Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota RAV4 (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Toyota RAV4 (2019)

NIEUWE TOYOTA RAV4 GESNAPT

MET NAME VOOR VERENIGDE STATEN INTENS BELANGRIJK

Het testwerk van een volledig nieuwe generatie RAV4 is aangevangen. Hoewel de auto in Nederland niet als een dolle loopt, is het in de Verenigde Staten een uiterst belangrijk model voor Toyota.

Ieder jaar staat de F-Series van Ford in de Verenigde Staten bovenaan de verkoopstatistieken, gevolgd door de Chevrolet Silverado en de pick-ups van Ram, zo ook in 2017. Waar de Toyota Camry en de Honda Accord elkaar er in 2016 nog de tent uit vochten om de titel 'best verkochte personenauto', ging die titel in 2017 zonder twijfel naar de Toyota RAV4. Maar liefst 352.154 exemplaren vonden een Amerikaanse koper, gevolgd door de Nissan Rogue (X-Trail) met 329.904 stuks. Om die voorsprong ook in de toekomst te behouden, brengt Toyota naar verwachting in de tweede helft van dit jaar een volledig nieuwe generatie RAV4 op de markt.

De huidige RAV4 rolde eind 2012 voor het eerst van de band en werd in 2013 op de markt gebracht. In 2015 werd een facelift doorgevoerd, een moment waarop de auto ook als Hybrid ten tonele verscheen. Deze nieuwe generatie RAV4 zal vanaf het begin met hybridetechniek leverbaar zijn. Onderhuids komen we een variant van Toyota's TNGA-platform tegen, de modulaire basis die Toyota toepast voor zowel voor-, achter- als vierwielaandrijvers. Over het uiterlijk van de nieuwe RAV4 valt nog erg weinig te zeggen, daarvoor hangt de auto nog te fanatiek in de plakkers.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Nieuw modelleke was ook nodig en hopelijk ook een force uitbreiding van de technologie snufjes.

Comment

Impressie,

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Die impressie is toch een volledige stijlbreuk met de vorige, niets herkenbaars meer in van de vorige RAV ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Die impressie is toch een volledige stijlbreuk met de vorige, niets herkenbaars meer in van de vorige RAV ?
          Moet dat dan? Veel mooier zo. Benieuwd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Moet dat dan? Veel mooier zo. Benieuwd!
            Nee, moet niet... Verbaasde me gewoon dat ze zo drastisch te werk gingen. Vorige RAV leek te smal, deze zal er wellicht stoerder uitzien.

Comment

Is maar een impressie van een artiest die niet bij Toyota werkt hé...
              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                Is maar een impressie van een artiest die niet bij Toyota werkt hé...
                Volgens mij hebben ze tegenwoordig toch betere designers want hun nieuwe modellen mogen echt wel gezien worden itt vroeger. De nieuwe Auris en Supra gaan ook knap worden.

Comment

Zin er al beelden van de Supra en specs bekend ?

Comment

Zin er al beelden van de Supra en specs bekend ?
                    Het beste wat ik gevonden heb tot nu, wordt spoedig vervolgd

Comment

Supra, da's nostalgie voor mij... Je ziet er nog niet veel van op die foto's, maar wat je ziet is toch al veelbelovend.

Comment

Begint de duitse kant op te gaan qua model

Comment

Vind de RAV wel knap zo. Al een paar keer zitten kijken op de site, maar huidig model tov de Tiguan is zowat 10 à 15 jaar terug in de tijd op vlak van snufjes en technologie OP de hybride technologie na.

Dus ben benieuwd of Toyota nu gaat volgen met de snufjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Begint de duitse kant op te gaan qua model
                            Ik zag in de neus beetje hyundai

In ieder geval, laat ze maar doen als ze dit willen doorvoeren hee. Toyota is zeer betrouwbaar maar was altijd een beetje saai qua interieur en exterieur de laatste jaren. (kende de tijd van de MR, Celica's en Supra's nog? Toen waren ze en degelijk en tof) Thuis reden we met Toyota Carina en een Celica. Onverslijtbaar.
                            Als ze nu hun modellen aantrekkelijk maken, gecombineerd met hun kennis van hybride wordt dat gegarandeerd een succes. Ik zou niet bang zijn terug Toyota te kopen zulle!

Comment

Ik zag in de neus beetje hyundai

In ieder geval, laat ze maar doen als ze dit willen doorvoeren hee. Toyota is zeer betrouwbaar maar was altijd een beetje saai qua interieur en exterieur de laatste jaren. (kende de tijd van de MR, Celica's en Supra's nog? Toen waren ze en degelijk en tof) Thuis reden we met Toyota Carina en een Celica. Onverslijtbaar.
                              Als ze nu hun modellen aantrekkelijk maken, gecombineerd met hun kennis van hybride wordt dat gegarandeerd een succes. Ik zou niet bang zijn terug Toyota te kopen zulle!
                              Ik vind dat hij veel weg heeft van de Tiguan van de zijkant, van achter het voorste spatbord.

