NIEUWE GENERATIE HYUNDAI I10 DUIKT OP
PICANTO ACHTERNA
Kia's Picanto werd in 2017 aan een nieuwe generatie geholpen en nu is ook de tijd rijp voor een volledig nieuwe Hyundai i10.
Hyundai's i10 verscheen in zijn huidige vorm in 2013 op de markt, twee jaar na de vorige generatie Kia Picanto waarmee de compacte Koreaan zijn technische basis deelt. Laatstgenoemde werd vorig jaar rond deze tijd aan een nieuwe generatie geholpen. De i10 mag nog even mee, maar komt volgend jaar in vernieuwde vorm op de markt. Vorig jaar werd het model nog subtiel opgefrist.
De nieuwe, derde generatie i10 lijkt te gaan profiteren van dezelfde verbeteringen als de huidige Picanto. Dat betekent dat de wielbasis met 1,5 centimeter toeneemt ten opzichte van het huidige model, waarmee de afstand tussen de wielen op 2,4 meter komt te liggen. In de lengte zal de auto niet tot nauwelijks toenemen.
Met welke motoren de nieuwe i10 beschikbaar komt, valt nog te bezien. De 67 pk sterke atmosferische 1.0 verdwijnt mogelijk. Wel lijken de 87 pk sterke 1.2 en de 100 pk sterke 1.0 T-GDI kanshebbers te zijn. Een introductie verwachten we volgend jaar tijdens de Autosalon van Genève.
Bron: Autoweek
PICANTO ACHTERNA
Kia's Picanto werd in 2017 aan een nieuwe generatie geholpen en nu is ook de tijd rijp voor een volledig nieuwe Hyundai i10.
Hyundai's i10 verscheen in zijn huidige vorm in 2013 op de markt, twee jaar na de vorige generatie Kia Picanto waarmee de compacte Koreaan zijn technische basis deelt. Laatstgenoemde werd vorig jaar rond deze tijd aan een nieuwe generatie geholpen. De i10 mag nog even mee, maar komt volgend jaar in vernieuwde vorm op de markt. Vorig jaar werd het model nog subtiel opgefrist.
De nieuwe, derde generatie i10 lijkt te gaan profiteren van dezelfde verbeteringen als de huidige Picanto. Dat betekent dat de wielbasis met 1,5 centimeter toeneemt ten opzichte van het huidige model, waarmee de afstand tussen de wielen op 2,4 meter komt te liggen. In de lengte zal de auto niet tot nauwelijks toenemen.
Met welke motoren de nieuwe i10 beschikbaar komt, valt nog te bezien. De 67 pk sterke atmosferische 1.0 verdwijnt mogelijk. Wel lijken de 87 pk sterke 1.2 en de 100 pk sterke 1.0 T-GDI kanshebbers te zijn. Een introductie verwachten we volgend jaar tijdens de Autosalon van Genève.
Bron: Autoweek
Comment