Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi TT (2023)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi TT (2023)

Der TT verkauft sich als Coupé unter Soll und als Roadster einfach nur schlecht.
    Möglicherweise zieht Audi die Notbremse und kippt den Nachfolger.
    Wahrscheinlicher ist allerdings, dass man dem Zweisitzer für den letzten Lebenszyklus nochmal einen neuen Hut spendiert, ehe dann 2026 endgültig die Lichter ausgehen.
    Warum Audi und Porsche in diesem Segment nicht gemeinsame Sache machen?
    Weil auch der 718 alles andere ist als eine Gelddruckmaschine.
    There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Nogal gelezen dat de verkoopscijfers enorm tegenvallen. Niet verwonderlijk dat ze de stekker zouden uittrekken. Zelfde weg op als de Scirocco bij VW.
    Degene die nog willen genieten van deze uitzondering in de grijze wereld van autos zullen zich dus moeten haasten.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Tja, 't zijn sowieso al geen goedkope wagens en dan moet ge u nog door de optielijst worstelen. Sorry, maar als zaken zoals regensensor, verwarmde spiegels enzzz... (wat standaard is op de gemiddelde stadswagen) er niet opzit dan haak ik al af om te beginnen.

Ge zijt al quasi verplicht om het s-line exterieur te kiezen om de wagen er ietwat deftig uit te laten zien. Toink, weer 1500€.

Comment

als je ziet welke nieuwe modeltypes er in diezelfde showrooms bijgekomen zijn, dan weet je ook de reden waarom deze minder en minder verkoopt.

Comment

Iedereen wil zo'n suffe suv.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
            Nogal gelezen dat de verkoopscijfers enorm tegenvallen. Niet verwonderlijk dat ze de stekker zouden uittrekken. Zelfde weg op als de Scirocco bij VW.
            Degene die nog willen genieten van deze uitzondering in de grijze wereld van autos zullen zich dus moeten haasten.
            Audi R8 is van hetzelfde laken en pak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Tja, 't zijn sowieso al geen goedkope wagens en dan moet ge u nog door de optielijst worstelen. Sorry, maar als zaken zoals regensensor, verwarmde spiegels enzzz... (wat standaard is op de gemiddelde stadswagen) er niet opzit dan haak ik al af om te beginnen.

Ge zijt al quasi verplicht om het s-line exterieur te kiezen om de wagen er ietwat deftig uit te laten zien. Toink, weer 1500€.
              Zoals het er uit ziet worden de S-line bumpers standaard voor de TT en zal de nieuwe S-line een optie zijn voor de TT en standaard op de TT-S.
              Er gaat zelfs een gerucht dat de nieuwe standaard motor een 1.5ltr TFSI gaat worden. (is een 1.4ltr evolutie)

Comment

Iedereen wil zo'n suffe suv.
                Dan maar een S Q2 met 310 pk S3 motor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                  als je ziet welke nieuwe modeltypes er in diezelfde showrooms bijgekomen zijn, dan weet je ook de reden waarom deze minder en minder verkoopt.
                  Een leuk aangeklede TT RS kost gewoon 135K, kaal al bijna 95K.

Comment

En dan heb je niet eens een Audi Exclusief kleur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten

Een leuk aangeklede TT RS kost gewoon 135K, kaal al bijna 95K.
                      Dat zijn prijzen in NL. Wegens zijn uitstoot en de daarbij horende BPM-heffing is die prijs redelijk van de pot gerukt. En zo zijn er nog een hoop voorbeelden. Ben benieuwd of ze hun berekeningen gaan herzien met de toepassing van de nieuwe verbruiksmeting WLTP. Anders gaat de Nederlandse consument nog eens dieper in de buidel mogen tasten.

Comment

Dat zijn prijzen in NL. Wegens zijn uitstoot en de daarbij horende BPM-heffing is die prijs redelijk van de pot gerukt. En zo zijn er nog een hoop voorbeelden. Ben benieuwd of ze hun berekeningen gaan herzien met de toepassing van de nieuwe verbruiksmeting WLTP. Anders gaat de Nederlandse consument nog eens dieper in de buidel mogen tasten.
                        Het is al aangepast volgens mijn, in januari al als ik het goed heb, ik kan me artikels heugen waar auto's per januari duizenden euro's duurder werden door de nieuwe regels.
                        Daarom blijf ik lekker in mijn Panda rijden, ga niet de staats kas spekken door in een dure auto te gaan rijden, mijn volgende auto kan zo maar een milt-hybrid of full elektrisch worden.
                        Ze willen ook mensen naar full elektrisch lokken door parkeren in de Stadt met een elektrische auto veel goedkoper te maken, en voor brandstof auto's nog veel duurder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten

Dan maar een S Q2 met 310 pk S3 motor.
                          De RSQ3 kan anders wel imposante cijfers voorleggen. Redelijk imposante cijfers... sprintje van 0 naar 100 waar menige sportwagen de duimen moet leggen.
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

