Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 2-serie Gran Coupé (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 2-serie Gran Coupé (2019)

OPNIEUW IN BEELD: BMW 2-SERIE GRAN COUPÉ

NIEUWE TELG VOOR 2-SERIE

BMW lijkt voornemens te zijn om het leveringsgamma van de 2-serie op termijn uit de breiden met een nieuwe variant. Vandaag kunnen we voor de tweede keer foto's laten zien van wat een 2-serie Gran Coupé lijkt te zijn.

BMW lijkt met zijn compacte modelfamilie een ander pad te gaan bewandelen dan Mercedes-Benz. Waar dat merk uit Stuttgart een A-klasse Sedan én een opvolger van de CLA-klasse in ons deel van de wereld naast elkaar lijkt gaan te voeren, is het BMW die de 1-serie Sedan tot op heden heeft voorbehouden aan de Chinese markt. Wel komt de auto die onder deze plakkers schuilgaat sowieso onze kant op. Het lijkt te gaan om een sportieve, gestrekte variatie op het 2-serie Coupéthema, maar dan een met twee portieren extra.

Het is nog even de vraag welke techniek er onder de koets van deze nieuwe variant van de 2-serie familie is verstopt. BMW zet de volgende generatie van de 1-serie op het nieuwe UKL-platform, een basis waar ook de 2-serie Active- en Gran Tourer, X1, en X2 gebruik van maken. Precies, een platform dat in de basis voorwielaangedreven is. Of ook deze sportieve 2-serie-telg in de basis een voorwielaandrijver wordt, valt nog te bezien, maar de signalen wijzen er wel op. Natuurlijk zal xDrive-vierwielaandrijving mogelijk zijn. Een onthulling verwachten we niet voor eind van dit jaar.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Impressie:
    Last edited by Jocar; 14/11/2018, 19:34.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Meer pics: [www.motor1.com]

Comment

nice al mochten ze iets wat meer fantasie gebruikt hebben imo
        lets have some more member berries

Comment

Nog een impressie,

Comment

Benieuwd naar dit.

Comment

UITBREIDING

BMW 2-SERIE GRAN COUPÉ GESNAPT

Mercedes-Benz presenteert volgende week een nieuwe CLA-klasse, het sportievere alternatief voor de nieuwe toevoeging aan de A-familie, de A-klasse Limousine. BMW heeft voor elk van die twee landgenoten een tegenspeler. Zo is er onder andere in China een sedanversie van de 1-serie te koop en komt er straks van de 2-serie een Gran Coupé op de markt. Die laatste hebben we vandaag in camouflagekostuum in beeld.

Deze op stapel staande 2-serie Gran Coupé verhoudt zich tot de straks nieuwe 1-serie als de 4-serie Gran Coupé tot de 3-serie en straks de 8-serie Gran Coupé tot de 5-serie. Net als die grotere modellen wordt de 2-serie Gran Coupé een lagere, sportievere en bovenal duurdere variant van zijn 'minder' verheven broertjes. Opvallend gegeven hierbij: BMW lijkt te kiezen voor een sedanklep en dat maakt de 2-serie Gran Coupé in feite dus een sedan met een sterk aflopende daklijn. Zeer waarschijnlijk komt ook deze 2-serie Gran Coupé op het UKL-platform te staan, het in de basis voorwielaangedreven platform dat we al kennen van de 2-serie Active Tourer en Grand Tourer en dat straks ook onder de nieuwe 1-serie een plek krijgt. Wat BMW met de rest van de 2-serie van plan is, valt nog te bezien. In de wandelgangen wordt al even gesproken over de komst van zowel een nieuwe 2-serie Coupé als van een nieuwe 2-serie Cabrio. Die twee zouden volgens de geruchten weer achterwielaandrijvers worden. Of dat voor BMW rendabel is, zal nog maar moeten blijken.

Comment

Alleen spijtig dat het zo een soepje wordt met voor en achterwielaandrijving. Ik hoop dat ze zich hieraan niet verbranden. Als ze je als bmw fanaat plots een voorwielaandrijving onder je kont schuiven zou dat wel ontgoochelend kunnen zijn en negatief kunnen afspiegelen op het hele gamma tenzij het duidelijk is dat 1 en 2 voorwiel is en de rest achter. Bmw is al relatief onderstuur in vergelijking met andere sportieve concurrenten nu nog een voorwielsaus erover???

