Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes EQ C (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes EQ C (2020)

    MERCEDES-BENZ EQ C GESNAPT

    EERSTE SUV OP ELEKTRISCH MODULAIR PLATFORM

    Mercedes-Benz is begonnen met het inzetten van een testvloot prototypen van de EQ C, een elektrische SUV die in 2020 op de markt komt.

    Met de Generation EQ klonk bij Mercedes-Benz in 2016 het startschot voor het EQ-avontuur, een label waaronder het merk de komende jaren volledig elektrische auto's op de markt brengt. De EV's komen op het EVA gedoopte platformte staan, een op Mercedes' modulaire platform gebaseerde elektrische basis. De Generation EQ Concept die twee jaar geleden in Parijs stond, dient als inspiratie voor de auto die zich hier voor het eerst in camouflagekostuum buiten de deur waagt, de EQ C.

    Naar verluidt wordt de EQ C, die in Bremen zal worden gebouwd, voorzien van twee elektromotoren, die samen goed zijn voor een vermogen van ruim 400 pk. Dankzij een accupakket van een nog niet nader gespecificeerd formaat (we verwachten tussen de 70 en 110 kWh) moet de auto een actieradius van zo'n 500 kilometer kunnen halen.

    Na de presentatie van de Generation EQ Concept kwam Mercedes-Benz met de EQ A Concept op de proppen, een voorbode van een compactere en daarmee prijstechnisch toegankelijker familielid van de EQ-familie. Voor dat model wordt ingezet op een 60 kWh groot accupakket, goed voor 400 stekkerkilometers. Mercedes-Benz wil in 2025 tien volledig elektrische auto's in zijn gamma hebben.

    Bron: Autoweek









    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    De EQ Concept,



    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      waarom altijd maar van die SUV's...
      lets have some more member berries

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
        waarom altijd maar van die SUV's...
        Ik begrijp het ook niet. Lijkt wel of men gehersenspoeld is.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
          waarom altijd maar van die SUV's...
          Alleen maar om jou en nog een paar anderen hier te pesten
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Edit.

            Last edited by Jocar; 28/01/2018, 12:43.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
              waarom altijd maar van die SUV's...
              Om het aantal rugklachten te verminderen

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                De EQ Concept,



                Zo wil ik hem wel, alhouwel me de koffer wat klein lijkt

                Comment


                • #9








                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    HET WORDT DRUK OP DE EV-MARKT

                    MERCEDES-BENZ EQ C GAAT DE SNELWEG OP

                    De komende maanden staat ons een heleboel nieuws op het gebied van elektrische SUV’s te wachten. Mercedes stoomt zijn eerste EQ-model klaar, de EQ C. Die auto is vandaag opnieuw te zien!

                    Jaguar is met de i-Pace de eerste die in de voetsporen van Tesla stapt en Audivolgt binnenkort met de E-tron. BMW richt zich ondertussen op de op de i-Visiongebaseerde i4, wat weliswaar geen SUV wordt, maar wel een bijzondere EV. En Porsche heeft onlangs de Mission E Cross Turismo onthuld als voorbode op een hoogpotige met een elektrische aandrijflijn. Bij Mercedes is de toverterm, zoals we sinds de Generation EQ-concept van 2016 weten, 'EQ'. Onder die noemer komen de Duitsers met een heel arsenaal aan elektrische voertuigen, te beginnen met deze EQ C.

                    Mercedes liet de EQ C al eerder zien en er zijn ook al oudere spionagebeelden van het model, maar vandaag zien we hem dankzij een vrolijk voorjaarszonnetje nog beter dan voorheen. De relatief compacte SUV valt in het segment van de GLC (vandaar EQ 'C'), maar lijkt wat lager en langer. Onder het typische Mercedes-lijnenspel huist een aandrijflijn die goed moet zijn voor een actieradius van zo'n 500 kilometer. Natuurlijk is er ook genoeg vermogen: de EQ C moet zo'n 400 pk mobiliseren.









                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Mercedes-Benz en Smart hebben het EQ-label in het leven geroepen waaronder ze hun elektrische modellen voeren. Niet eerder verscheen de EQ C-klasse zo duidelijk in beeld.

                      Het aantal volledig elektrische SUV's staat op het punt stevig toe te nemen. Jaguar bracht onlangs de I-Pace op de markt en Audi volgt op relatief korte termijn met de e-tron. Ook bij Mercedes-Benz wordt aan stekkergeweld gewerkt en het is de EQ C-klasse die bij het merk het volledig elektrische spits mag afbijten.