De RSQ3 kan anders wel imposante cijfers voorleggen. Redelijk imposante cijfers... sprintje van 0 naar 100 waar menige sportwagen de duimen moet leggen.
                            Saab heeft ooit tests gedaan toen hun 9-3 voor het eerst met vierwielaandrijving uitkwam (9-3 Turbo X). Bleek dat, onder bepaalde omstandigheden, hij sneller door een slalom heen kon dan een 911 met vierwielaandrijving. Dat is een imposant cijfer. Maar elk weldenkend mens weet dat een 911 zo'n 9-3 er vierkant uitrijdt, op een circuit of ergens anders. De cijfers van de RSQ3 zijn precies hetzelfde. Ze zijn imposant, maar in real-life zeggen cijfers niet zo veel. Zo heb ik met de MX-5 vorig jaar een S3 er uit gereden. No way dat ik er van kan winnen in een rechte lijn, de cijfers spreken volledig tegen me. Maar op het bochtige bergparcours van de route Napoléon blijken die cijfers niet zo veel waard, want de neus van de Audi waaiert zelfs met vierwielaandrijving bij elke haarspeldbocht de verkeerde kant uit. Je gaat me niet horen beweren dat dit de dagelijkse praktijk weerspiegelt, maar als je een RSQ3 wilt vergelijken met een sportwagen, dan moet het ook gebeuren op basis van sportieve argumenten, en niet op basis van cijfertjes.

On topic: ik kan het alleen maar betreuren dat de TT onder druk staat. Bijzonder leuke bak. Tegelijk is dat de stand van zaken voor vandaag, maar de emissietests zijn intussen weer een stuk strenger geworden. Met wat geluk krijgen we gauw meer realistische uitstootcijfers te zien voor de crossovers en SUV's, en gaan consumenten weer kijken naar kleinere en lichtere voertuigen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

. Tegelijk is dat de stand van zaken voor vandaag, maar de emissietests zijn intussen weer een stuk strenger geworden. Met wat geluk krijgen we gauw meer realistische uitstootcijfers te zien voor de crossovers en SUV's, en gaan consumenten weer kijken naar kleinere en lichtere voertuigen.
                              Laat het ons hopen.
                              Enkel belasting op gewicht ontbreekt nog op europees niveau om de heren constructeurs op andere gedachten te brengen.
                              Zolang de goegemeente een opgeblazen auto wil ziet het er voor autoliefhebbers niet goed uit.

Comment

De RSQ3 is een SUV en geen sportwagen. Ging hem ook over de sprint naar 100. Een sprint waar, nogmaals, menig sportwagen kan naar fluiten.
                                Zoals iedere SUV is de RSQ3 geen kl waard op circuit of bochtig parcours.
                                Maar in zijn 0-100 sprint zijn concurrenten SUV ,die een veelvoud kosten van de RSQ3 . schildpadden als je ze daarop vergelijkt.
                                Met een standaard GT3RS raak je dan weer niet door een modderbaantje. Of het moet die van Bouvy zijn. En zo is de vergelijking ook weer zoek.

Comment

Heel logisch dat dergelijke modellen eruit vliegen. Als jonge twintiger is zo een wagen budgettair onhaalbaar. Wanneer hij budgettair haalbaar is, is hij onpractisch voor het gezin. Wanneer de kleine mannen inmiddels pubers zijn en niet meer meegaan met hun "oude" vader, zit je zelf met lichamelijke klachten waardoor een TT weer onpractisch is. ​​​

zelf altijd gek geweest van de TT, zit nu in de situatie van klein mannen, maar toch ... de kans zal zeer groot zijn dat de opvolger van de octavia vRS een TT zal worden. De keren dat de kids mee rijden met mijn wagen zijn sporadisch. Dus tja, als ze dan eens mee zullen rijden, moeten ze maar eens even niet comfortabel zitten. 99% van de familieritjes gebeuren hier toch in een Superb.

maar k ga mij blijkbaar moeten gaan haasten om nog een TT te kunnen rijden.

Comment

waar is de tijd dat de TT na de 911 de best verkopende sportwagen in Duitsland was !?
                                    TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                                      Heel logisch dat dergelijke modellen eruit vliegen. Als jonge twintiger is zo een wagen budgettair onhaalbaar. Wanneer hij budgettair haalbaar is, is hij onpractisch voor het gezin. Wanneer de kleine mannen inmiddels pubers zijn en niet meer meegaan met hun "oude" vader, zit je zelf met lichamelijke klachten waardoor een TT weer onpractisch is. ​​​
                                      wat is er dan nu verschillend met pakweg 10-15 jaar terug toen de TT wel vlotter verkocht ?

Comment

Veranderde tijdsgeest.

Comment

Working...
                                        X