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

2020 BMW 2-Series Gran Coupe Checked From Up Close, It’s Definitely FWD

Comment

2020 BMW 2 Series Gran Coupe Shows Up In M240i M Performance Guise Too

Comment

Lijkt me mooier te worden dan de 3

Comment

Comment

BMW BEVESTIGT: VOORWIELAANGEDREVEN UKL-PLATFORM

BMW 2-SERIE GRAN COUPÉ SCHEMERT DOOR

De Mercedes-Benz CLA kan zijn borst natmaken, want bij BMW staat de 2-serie Gran Coupé te trappelen om zich te laten zien. Hij moet nog even geduld hebben, want zijn werelddebuut staat voor aankomende november op de planning. BMW laat daarnaast voor het eerst weten op welke soort aandrijving we kunnen gaan rekenen.

De 2-serie Gran Coupé moeten we zien als de lagere, sportievere en waarschijnlijk luxere variant van de (nieuwe) 1-serie. Dit wordt in feite hetzelfde kunstje als BMW met de 4-serie Gran Coupé in verhouding met de 3-serie flikt. Op de teaser lijkt het er sterk op dat de 2-serie Gran Coupé een klein achterklepje krijgt, wat erop zou wijzen dat het eerder een sedan dan liftback belooft te worden.

Belangrijker nieuws zit ónder de 2-serie Gran Coupé verstopt, want BMW meldt voor het eerst officieel dat de 2-serie gebruik gaat maken van het nieuwe voorwielaangedreven UKL-platform. Dit is hetzelfde platform dat als basis voor de komende nieuwe 1-serie wordt gebruikt. UKL wordt momenteel al onder de 2-serie Active Tourer en Grand Tourer geschroefd.

In de geruchtenmolen van de nieuwe 2-serie Gran Coupé komen de 2-serie Coupé en Cabrio meerdere malen voorbij. Deze zouden naar verluidt wél achterwielaandrijving houden.

Tijdens de Los Angeles Auto Show in november trekt BMW het doek van de 2-serie Gran Coupé. In de lente van 2020 maakt het model zijn opwachting bij de dealers.

Comment

Comment

2020 BMW 2-Series Gran Coupe’s New Camo Announces July 24 Debut

Comment

BMW TOONT 2-SERIE GRAN COUPÉ

BMW pakt zoals het tegenwoordig gewend is uit met een gecamoufleerde versie van een toekomstig model. In dit geval gaat het om de 2-serie Gran Coupé, de sportieve vijfdeurs die het leven van de Mercedes-Benz CLA zuur moet gaan maken.

Er was een tijd waarin beelden van gecamoufleerde auto’s een ‘scoop’ konden worden genoemd. Dankzij BMW is dat allang niet meer het geval, want het merk is zelf ook niet te beroerd om ingepakte auto’s alvast uitgebreid voor de camera’s te laten verschijnen. Eerder gebeurde dat onder meer met de 1-serie, nu is diens sportieve broer aan de beurt.

De 2-serie Gran Coupé is een geheel nieuw model, want BMW had niet eerder een CLA-concurrent in huis. De reguliere 2-serie Coupé komt op papier het meeste in de buurt. Afgaande op de benaming lijkt het alsof de Gran Coupé simpelweg een Coupé met achterdeuren is, zoals dat ook bij de 4-serie Gran Coupé en 8-serie Gran Coupé het geval is. Bij de kleinste van de drie liggen de zaken echter wat gecompliceerder. De 2-serie Gran Coupé is namelijk gebaseerd op het UKL-platform, waarop ook de nieuwe 1-serie rust. De auto heeft dan ook voorwielaandrijving, terwijl BMW al heeft aangekondigd dat ook de opvolger van de huidige 2-serie Coupé en Cabrio een achterwielaandrijver wordt.

Op de foto’s is de familieband tussen de 1-serie en deze nieuwkomer duidelijk te zien. Het V-vormige front komt terug en de vorm van de koplampen lijkt goed vergelijkbaar. Verder naar achteren worden de verschillen uiteraard steeds groter. De 2-serie Gran Coupé lijkt stijlloze portierruiten te krijgen en beschikt natuurlijk over een vloeiend aflopende daklijn en een sportieve kont. Die heeft bovendien een vijfde deur, wat een voordeel is ten opzichte van de CLA.

De 1-serie werd exact twee maanden na de presentatie van de camouflage-teasers onthuld. Of dat nu ook het geval is, valt te betwijfelen, want BMW kondigde eerder aan dat het doek pas in januari van de kleinste Gran Coupé wordt getrokken. Reken er dus niet op dat deze auto al op de IAA in Frankfurt staat.

Comment

Comment

ziet er goed uit maar imo totaal geen concurrentie voor de CLA maar wel voor de A en A3 sedan.
                                    lets have some more member berries

Comment

Working...
                                    X