Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Range Rover SV Coupé (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Range Rover SV Coupé (2018)

LAND ROVER MET RANGE ROVER SV COUPÉ NAAR GENÈVE

HOMMAGE AAN OER-RANGE ROVER

Land Rover laat met een teaserafbeelding weten dat het iets heel bijzonders meebrengt naar de Autosalon van Genève die in maart zijn poorten opent voor het publiek.

Tijdens de Zwitserse autobeurs maken we namelijk kennis met de Range Rover SV Coupé, een door Special Vehicle Operations (SVO) met de hand vervaardigde 'coupéversie' die onder de paraplu van Range Rover is geschaard.

De 'coupé' wordt in het leven geroepen ter ere van de originele Range Rover die in 1970 voor het eerst op de weg verscheen. Die oer-Ranger was een driedeurs en het lijkt er dan ook sterk op dat dat aantal portieren ook van toepassing is op de SV Coupé. Meer dus dan een reguliere Range Rover met een iets aflopende daklijn! We krijgen alvast een afbeelding van het weelderig aangeklede interieur te zien, een binnenste waarin hout en leer de boventoon voeren.

Land Rover meldt dat er slechts 999 exemplaren gebouwd gaan worden. Daarmee belooft de SV Coupé niet alleen een markante, maar ook een zeldzame verschijning te worden.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Bron: [www.motor1.com]
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

De voorganger,

Comment

Zo, weer een onnodig gat in de markt gedicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Het zijn maar 999 exemplaren David en het interieur mag er zeker al zijn imo. Collectors item

Comment

Als ze verkocht geraken, dan klopt uw bewering van 'onnodig' van geen kanten
            Ge klinkt al bijna als een paar andere hier. Geld moet rollen. Iedereen klaagt van die rijken, maar ze klagen ook als die rijken het laten rollen. Begrijpe wie begrijpen kan. Liever dat ze het aan die onzin uitgeven, dan dat ze het op de bank laten staan.

Comment

Ik vind SUV's sowieso al redelijk idiote wagens. En om daar dan een 3d versie van te maken slaat alles. Net als die Evoque cabrio, lijkt op een badkuip. Mij maakt het niet uit waar iemand zijn geld aan uitgeeft. En als ik klink als een paar andere hier dan ben ik blijkbaar niet alleen met mijn mening.

Gij uw mening, ik de mijne.

Comment

Zullen in mum van tijd besteld en verkocht zijn zoals speciale editie van de defender... idd een collectors item !
                NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
                S40 2.0D 136pk 2004
                S40 1.8i 1996

Comment

Ik vind SUV's sowieso al redelijk idiote wagens. En om daar dan een 3d versie van te maken slaat alles. Net als die Evoque cabrio, lijkt op een badkuip. Mij maakt het niet uit waar iemand zijn geld aan uitgeeft. En als ik klink als een paar andere hier dan ben ik blijkbaar niet alleen met mijn mening.

Gij uw mening, ik de mijne.
                  Ze moeten toch een alternatief voorzien voor die enkele te oud geworden Rolls-Royce Wraight rijders die graag een hogere instap hebben om hun rug niet te fel te belasten?

(Maar hun verfpotteke bij de productie van het leder was precies al wel op...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

Ze moeten toch een alternatief voorzien voor die enkele te oud geworden Rolls-Royce Wraight rijders die graag een hogere instap hebben om hun rug niet te fel te belasten?

Daarom dat RR ze binnenkort ook een alternatief aanbiedt.

Comment

Anders moeten ze voor die ouw péékes ne vijfdeurs-driedeurs-coupé maken, zodat ze gemakkelijker vanachter kunnen instappen.

Comment

Daarom dat RR ze binnenkort ook een alternatief aanbiedt.
                        Nee, dat wordt een vijfdeurs

Comment

Nee, dat wordt een vijfdeurs
                          Ik zal persoonlijk bij elke RR Cullilungus (of hoe gaat dat ding heten) de achterdeuren gaan dicht lassen.

Comment

Ik zal persoonlijk bij elke RR Cullilungus (of hoe gaat dat ding heten) de achterdeuren gaan dicht lassen.
                            Great! Count me in

Comment

Exclusief zal 't in ieder geval wel zijn. Zou me niet bekoren met drie deuren, zo'n 5-deurs daarentegen... En die RR al helemaal, maar die heb je dan wellicht meestal niet als enige wagen in je garage staan
                              Misschien wordt de Range ook zo'n ding dat geld opbrengt ipv geld kost zoals die Mercedes G Klasse Maybach versie.

Comment

Range Rover SV Coupé komt niet!

Land Rover heeft een dikke streep gezet door de Range Rover SV Coupé. Het model zou er in een oplage van 999 stuks komen, maar het blijft bij drie preproductie-auto’s.

Volgens de woordvoerder van Jaguar Land Rover heeft de autobouwer besloten om het project te schrappen, zodat de benodigde investering in technische ontwikkelingen kan worden gestopt. Het onverwachte einde van de limited edition waarmee Land Rover reageerde op nieuwkomers Bentley (met de Bentayga) en Rolls-Royce (Cullinan) betekent niet het einde van de reeks speciale edities van Special Vehicle Operations. De autobouwer blijft bijzondere creaties maken. Binnenkort zal de onderneming een nieuw project presenteren.

Al eind 2017 toonde Land Rover voor het eerst het studiemodel van de SV Coupé aan enkele potentiële kopers, die de gelimiteerde uitgave in een zogeheten black box te zien kregen. De auto werd in verschillende landen getoond, zoals in Frankrijk, Rusland en het Midden-Oosten. Pas op de Autosalon van Genève 2018 maakte Land Rover de SV Coupé wereldkundig. Op de Zwitserse beurs parkeerde de fabrikant de auto in een speciale ruimte op de stand, zodat de geïnteresseerden in alle rust de SUV Coupé konden bekijken.

Bron: [www.autovisie.nl]

Comment

Working...
                                X