Aston Martin toont Lagonda Vision Concept
Aston Martin wil Lagonda in de markt zetten als los merk. Deze Vision Concept laat zien waar het heen gaat met de nieuwe tak!
Lagonda is een legendarische naam, die al sinds 1947 aan Aston Martin is gekoppeld. Laatste wapenfeit was de Aston Martin Lagonda Taraf, maar in de toekomst zal de naam op veel uitgebreidere schaal worden ingezet. Dat Aston Martin plannen had met Lagonda is al even bekend, maar met de introductie van deze Vision Concept wordt duidelijk wat voor plannen dat precies zijn. Aston Martin gaat niet bepaald op de retro-toer en zet Lagonda in de markt als bouwer van uiterst exclusieve luxeproducten met een elektrische aandrijflijn. Inderdaad: alle Lagonda's moeten in de toekomst 'zero emission'-voertuigen zijn.
De Vision Concept is een langgerekte vierdeurs met een bijzonder gladde koets. De auto, die door zijn makers wordt omschreven als een 'concept voor de nabije toekomst', dankt zijn gestroomlijnde vorm aan het feit dat er geen groot motorblok in de neus hoeft te worden ondergebracht. Het bijzonder ruime interieur dat daardoor ontstaat, oogt dankzij forse zetels bijzonder uitnodigend. Uiteraard is het geheel opgetrokken uit en bekleed met de mooiste en bijzonderste materialen.
Ook Lagonda ontkomt niet aan het thema 'autonoom rijden'. Er is een stuur, dat indien gewenst ook aan de andere zijde van de auto kan worden geplaatst, maar in autonome modus trekt het stuurwiel zich terug. De voorste inzittenden kunnen in dat geval 180 graden draaien om zo meer in contact te komen met de achterpassagiers. De elektrische aandrijflijn houdt het volgens Aston Martin ruim 640 kilometer vol onder realistische omstandigheden.
De Vision Concept zal niet in precies deze vorm in productie gaan, maar is wel een voorbode van een designtaal die al in 2021 moet worden toegepast op een productiemodel. Behalve de levensgrote concept-car presenteert Lagonda twee schaalmodellen, een coupé en een SUV-achtige. Daarmee laten de Britten zien wat er allemaal nog meer mogelijk is binnen de grenzen van deze tekenstijl.
Bron: Autoweek
Aston Martin wil Lagonda in de markt zetten als los merk. Deze Vision Concept laat zien waar het heen gaat met de nieuwe tak!
Lagonda is een legendarische naam, die al sinds 1947 aan Aston Martin is gekoppeld. Laatste wapenfeit was de Aston Martin Lagonda Taraf, maar in de toekomst zal de naam op veel uitgebreidere schaal worden ingezet. Dat Aston Martin plannen had met Lagonda is al even bekend, maar met de introductie van deze Vision Concept wordt duidelijk wat voor plannen dat precies zijn. Aston Martin gaat niet bepaald op de retro-toer en zet Lagonda in de markt als bouwer van uiterst exclusieve luxeproducten met een elektrische aandrijflijn. Inderdaad: alle Lagonda's moeten in de toekomst 'zero emission'-voertuigen zijn.
De Vision Concept is een langgerekte vierdeurs met een bijzonder gladde koets. De auto, die door zijn makers wordt omschreven als een 'concept voor de nabije toekomst', dankt zijn gestroomlijnde vorm aan het feit dat er geen groot motorblok in de neus hoeft te worden ondergebracht. Het bijzonder ruime interieur dat daardoor ontstaat, oogt dankzij forse zetels bijzonder uitnodigend. Uiteraard is het geheel opgetrokken uit en bekleed met de mooiste en bijzonderste materialen.
Ook Lagonda ontkomt niet aan het thema 'autonoom rijden'. Er is een stuur, dat indien gewenst ook aan de andere zijde van de auto kan worden geplaatst, maar in autonome modus trekt het stuurwiel zich terug. De voorste inzittenden kunnen in dat geval 180 graden draaien om zo meer in contact te komen met de achterpassagiers. De elektrische aandrijflijn houdt het volgens Aston Martin ruim 640 kilometer vol onder realistische omstandigheden.
De Vision Concept zal niet in precies deze vorm in productie gaan, maar is wel een voorbode van een designtaal die al in 2021 moet worden toegepast op een productiemodel. Behalve de levensgrote concept-car presenteert Lagonda twee schaalmodellen, een coupé en een SUV-achtige. Daarmee laten de Britten zien wat er allemaal nog meer mogelijk is binnen de grenzen van deze tekenstijl.
Bron: Autoweek
Comment