genomen.

Nu is het goede nieuws dat die elektrische Soul hoogstwaarschijnlijk het grootste probleem van de huidige generatie gaat oplossen. Die auto kampt met een ouderwets korte actieradius, maar de nieuwe Soul profiteert naar verwachting van de techniek die ook in de Kona Electric en Niro EV is te vinden. Dat betekent dat het grootste accupakket 64 kWh meet en de auto zeker zo'n 400 km ver moet kunnen komen op een acculading. Ten opzichte van die Niro biedt de Soul vooral meer ruimte en een ander uiterlijk. Als de nieuwe Soul EV verschijnt, hebben Kia en Hyundai samen ineens vier aantrekkelijke, relatief betaalbare EV's in huis, want behalve het genoemde drietal levert Hyundai ook nog de Ioniq Electric.

Comment

Soul EV:

Comment

Ik heb zo een Kia Soul altijd wel iets speciaal gevonden
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Volgende generatie Kia Soul EV krijgt elektrische aandrijflijn van e-Niro

De volgende generatie Kia Soul krijgt hetzelfde accupakket als de e-Niro. Deze relatief bereikbare elektrische auto heeft een batterijpakket van 64 kWh, goed voor een rijbereik van 485 kilometer.

De nieuwe Kia Soul krijgt de aandrijflijn van de e-Niro. Dat betekent dat het rijbereik van elektrische Soul toeneemt tot meer dan 450 kilometer, dankzij een accupakket van 64 kWh. Een medewerker van het merk heeft ons dat toevertrouwd op de Autosalon van Parijs.

De accucapaciteit van de nieuwe Soul EV wordt ruim twee keer zo groot als die van de huidige, die het met 30 kWh moet doen. Het nieuwe model zal als eerst in de Verenigde Staten op de markt worden gebracht, met een benzinemotor. Dat gebeurt in de loop van volgend jaar. De elektrische versie verschijnt later en die komt ook naar Europa, maar dat zal waarschijnlijk nog tot 2020 duren.

Het ontwerp van de nieuwe Soul is al af, medewerkers van Kia hebben de auto al kunnen zien. De nieuwe Soul wordt een auto met een eigenzinnig ontwerp, net als zijn voorgangers.

De officiële onthulling van de nieuwe Soul is eind dit jaar of begin 2019.

Bron: [www.autokopen.nl]

Comment

ONTHULLING IN LOS ANGELES

KIA TEAST NIEUWE SOUL

Kia presenteert later deze maand een volledig nieuwe Soul, een auto waarvan de EV-versie ook weer naar ons land lijkt te komen. Kia blikt met een teaserafbeelding alvast vooruit op de presentatie van de wederom eigenzinnige Koreaan.

Kia's Soul is al bijna aan zijn derde generatie toe en het is goed om te zien dat de eigenwijze Koreaan zijn eigenzinnigheid door de jaren heen niet tot nauwelijks heeft verloren. Uit eerdere spionagefoto's viel al op te maken dat ook de nieuwe Soul een opvallend vormgegeven koets krijgt en op de teaserafbeelding die Kia nu de wereld in stuurt is al een stukje van het eigenwijze achterste van de auto te zien.

Comment

Comment

Nog een impressie,

Comment

Comment

Wauw. Knopjes, knopjes, overal knopjes...
                          Verder veel sympathie voor dit model. Al mag hij wat meer evolueren dan de impressie hierboven vind ik.
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Vind niks erg aan die knopjes. Liever fysieke knoppen die je zeer snel blindelings kan gebruiken dan te moeten prutsen op een touchscreen.
                            Ik begin stil aan ook te denken om als volgende wagen een (Koreaanse) EV te kopen. Zou deze wel eens kunnen worden, altijd een zwak gehad dit soort auto’s.

Comment

De Los Angeles Auto Show is de plek waar Kia later deze week de nieuwe derde generatie Soul aan de wereld voorstelt. Helaas voor de Koreanen is de auto nu al in beeld verschenen.

Kia's Soul is altijd een auto met een excentriek voorkomen geweest en ook voor de nieuwe derde generatie van die Koreaanse lolbroek lijkt niets anders op te gaan. Steker nog, uit de foto's die vandaag op Instagram zijn opgedoken, blijkt dat de nieuwe Soul nog 'wilder' wordt dan zijn voorgangers.

De Soul behoudt zijn hooggeplaatste achterlichtunits, al nemen ze voor het eerst in de Soul-geschiedenis een L-vorm aan en dat betekent dat de verlichting aan de achterzijde nu ook een horizontaal deel kent. Misschien wel nog opvallender: de verlichting lijkt aan de bovenkant van de auto de lijn van het dak te volgen. De auto krijgt verder opmerkelijk platte verlichting aan de voorzijde, al plaatst Kia daaronder een vierkante unit waarmee de verlichting in feite 'over twee verdiepingen' is verdeeld.

Comment

You love it or you hate it. Van de vorige was ik in ieder geval fan, deze moet ik nog afwachten.

Comment

Ja, de vorige vond ik ook nog wel mooi.
                                  Maar als ik de foto's zie van de nieuwe achterlichten hier boven
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Het speciale is er af.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Kia e-soul impressie,

Comment

Working...
                                      X