Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Carrozzeria Touring Superleggera Sciàdipersia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Carrozzeria Touring Superleggera Sciàdipersia

Een tongbreker, die nieuwe GT van de Italiaanse carrossier Touring Superleggera: Sciàdipersia. Naar de sjah van Iran die in 1958 van Touring een op maat gemaakte snelle cruiser kreeg op basis van de Maserati 5000 GT. Ook nu schuilt er een Maserati onder.

Dit is de grote première van Touring Superleggera op het autosalon van Genève, volgende week. Na de Disco Volante op basis van de Alfa Romeo 8C en de Berlinetta Lusso rond een Ferrari F12, bouwt de Milanese carrozzeria nu tien exemplaren van deze Sciàdipersia rond een Maserati GranTurismo.

“Ik wilde een moderne interpretatie van een gran turismo-auto maken”, zegt de Belgische designer Louis de Fabribeckers. De Sciàdipersia is geen spatje retro, en verwijst slechts in zijn lange achterkant wat naar de oorspronkelijke 5000 GT van de sjah. “Maar het opzet is net hetzelfde als wat de sjah van Iran destijds aan ons bedrijf vroeg: een coupé waarin je lang met hoge snelheid kan reizen in alle comfort. Dit is een echte vierzitter.”

De Sciàdipersia behoudt de V8 uit de Maserati, met 460 pk en 520 Nm aan de achterwielen. Zijn top bedraagt 301 km/h en hij haalt 100 in 2,7 seconden. Het koetswerk bestaat voor het eerst bij Touring meer uit carbon dan uit aluminium, en hij wordt nog steeds volledig met de hand vervaardigd. De productie neemt een half jaar in beslag. De prijs…. Daar blijft Touring discreet over. De enige meevaller: zo’n Maserati GranTurismo is nog de duurste niet op de tweedehandsmarkt.
    Een tongbreker, die nieuwe GT van de Italiaanse carrossier Touring Superleggera: Sciàdipersia. Naar de sjah van Iran die in 1958 van Touring een op maat gemaakte snelle cruiser kreeg op basis van de Maserati 5000 GT. Ook nu schuilt er een Maserati onder.

Slechts 10 exemplaren. Spijtig! Mooi maar onbetaalbaar veronderstel ik.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Die naam!!! (daarvoor alleen zou je dat al kopen)

Maar bij nader inzien...toch niet...
      Mij kan ie alvast niet bekoren. Een allegaartje van stijlen met veel knipogen naar een retro-stijl. Neen, dan zijn er andere Italiaanse constructeurs die wel weten hoe ze potentiële kopers kunnen verleiden met hun modellen.
      Gelukkig gaan we die dus nooit tegenkomen op de openbare weg met hun 10 exemplaren.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Inderdaad een allegaarte van stijlen. Zeer gedateerd interieur ook.
        Die laatste foto zou zo een Maserati uit de jaren 80 kunnen zijn ook.

Comment

niet de mooiste en wtf... 2.7 sec?
          lets have some more member berries

Comment

Ik vind dat er in de Belgische automedia soms nogal 'gedweept' wordt met die de Fabribeckers... omdat het een Belg is? Heeft nog niet veel moois geproduceerd, daar bij Touring Superleggera, vind ik...
            Geef mij dan maar de stijl die Luc Donkerwolcke indertijd bij verschillende VW-groep merken heeft neergezet.
            By the way... Heb hier thuis nog een persoonlijk door hem gesigneerde tekening + 1/18e modelauto van een Lambo Murciélago

Comment

Comment

Ontwerpen die het moeten hebben van hun decoratie: laat maar zitten. Het is is absoluut een mooi silhouet, maar op foto's voelt het allemaal heel erg overdadig aan.

Comment

Enige exemplaar wordt geveild

•The only Sciàdipersia coupé built •Only one owner •Complete with its original luggage •Registered in Italy and less than 11,500 km from new * Please note that this car will be available for viewing by prior appointment in Italy.

Comment

Mooie prijs.
                    Wat zou die nieuw gekost hebben?
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                      Mooie prijs.
                      'De prijs…. Daar blijft Touring discreet over' (Zie bron-post 1)
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Zoals altijd in zo'n geval...wat de gek er voor over heeft hé?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                          Mooie prijs.
                          ”is offered with the original purchase invoice for €760,620”

Comment

Alleen een aantal toeleveraars zullen hier iets aan verdiend hebben tot nu toe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

”is offered with the original purchase invoice for €760,620”
                              Hij gaat dan niet met winst verkocht worden gezien de geschatte prijs.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                              X