                      De EQ C-klasse is de productieversie van de Generation EQ, een concept-car uit 2016 waarmee bij Mercedes-Benz het startschot klonk voor het genoemde EQ-label. Deze EQ C-klasse staat op een nieuw platform van Daimler: de EVA-basis. Dat modulaire platform is niet voorbehouden aan deze elektrische SUV, het merk wil namelijk een heel arsenaal EV's op die basis zetten.

                      Waar Mercedes-Benz de EQ A-klasse, een compacte elektrische hatchback, in Frankrijk gaat produceren, ziet deze EQ C-klasse straks in Bremen het levenslicht. Zeer waarschijnlijk komt de auto over twee elektromotoren te beschikken die samen goed zijn voor zo'n 400 pk. Het accupakket zal ongetwijfeld tussen de 70 en 110 kWh groot zijn, goed voor een volledig elektrische actieradius van 400-500 kilometer. Een officiële onthulling volgt nog dit jaar.









                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        BETRAPT: MERCEDES-BENZ EQ C

                        De officiële onthulling van de Mercedes-Benz EQ C-klasse is aanstaande en er wordt dan ook druk getest met de eerste telg uit het nieuwe, elektrische label van MB. Omdat hij ook tegen Nederlandse zomerhitte moet kunnen, wordt de EQ C blootgesteld aan het klimaat in Death Valley.

                        Vier modellen heeft Mercedes-Benz op de planning staan voor het EQ-label, de naam voor de elektrische modellen uit Sindelfingen. Het offensief begint met de EQ C-klasse, waarvan we de eerste week september het officiële werelddebuut mogen bijwonen. De EQ-C is gebouwd rond het nieuwe EVA-platform (Electric Vehicle Architecture), dat op zijn beurt weer een afgeleide is van MRA (Modular Rear Achitecture), dat we onder meer onder de rokken van de huidige C-klasse vinden. De EQ C wordt leverbaar met een 300 kW-elektromotor op de achteras en er komt ook een 4WD-versie, die als extra 90 of 150 kW op de voorwielen heeft. Alle versies krijgen adaptief onderstel, remkrachtregeneratie en torque vectoring.

                        Mercedes-Benz wil met de EQ-reeks Tesla op achterstand zetten en heeft 2,45 miljard dollar in het procject geïnvesteerd. Over dik een maand weten we meer over de EQ C en hoe hij er precies uit ziet.







                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13








                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14




                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              Teaser,

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  In de aanloop naar de onthulling op 4 september toont Mercedes-Benz nu voor de derde keer een stukje van elektrische SUV EQ C. Na voor- en achterzijde is nu het interieur aan de beurt!

                                  Mercedes is na Jaguar het tweede merk dat met een ware Tesla-concurrent op de proppen komt en blijft met de EQ C Audi's E-tron nipt voor. De naam 'EQ C' geeft al weg dat de auto in het segment van de GLC opereert, maar het elektrische alternatief krijgt een geheel eigen carrosserie. Na eerdere spionagebeelden en de door Mercedes vrijgegeven beelden van koplamp en achterlichten is al duidelijk dat er duidelijk overeenkomsten zijn met de Generation EQ, de concept-car waarmee Mercedes z'n elektrische EQ-label lanceerde.

                                  Ook in het interieur is de band tussen de voorbode en het eindproduct duidelijk, al komt dat vooral door het brede scherm dat Mercedes inmiddels in bijna al z'n modellen monteert. Ook in de EQ C loopt dat scherm naadloos door van de linkerzijde van het dasbhoard tot rechs van de middenconsole en neemt het geheel de functies van zowel het traditionele infotainmentscherm als het instrumentarium waar. Lager op het dashboard is een set ventilatieroosters te vinden met een duidelijk stoer, SUV-achtig karakter, daaronder een schuin aflopende middensconsole met knoppen voor de klimaatbediening en een heleboel pianolak. Enige vorm van pook ontbreekt uiteraard, want de rijrichting-selectie vindt bij 'Benz' alweer enige tijd op de stuurkolom plaats.

                                  De EQ C moet afhankelijk van de uitvoering zo'n 400 tot 500 km ver kunnen komen op een acculading en staat op een speciaal voor EV's ontwikkeld platform dat Mercedes voor een hele reeks elektrische EQ-modellen wil gaan gebruiken.



                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment

                                  Working...
                                  X