Is niet mijn ding, 5reeks is mooier.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 7-Serie - Facelift (2019)
Collapse
X
-
AANGESCHERPTE B7 OP KOMST
ALPINA MAAKT KENNIS MET VERNIEUWDE 7-SERIE
BMW werkt hard aan het bijschaven van topsedan 7-serie en dat betekent dat ook het Alpina-derivaat, de B7, spoedig in vernieuwde vorm wordt gepresenteerd. Alpina is al aan het testen geslagen met zijn versie van de herziene Siebener.
De gefacelifte BMW 7-serie is al diverse keren op de 'Ring' gesnapt en dat betekent dat een onthulling van de bijgewerkte topsedan niet lang meer op zich laat wachten. Dat is goed nieuws voor de BMW-adepten van Alpina. Het bedrijf heeft met de B7 namelijk een extra luxueuze en van een sportief randje voorziene 7-serie in de showrooms staan, die na de marktlancering van de gefacelifte 7-serie wordt geïntroduceerd.
De vernieuwde 7-serie is te herkennen aan zijn grotere 'nieren'. De koplampen worden vernieuwd en zijn op de aangepaste Siebener meer geknepen. Ook aan de achterzijde voert BMW wijzigingen door, al zal het allemaal niet wereldschokkend zijn. Alpina maakt ongetwijfeld van de gelegenheid gebruik om nieuwe materialen en kleurstellingen voor het interieur te introduceren.
Wat er zich onder de kap afspeelt, is nog even de vraag. De in 2016 gepresenteerdeAlpina B7 xDrive heeft een aangepaste versie van de 4,4-liter V8 onder de kap, een blok dat we in de basis kennen van de 750i. Waar die achtcilinder in de 750i goed is voor 450 pk levert hij in de B7 xDrive maar liefst 600 pk en 800 Nm. Daarmee sprint de toplimo in 3,6 tellen naar een snelheid van 100 km/h. Zijn topsnelheid: 310 km/h.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenIs niet mijn ding, 5reeks is mooier.
Enfin, om op je punt te komen: als lid van de Club7 krijg je wel wat voordelen zoals dat de wagen thuis opgehaald wordt voor onderhoud of zo en er een "aangepaste" vervangwagen wordt afgezet. Vorige keer had ik een spiksplinternieuwe 5-reeks met 30 km op teller, en ik moet zeggen: als je een 7-serie gewend bent, hoe raar het ook klinkt, voelt de 5-serie toch als "een stap achteruit" als je er in zit (hoe raar dat ook mag klinken, want de 5 is al een waanzinnige wagen). Het is wel zo dat een 5 naar mijn mening "strakker" rijdt/stuurt, in die zin vind ik de 5 ook beter. Que uiterlijk hebben ze allebei hun charmes, ik het het M-pack met chrome line en dat ziet er vrij sportief uit. Zo valt hij best mee. Maar in de meer "klassieke" lijn vind ik de 5 inderdaad ook mooier.
Last edited by Yves_0016; 27/10/2018, 11:22.
- Likes 2
Comment
-
Ik heb de 750iL gereden mooie wagen maar is een stoomboot naar mijn gevoel. Ik zou de alpine eens moeten proberen. Ik haat loskoppelbare rolstangen die veranderen zo drastisch het weggedrag; ik verkies een continu strak weggedrag. Mc laren heeft dat ook op zijn gewone modellen en ik hou daar ook niet van
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk BerichtenIk heb de 750iL gereden mooie wagen maar is een stoomboot naar mijn gevoel. Ik zou de alpine eens moeten proberen. Ik haat loskoppelbare rolstangen die veranderen zo drastisch het weggedrag; ik verkies een continu strak weggedrag. Mc laren heeft dat ook op zijn gewone modellen en ik hou daar ook niet van
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Nee das waar maar ik vermoed dat alpine ook de ophanging strakker maakt niet? Anders wordt het toch lastig met 600 pk onder de motorkap
Mercedes amg slaagt er wel in zijn grote modellen comfortabel en/of sportief te maken met een druk op de knop
Het is natuurlijk een beetje verkrachten van het concept en de natuurwetten maar niets leuker dan een wolf in schapevacht. Ten andere bij de tegenwoordige suv hype kan je je ook dezelfde conceptvragen stellen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk BerichtenIk heb de 750iL gereden mooie wagen maar is een stoomboot naar mijn gevoel. Ik zou de alpine eens moeten proberen. Ik haat loskoppelbare rolstangen die veranderen zo drastisch het weggedrag; ik verkies een continu strak weggedrag. Mc laren heeft dat ook op zijn gewone modellen en ik hou daar ook niet van
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Een sportwagen is laag, licht en zo klein mogelijk om de motor in onder te brengen.
Als een BMW7 aanvoelt als een boot, dan is die goed ontworpen. Die is gemaakt voor de duitse autostrade. Effortless 150-200 rijden zonder dat je de indruk krijgt zo snel te rijden.
Een boot is niet gemaakt om bochten te nemen.
Ik vind een BMW 5 als slecht rijden in de stad en op kleine wegen omdat die te lomp is.
In de stad rij ik liever met onze Polo dan met die ketel.
Comment
-
TIPJE VAN DE SLUIER
VERNIEUWDE BMW 7-SERIE TOONT FRONT
Al enige maanden duiken geregeld ingepakte BMW's 7-serie op, en dat heeft natuurlijk een reden. BMW's topsedan wordt zeer spoedig gefacelift en het is die bijgewerkte versie van het Beierse vlaggenschip dat nu al een deel van zijn nieuwe front laat zien.
Het is inmiddels 3,5 jaar geleden dat BMW de eerste exemplaren van de huidige 7-serie produceerde en dat betekent dat de topsedan klaar is voor een facelift. Audi's A8 is niet lang geleden van een volledig nieuwe generatie voorzien en Mercedes-Benz heeft zijn toplimo, de S-klasse, ook al bijgewerkt. Uit de eerste spionagebeelden viel al op te maken dat de Siebener geen wereldschokkende maar toch ingrijpende uiterlijke aanpassingen ondergaat. Nu is te zien wat die wijzigingen precies behelzen voor het vooraanzicht van de 7-serie.
De 7-serie krijgt een werkelijk gigantische grille mee, een exemplaar met enorme 'aan elkaar gegroeide' nieren dat sterk doet denken aan de reusachtige snuit van de X7. De koplampen zijn platter dan voorheen en dat moet de vernieuwde 7-serie een agressievere blik geven.
Op motorenvlak verwachten we geen enorme wijzigingen. Het is vooral het binnenste van de 7-serie waar de noviteiten te vinden zullen zijn. BMW monteert waarschijnlijk een volledig digitaal instrumentenpaneel en een nieuw stuurwiel in zijn topsedan en het infotainmentsysteem wordt uiteraard helemaal actueel gemaakt. Of BMW ook de autonome functies van de topsedan uitbreidt, is nog niet zeker, maar het is wel aannemelijk
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenNog een gelekte foto, idd imposante nierenEffe wennen, maar lelijk vind ik dit toch niet.
Comment
-
Tja, Chinese smaak primeert.
Europese smaak is niet meer interessant voor de Duitsers, het moet goed verkopen in China.
Zie ook: https://www.autointernationaal.nl/20...t-bmw-7-serie/
Als ik het Vision iNext prototype bekijk, dan gaat het nog veel erger worden bij BMW.
Last edited by Chris_147; 11/01/2019, 12:19.
Comment
Comment