Heb nooit een Toyota gehad en zelfs niemand in de familie denk ik. Betrouwbaar zouden ze idd zijn, maar idd saai. Hun modellen slepen veeeeel te lang aan en dat komt vaker voor bij de japanners. Mazda heeft ook zo heel wat jaren zitten aanmodderen met oude modellen en weinig nieuws en de laatste jaren hebben ze zich weer echt op de kaart gezet.

Soms begrijpen wij zo een dingen niet, maar veel heeft te maken met hun eigenlijke markten. Wij denken altijd dat fabrikanten die auto's voor 'ons' maken, maar vaak is het ook voor andere markten waar ze andere wensen hebben zoals in de Aziatische landen, Oceanië en Zuid-Amerika.

Maar qua model zitten ze nu wel goed met de RAV4. Mijn vrouw heeft er vroeger ooit eentje als firmawagen gehad en vind dat nog altijd de plezantste wagen die ze ooit gehad heeft.
                              Maar voor mij persoonlijk is de uitrusting belangrijk als firmawagen. Dus Active Info Display, ACC met folow to stop, 360° camera, parkpilot, front assist, lane assist, ... moet erop zitten. Anders no-go

Comment

Da's juist wat je zegt... Europa is of was maar een kleine markt voor hun. Je kon dat in de jaren tachtig-negentig heel goed merken dat die auto's gebouwd waren voor kleinere mensen. De zetels bvb waren veel kleiner dan die van een Duitser. Ook de remmen en geluidsisolatie waren op een lager niveau omdat ze ginder minder snel reden. Maar qua mechaniek... Tijdens mijn allereerste werkjaren had ik een Mazda 626 1800cc met 90 Pk gekocht (2 maanden oud en 1000 km, ouders van een goede jeugdvriend hadden een Mazdagarage). Dat ding op LPG laten zetten bij Van Coillie. Kostte me toen net 400.000 franken met de LPG installatie en een radio erin.
                                Saaien auto eigenlijk voor ne piepjonge gast. Maar ik reed spotgoedkoop. Is de auto waar ik de meeste kilometers ooit mee afgelegd heb en het langst mee gereden heb... de volle 128.000 km . Restwaarde was wel euhm... zo en zo, 't was dan nog ne witten auto en in die tijd ne witte auto was voor de sukkelaars he.

Dus ne goeien Jap sta ik zeker voor open! Ik ben absoluut geen merkvaste koper.

Comment

TOYOTA TEAST NIEUWE RAV4

GEHEEL NIEUW MODEL IN NEW YORK!

Toyota presenteert op de autoshow van New York later deze maand een geheel nieuwe RAV4. Het eerste ‘lekkermakertje’ is inmiddels binnen!

We zijn nog maar nauwelijks bekomen van al het Toyota-nieuws van de Autosalon van Genève, waar onder meer een volledig nieuwe Auris schitterde. Toyota kan de New York International Auto Show natuurlijk niet links laten liggen en heeft die beurs uitverkoren voor de presentatie van een geheel nieuwe RAV4. De vijfde generatie van Toyota's middenklasse SUV is op de bovenstaande afbeelding al te zien, maar veel wijzer worden we daar nog niet van. Verwacht een auto die qua design veel overeenkomsten vertoont met de nieuwe Auris. Ook de sterkste hybride aandrijflijn van die auto, die met 180 pk, lijkt een voor de hand liggende kandidaat voor de RAV4. De huidige RAV4 is levert als hybride 190 pk, maar de 180 pk sterke versie is nieuw en daarmee nog efficiënter.

De huidige RAV4 verscheen in 2013 en kreeg in 2015 een grondige facelift. De auto is op de Amerikaanse markt van onschatbare waarde voor Toyota. Het model steeg in 2017 van de achtste naar de vierde plaats op de verkoopranglijsten en ging maar liefst 375.052 keer over de Amerikaanse toonbank. De RAV4 is daarmee de populairste auto - als de pick-up-trucks buiten beschouwing worden gelaten - en neemt die titel over van de Toyota Camry.

Comment

Ben benieuwd. Zo op deze foto te zien, is er serieus wat kofferruimte bij gekomen. Of is dat optisch bedrog? Want de huidige RAV4 lijkt me zelfs ietske kleiner dan de Tiguan qua koffer. En ik wil 'meer'

Comment

Working...
                                    X