GESNAPT: NIEUWE SSANGYONG KORANDO
SsangYong presenteerde de afgelopen jaren een schijnbaar eindeloze reeks concept-cars met een nieuwe designtaal. Die wordt uitgestort over de nieuwe Korando, die vandaag in testkostuum opdook.
Vorig jaar wist AutoWeek te melden dat SsangYong in 2018 een nieuwe generatie van de Korando presenteert, een auto die waarschijnlijk begin 2019 in Europa rondrijdt. Niet verwonderlijk, de huidige Korando (C200) is in de basis sinds 2010 op de markt en is al designtechnisch bijgewerkt. De nieuwe Korando (C300) krijgt opnieuw een plek boven de Tivoli XLV, maar onder de Rexton op de menukaart van SsangYong.
De afgelopen jaren heeft SsangYong eindeloos veel studiemodellen gepresenteerd, waaronder de XAV, de XAV-L en de SIV-2 Concept. Deze nieuwe generatie Korando krijgt net als de Tivoli een oplopende schouderlijn en ook van de Korando lijkt een langere versie te komen. Een Korando XLV.
Ambitie
SsangYong heeft zich als doel gesteld om omstreeks 2022 jaarlijks 250.000 auto's te verkopen, een toename van 48 procent ten opzichte van wat het merk in 2016 wereldwijd verkocht. Elk jaar wil het merk een nieuw model op de markt brengen.Daarnaast voegt SsangYong in 2020 een volledig elektrische SUV aan zijn line-up toe.
Bron: Autoweek
SsangYong presenteerde de afgelopen jaren een schijnbaar eindeloze reeks concept-cars met een nieuwe designtaal. Die wordt uitgestort over de nieuwe Korando, die vandaag in testkostuum opdook.
Vorig jaar wist AutoWeek te melden dat SsangYong in 2018 een nieuwe generatie van de Korando presenteert, een auto die waarschijnlijk begin 2019 in Europa rondrijdt. Niet verwonderlijk, de huidige Korando (C200) is in de basis sinds 2010 op de markt en is al designtechnisch bijgewerkt. De nieuwe Korando (C300) krijgt opnieuw een plek boven de Tivoli XLV, maar onder de Rexton op de menukaart van SsangYong.
De afgelopen jaren heeft SsangYong eindeloos veel studiemodellen gepresenteerd, waaronder de XAV, de XAV-L en de SIV-2 Concept. Deze nieuwe generatie Korando krijgt net als de Tivoli een oplopende schouderlijn en ook van de Korando lijkt een langere versie te komen. Een Korando XLV.
Ambitie
SsangYong heeft zich als doel gesteld om omstreeks 2022 jaarlijks 250.000 auto's te verkopen, een toename van 48 procent ten opzichte van wat het merk in 2016 wereldwijd verkocht. Elk jaar wil het merk een nieuw model op de markt brengen.Daarnaast voegt SsangYong in 2020 een volledig elektrische SUV aan zijn line-up toe.
Bron: Autoweek
Comment