Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Passat - Facelift (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volkswagen Passat - Facelift (2019)

GEFACELIFTE VOLKSWAGEN PASSAT GESNAPT

De Volkswagen Passat is na ongeveer vier jaar rijp voor een update, zo hebben ze in Wolfsburg gedacht. De auto is namelijk opnieuw gesnapt tijdens testwerk. De wijzigingen blijven geheel volgens de Volkswagen-traditie beperkt. Reken op een licht gewijzigd front en minimale veranderingen aan de achterzijde.

Dat er een facelift aan zat te komen, was al geen verrassing meer. De update stond in maart netjes aangekondigd in de presentatie van de plannen van Volkswagen voor de komende jaren. Op basis van de afbeeldingen kunnen we concluderen dat de achterlichten een andere indeling krijgen. Aan de voorzijde is het onderste deel van de bumper opnieuw getekend, waardoor het front van de Passat gelijkenissen vertoont met dat van de T-Roc. Of de zakensedan ook de opvallend gepositioneerde leddagrijverlichting van de cross-over mee krijgt, is niet met zekerheid te zeggen.

De huidige Passat werd in juli 2014 aan de wereld getoond en in Nederland direct omarmd door de zakelijke rijders. Opgestuwd door het succes van de plug-in hybride GTE-versie werden er in het eerste volledige verkoopjaar direct meer dan 10.000 exemplaren in ons land geregistreerd. In 2016 kwam het totaal uit op een kleine 8.000 stuks, terwijl de teller vorig jaar stokte op 3.215 exemplaren. Tot en met mei gingen er 1.350 op kenteken, waaruit we kunnen opmaken dat de timing van de facelift de juiste is.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

SEDAN ÉN VARIANT IN BEELD

GEFACELIFTE VOLKSWAGEN PASSAT GESNAPT

Volkswagen heeft de 'NMC Passat' dit jaar aan een nieuwe generatie geholpen, maar ook voor de Europese Passat staat vernieuwing op de rol. Het model gaat onder het mes en vandaag zijn zowel de bijgewerkte Passat Sedan als Variant in camouflagepak in de sneeuw gesnapt.

De huidige generatie van de Europese Passat, B8, draait mee sinds 2014 en dat betekent dat het planningstechnisch gezien tijd is voor een bijpuntsessie. Uit een slide die tijdens een presentatie is getoond bleek eerder al dat Volkswagen nog dit jaar een gefacelifte Passat presenteert, al is het natuurlijk goed mogelijk dat de planning is aangepast en dat de introductie van het bijgewerkte model pas in maart volgend jaar in Genève plaatsvindt. Hoe dan ook: de optische aanpassingen zullen niet wereldschokkend zijn.

De Passat wordt optisch iets gemoderniseerd en dat betekent waarschijnlijk dat de auto een nieuwe bumpers krijgt en dat ook de verlichting anders wordt ingedeeld. De nieuwe indeling van de achterlichtunits is al zichtbaar. Kijk niet gek op van enige invloeden van zustermodel Arteon. Wat Volkswagen op technisch vlak met de auto van plan is, is nog even afwachten. Deze generatie Passat zal overigens de laatste zijn die in het Duitse Emden van de band loopt. Onlangs werd aangekondigd dat de Passat vanaf 2023 bij Skoda gebouwd gaat worden in het in Tsjechië gelegen Kvasiny.

Verwar de Europese Passat overigens niet met de onlangs in China gepresenteerde nieuwe NMC-Passat. Die auto komt niet naar Europa.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Met de nieuwe WLPT regeling zou deze wel eens zomaar mijn nieuwe leaser kunnen worden.
        Ooit al Passat gereden en eigenlijk zeer tevreden van toen.

Het enige wat ik op het huidig model mis, is de inductie lader voor de gsm. Maar dat zal hopelijk met de facelift opgelost zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          Met de nieuwe WLPT regeling zou deze wel eens zomaar mijn nieuwe leaser kunnen worden.
          Ooit al Passat gereden en eigenlijk zeer tevreden van toen.

Het enige wat ik op het huidig model mis, is de inductie lader voor de gsm. Maar dat zal hopelijk met de facelift opgelost zijn.
          Voor die inductielader zou ik een auto niet laten staan
          Maar bij u is ook elke wagen een potentiële opvolger hé

Comment

Het lijstje is inderdaad nog lang moet ik toegeven...LOL

Passat, Superb, Tiguan, Karoq Scout, Insignia of XC40.....daar houdt het momenteel zo'n beetje mee op

Comment

Dat is al langer dan dat van mij Vermits ik groter wil en binnen budget wil blijven, is het Tiguan Allspace, Seat Terraco, Kodiaq of 5008. Al de rest dat even groot is en mij wel bevalt, gaat te duur zijn, zijnde XC60, Q5 of GLC.

Comment

FACELIFT PASSAT VOL IN BEELD

SPIONAGE: VOLKSWAGEN PASSAT ONGECAMOUFLEERD

Gisteren hadden we spionagebeelden van de Volkswagen Passat facelift die met afgeplakte voor- en achterkant door de sneeuw banjert. Vandaag hebben we nietsverhullende foto's van de Alltrack.

Nou ja, nietsverhullend.... Volkswagen heeft het logo aan de voorkant afgeplakt en dat hadden ze beter niet kunnen doen, want zonder dat zouden weinigen zien dat hier een gefacelifte Passat staat. Onze gisteren geuite verwachting dat de veranderingen niet wereldschokkend zijn, worden vandaag bewaarheid. De koplampen worden vernieuwd en de voorbumper is anders, wat vooral te zien is aan de meer dynamisch ogende grille aan de onderkant. De mistlampen lopen verder door naar het midden.

Ook de achtersteven krijgt een nieuwe bumper en dat zie je voornamelijk aan de anders gevormde uitlaatopeningen. Verder zijn de achterlichten opnieuw ingedeeld, maar het meest opvallende hier is dat de naam Passat breed uitgespreid over het midden van de achterklep staat.

We verwachten dat de officiële onthulling aanstaande is, maar uiterlijk in Genève zal plaatsvinden, begin maart 2019.

Comment

Comment

Ziet er goed uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                      Ziet er goed uit.
                      Gelukkig kunnen mensen van mening verschillen.

De voorkant is dramatisch.
                      There are Pretenders among us.....
                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

op foto valt die zwaar tegen maar zo'n arteon irl is wel de moeite dus wie weet valt die passat ook wel goed mee
                        lets have some more member berries

Comment

Zie weinige verandering.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Dit is ook wel de Alltrack, ik denk dat het bij de modalere versies wel wat subtieler zal zijn.

Comment

Working...
                            X