Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroen C5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Citroen C5

    Citroen is making some bold claims for the next-generation C5, going as far as saying it will reinvent the sedan segment.

    While many automakers are shifting all of their focus to SUVs and crossovers, the French brand believes that any credible auto manufacturer needs to be present in all main sectors of the automotive market. However, in a world where SUVs are currently the vehicles which consumers lust after, a change is definitely needed.

    “The classic saloon is nearly dead in Europe,” Citroen’s product director Xavier Peugeot said. “We need to reinvent it and make it as modern and attractive as the SUV segment. We’ll see SUV design ‘codes’ expand to other segments. We try to motivate our designers. If your saloon is classical or traditional, I’m afraid you are in trouble,” he told Top Gear.

    One key way which Citroen will overhaul the sedan is with a punchy design that takes inspiration from the head-turning CXperience concept.

    “We don’t want to be a niche manufacturer. But we don’t want to be an SUV player only. To be credible you have to do small cars, large cars and SUVs,” Citroen boss Linda Jackson said while acknowledging the declining demand for sedans.

    According to Xavier Peugeot, the sedan of the future could make autonomy its selling point, while SUVs remain the popular choice as a traditional family car.





    Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

  • #2
    Knap!
    King of the Ludospace - currently running nr. 6

    2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

    Comment


    • #3
      Basisvorm vind ik wel mooi, maar enkele details vind ik minder.
      Ik ben wel zeer blij dat er toch ook een fabrikant is die begrijpt dat er ook klanten zijn die ABSOLUUT geen SUV of crossover willen.
      En dat het succes van SUVs ook niet moet betekenen dat ook de gewone modellen wat hoger op hun poten gezet moeten worden. Voor mij mogen auto's eerder terug wat lager worden.
      Ik begrijp dat anderen met een SUV willen rijden, so be it. Maar laat diegenen die daar geen zin in hebben nog een mooie sedan of break kopen!

      En terug een eigenzinnige Citroën: ik kan het alleen maar toejuichen. Maak gewoon een moderne interpretatie van de CX, gericht op comfort met goede kwaliteit en ik heb zeker interesse. Ik mag op welgeteld 1,5km van mijn 44km dagelijks traject nog boven de 70 rijden...
      Last edited by Chris_147; 18/02/2018, 13:03.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
        Ik ben wel zeer blij dat er toch ook een fabrikant is die begrijpt dat er ook klanten zijn die ABSOLUUT geen SUV of crossover willen.
        Die fabrikant zet thans wel in op de 5008, 3008, 2008 en de DS7. Die eerste 2 zijn nu al verkoopstoppers met zeer lange levertermijn. En bij mijn weten zetten alle fabrikanten in op SUV en andere modellen.

        Dus rare redenering.

        Anderzijds is het nog steeds koffiedik kijken ivm die C5. Wordt al jaren over gepalaverd, en volgens mij is de kans nog altijd groot dat er geen grote Citroën meer komt. Citroën heeft de laatste 15 jaar vooral veel succes met de kleinere modellen. Ook de Picasso's doen het goed omdat ze in hun categorie de goedkoopste zijn.

        Ook dacht ik vernomen te hebben dat PSA de 3 merken overal onder 1 dak wil gaan steken. Onze Citroëngarage zit in een groep met verschillende merken. Zo zal onze Citroëngarage verhuizen naar de Peugeotgarage van hun groep aan de andere kant van Diest en wordt hun oud pand van Citroën nu Mazda. Een 2-tal maanden terug hebben ze in de hal van Citroën een scheidingswand gezet en er Mazda bij gezet. En als de verbouwingen bij de Peugeotgarage klaar zijn, verhuist Citroën helemaal. Dacht dat dit bij meerdere garages gaat gebeuren die beide merken doen.

        Comment


        • #5
          Deze CXperience concept dateert ondertussen al van 2016. Beetje oud nieuws dat nav. interview met Linda Jackson in Autocar via verschillende websites naar voren komt.
          De nieuwe C5 zal wel wat hiervan meekrijgen. Hoeveel, is nog koffiedik kijken.
          Probleem is dat de chinese markt voorrang krijgt en er steeds discussie is of de europese markt gelijkaardige versies kan/moet krijgen.
          Ik vrees dat er intern nogal wat tweedracht is over de te volgen modellenstrategie, binnen Citroën en binnen PSA.

          Consolidatie binnen het dealernetwerk is momenteel idd volop bezig. Er is een apart netwerk (naam ontsnapt me even) opgericht voor degene die niet als officiële dealer meer aanzien worden, maar die wel een soort van voorkeursbehandeling krijgen (officieel onderhoud, onderdelen,...), maar niet meer exclusief aan PSA merken gebonden zijn.

          edit: even gechecked: dealers die uit de boot vallen worden naar het het Euro Repar Car Service gepushed. Er zijn al een aantal dealers die die overstap hebben gemaakt.
          Last edited by ; 21/02/2018, 16:03.

          Comment


          • #6
            Er komen tegenwoordig zoveel nieuwe SUV en Crossover modellen op de markt, allemaal hoger dan klassieke wagens. Op termijn zullen die waarschijnlijk de klassieke berlines en breaks komen te vervangen...

            Comment


            • #7
              Foto van productievoorbereiding lijkt het van de nieuwe C5/C6
              Wordt zo te zien een crossover met shooting brake allures. Als het een crossover model wordt, dan hoop ik dat de lengte van 4m90 waarvan eerder sprake, achterwege wordt gelaten, want dat lijkt me overdreven.
              De nieuwe lichtsignatuur is er op gephotoshopped, de contouren ervan zijn reeds zichtbaar in de carrosserie delen.



              Last edited by ; 23/07/2020, 22:16.

              Comment


              • #8
                Impressie:





                Meer info: https://www.largus.fr/actualite-auto...-10483401.html
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Weer een scharminkel er bij bij Citroën...
                  Spijtig, Citroën is niet meer wat het geweest is.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • #10
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11




                      freude am fahren

                      Comment


                      • #12


                        freude am fahren

                        Comment


                        • #13
                          Jammer dat ie wellicht ook zo'n lullige spoiler krijgt als bij de nieuwe C4.
                          freude am fahren

                          Comment


                          • #14


                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15










                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Impressie:



                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17






                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Meer impressie:



                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Als ik dergelijke beelden zie, en dat is niet enkel bij Citroën maar bij heel wat merken tegenwoordig, dan vraag ik mij echt af waar het fout gelopen is bij de autoindustrie...
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik vind dat helemaal niet mis, typisch Citroën. Beetje extravagantie mag er gerust zijn en eindelijk weer een grote wagen daar. Sedan, break en SUV in 1.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X