Laat maar komen, knap.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda3 - Kai Concept
Collapse
X
-
ONTHULLING IN NOVEMBER
MAZDA TOONT FLARDEN NIEUWE 3
Mazda heeft een volledig nieuwe 3 in de ontwikkelingskamers staan en het is die auto waar het merk nu een eerste teaservideo van loslaat.
In oktober vorig jaar maakte Mazda tijdens de Tokyo Motor Show indruk met de Kai Concept, een studiemodel waarmee het merk vooruitblikte op een volledig nieuwe generatie van de 3. Mazda laat nu een teaservideo zien waarin het niet alleen kleine stukjes 3 uit de doeken doet, maar waarin het ook laat weten dat de auto in november wordt gepresenteerd. Reken dus op een onthulling aan de vooravond van de Los Angeles Motor Show.
De nieuwe Mazda 3 wordt overgoten met een scherpere versie van Mazda's Kodo-design, een ontwerptaal die we op de huidige modellen van het merk zien en die op de actuele CX-5 al in een strakkere vorm werd gepresenteerd. De nieuwe 3 komt niet alleen als hatchback, maar ook weer als sedan leverbaar. Waar merken als Ford de sedanversie van zijn C-segmenter buiten de Nederlandse grenzen houden, komt die nieuwe 3 Sedan wél weer naar ons land.
Hoewel de verse koets van de volgende 3 ongetwijfeld de meest opvallende noviteit is, speelt het grootste nieuws zich onderhuids af. Daar schuilt namelijk de zogeheten SkyActiv-X-techniek. Onder die naam komen de Japanners met een bijzonder ingenieus benzineblok, dat onder de meeste omstandigheden kan functioneren als een zelfontbrander. De motor draait dus zonder tussenkomst van bougies, die voor onder meer de koude start en vollastsituaties wel aanwezig zijn. SkyActiv-X moet op die manier de voordelen van een dieselmotor, namelijk meer trekkracht, een laag verbruik en een dito CO2-uitstoot, combineren met het hoge vermogen en de lage roet- en NOx-uitstoot van een benzineblok. Veelbelovend!
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Zijspiegels en deurklinken hebben er al aan moeten geloven.
Na de facelift van de 6 en de nieuwe CX-5 geloof ik wel dat de neus grotendeels als op het prototype zal zijn.
Ben zeer benieuwd naar het interieur en de achterlichten!
Ik vrees dat de SkyActive-X motor niet de nodige verbetering zal brengen die voor het Belgische belastingstelsel nodig is vanaf 2020.
Comment
-
Mazda is targeting 187bhp and 230Nm of torque from a supercharged 2.0-litre SkyActiv-X unit.
Dus 190 pk uit een 2.0 met turbo. Hoewel een mooie verbetering t.o.v. de huidige tweeliter SkyActiv-G lijkt me dat opnieuw de veilige aanpak. Hopelijk haalt hij schitterende verbruikscijfers.
Is 230Nm ook niet wat mager voor een turbomotor? Ik had stiekem gehoopt dat de meeste artikels een foute bron zouden aangehaald hebben en dat het 230lbft zou geweest zijn (310Nm)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenIs geen turbo. Is een soortement van supercharger (die volgens mazda geen supercharger is). Zit een systeem op dat extra lucht aan de motor inblaast, naargelang de benodigde druk. Ofzoiets. Is lang geleden dat ik het gelezen heb.
Die zou in principe vanaf een veel lager toerental profijt moeten leveren. Dus dan maar hopen op een zeer steile koppelcurve?
Comment
-
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Opnieuw een duidelijke evolutie van het design ipv revolutie.
Geen idee of ik dat leuk moet vinden of niet. Vroeger was het niet zo erg als mazda een nieuw model uitbracht. Het leek absoluut niet op het model dat jij had en jouw model was nog steeds mooi. Nu brengt Mazda een mooiere versie uit van de auto die jij hebt...
Och ja, het heeft de Duitsers altijd succes opgebracht, dus waarom niet hé
Op het eerste zicht haalt de nieuwe 3 niet helemaal de interieurkwaliteit van de nieuwe 6. Maar die rode leren zetels zijn wel knap!
Ze hadden echter ook iets meer moeite mogen doen om het te laten lijken dat het mediascherm een beetje geïntegreerd is in het interieur.
Comment
-
LIJKT OP DE KAI CONCEPT
SPIONAGE: MAZDA 3
We zijn nog maar twee weken verwijderd van de officiële onthulling van de nieuwe Mazda 3 zonder spionagebeelden te hebben gezien; dat betekent dat de testrijders lang uit het blikveld van onze fotografen zijn weten te blijven, maar vandaag gaat het op de valreep mis. Hier rijdt de nieuwe 3, in vol ornaat.
Op 28 november is Los Angeles Auto het decor voor de wereldonthulling van de nieuwe Mazda 3. De laatste tijd plaagt Mazda ons met wat teasers, maar vandaag plagen wij terug met de hele auto. Precies twee weken voordat we hem in het echt gaan zien, aanschouwen we hem hier bestickerd. En dat toont dat onze wens dat hij dicht zou blijven bij de prachtige Kai Concept, in vervulling lijkt te gaan.
Neus en silhouet lijken grotendeels overeen te komen met die van de Kai, die vorig jaar in Tokyo de show stal. De lage neus huisvest een forse grille en de voorruit ligt lekker schuin. De brede C-stijlen beloven weinig goeds voor het zicht naar achteren, maar zien er lekker dik uit.
Toch zijn we nog het meest benieuwd naar de inhoud, want de Mazda 3 krijgt als eerste de SkyActive X-technologie, plat gezegd een combinatie van benzine- en dieseltechniek. Mazda belooft het beste van twee werelden. Of de nieuwe 3 er mee debuteert, is echter nog niet duidelijk. Mogelijk begint Mazda het nieuwe avontuur met de atmosferische benzine motoren die we uit de huidige kennen.
Later deze maand weten we meer.
Comment
-
Comment