BMW JAAGT GEFACELIFTE 7-SERIE OVER DE 'RING
De huidige generatie 7-serie is nog geen drie jaar onder ons of BMW heeft al een gefacelifte versie achter de coulissen staan.
Medio 2015 rolden de eerste exemplaren van de huidige 7-serie van de band in het Duitse Dingolfing. Zeer waarschijnlijk voert BMW nog dit jaar een facelift door op zijn toplimo. Vandaag is te zien hoe die bijgewerkte sedan over de Nürburgring wordt gejaagd.
Het topsegment is volop in beweging. Lexus heeft een nieuwe LS, Mercedes-Benzgaf de S-klasse recent een update en Audi liet ons al kennismaken met de nieuwe generatie van de A8. Wat dat betreft doet BMW er slim aan om ook zijn vlaggenschip bij te werken. Heftig gaan de wijzigingen er op optisch vlak overigens niet aan toe. De auto heeft meer geknepen kijkers en lijkt een grotere grille te krijgen, designelementen die BMW overhevelt van de op stapel staande X7.
Op motorenvlak verwachten we geen enorme wijzigingen. Het is vooral het binnenste van de 7-serie waar de noviteiten te vinden zullen zijn. BMW monteert waarschijnlijk een volledig digitaal instrumentenpaneel en een nieuw stuurwiel in zijn topsedan en het infotainmentsysteem wordt uiteraard helemaal actueel gemaakt. Of BMW ook de autonome functies van de Siebener uitbreidt, is nog niet zeker.
Bron: Autoweek
De huidige generatie 7-serie is nog geen drie jaar onder ons of BMW heeft al een gefacelifte versie achter de coulissen staan.
Medio 2015 rolden de eerste exemplaren van de huidige 7-serie van de band in het Duitse Dingolfing. Zeer waarschijnlijk voert BMW nog dit jaar een facelift door op zijn toplimo. Vandaag is te zien hoe die bijgewerkte sedan over de Nürburgring wordt gejaagd.
Het topsegment is volop in beweging. Lexus heeft een nieuwe LS, Mercedes-Benzgaf de S-klasse recent een update en Audi liet ons al kennismaken met de nieuwe generatie van de A8. Wat dat betreft doet BMW er slim aan om ook zijn vlaggenschip bij te werken. Heftig gaan de wijzigingen er op optisch vlak overigens niet aan toe. De auto heeft meer geknepen kijkers en lijkt een grotere grille te krijgen, designelementen die BMW overhevelt van de op stapel staande X7.
Op motorenvlak verwachten we geen enorme wijzigingen. Het is vooral het binnenste van de 7-serie waar de noviteiten te vinden zullen zijn. BMW monteert waarschijnlijk een volledig digitaal instrumentenpaneel en een nieuw stuurwiel in zijn topsedan en het infotainmentsysteem wordt uiteraard helemaal actueel gemaakt. Of BMW ook de autonome functies van de Siebener uitbreidt, is nog niet zeker.
Bron: Autoweek
Comment