Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SsangYong Korando (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• SsangYong Korando (2019)

GESNAPT: NIEUWE SSANGYONG KORANDO

SsangYong presenteerde de afgelopen jaren een schijnbaar eindeloze reeks concept-cars met een nieuwe designtaal. Die wordt uitgestort over de nieuwe Korando, die vandaag in testkostuum opdook.

Vorig jaar wist AutoWeek te melden dat SsangYong in 2018 een nieuwe generatie van de Korando presenteert, een auto die waarschijnlijk begin 2019 in Europa rondrijdt. Niet verwonderlijk, de huidige Korando (C200) is in de basis sinds 2010 op de markt en is al designtechnisch bijgewerkt. De nieuwe Korando (C300) krijgt opnieuw een plek boven de Tivoli XLV, maar onder de Rexton op de menukaart van SsangYong.

De afgelopen jaren heeft SsangYong eindeloos veel studiemodellen gepresenteerd, waaronder de XAV, de XAV-L en de SIV-2 Concept. Deze nieuwe generatie Korando krijgt net als de Tivoli een oplopende schouderlijn en ook van de Korando lijkt een langere versie te komen. Een Korando XLV.

Ambitie

SsangYong heeft zich als doel gesteld om omstreeks 2022 jaarlijks 250.000 auto's te verkopen, een toename van 48 procent ten opzichte van wat het merk in 2016 wereldwijd verkocht. Elk jaar wil het merk een nieuw model op de markt brengen.Daarnaast voegt SsangYong in 2020 een volledig elektrische SUV aan zijn line-up toe.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Ze zouden het gewoon zo moeten uitbrengen. Een hele verbetering tegenover hun huidige gamma.

Elk jaar een nieuw model ? Jaarlijks 250.000 stuks ? Bespaar ons dat alsjeblief ..

Comment

Verkopen die überhaupt iets in België? Ik had eerlijk gezegd nog nooit van het merk gehoord tot voor enkele weken.

Klinkt een beetje als een goedkoop gsm merk.

Comment

Hoe oud ben jij dan maar?
        De Rexton met Mercedes motor van een kleine 15 jaar geleden was nochtans een betrouwbare en goed verkochte auto.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

KOREANEN ZETTEN IN OP NIEUWE AANDRIJFLIJNEN

NIEUWE SSANGYONG KORANDO OOK ALS EV

SsangYong bereidt achter de schermen een Europees offensief voor. De kleine fabrikant komt niet alleen met een volledig elektrische versie van de Korando, maar schuift ook kleine turbomotoren naar voren die voor gunstiger prijskaartjes moeten zorgen.

Een kleine week geleden doken de eerste spionagefoto's op van de volledig nieuwe generatie van de Korando. AutoWeek spreekt met Herman Claes, directeur van SsangYong Middle Europe, over de toekomstplannen van het merk.

De huidige Korando, de C200, is sinds 2010 op de markt en wordt medio volgend jaar opgevolgd door een compleet nieuwe generatie, de C300. Volgens Claes wordt die auto een regelrechte concurrent voor auto's als de Peugeot 3008. De afgelopen jaren heeft SsangYong diverse studiemodellen gepresenteerd waarmee het merk zijn nieuwe designtaal introduceerde. Invloeden van die concept-cars keren in elk geval terug op de nieuwe Korando, een model dat opnieuw een plek krijgt boven de Tivoli.

Nieuwe turbomotoren voor Korando en Tivoli

Die nieuwe Korando rolt in juli 2019 voor het eerst van de band in Zuid-Korea. De SUV komt beschikbaar met een nieuwe 163 pk sterke 1,5-liter viercilinder turbomotor met mild-hybridtechniek, in het Nederlandse belastingklimaat een verademing ten opzichte van de atmosferische 2.0 waarmee de huidige generatie voorheen leverbaar was. Die nieuwe geblazen 1.5 krijgt volgend jaar ook plek in de Tivoli en de Tivoli XLV, een duo dat volgend jaar in gefacelifte vorm op de markt komt.

Daar blijft het niet bij. De Tivoli krijgt daarnaast de beschikking over een hagelnieuwe 1,2-liter turbomotor, een 130 pk sterke, van moederbedrijf Mahindra afkomstige driecilinder die de momenteel 128 pk sterke atmosferische 1.6 bij de introductie van de gefacelifte Tivoli medio volgend jaar zal aflossen. Ook deze nieuwe 1.2 is voorzien van mild-hybridtechniek. SsangYong geeft tegenover AutoWeek aan blij met deze nieuwe motoren te zijn. Ook hier doelt het merk op de door turbotechniek lagere CO2-uitstoot en de invloed die dat heeft op de prijsstelling in Nederland. Herman Claes vertelt dat bij SsangYong in Zuid-Korea wordt geprobeerd om die nieuwe 1,2-liter turbomotor ook naar de Korando te laten komen, maar of dat daadwerkelijk gaat gebeuren, is nog niet met zekerheid te zeggen.

Korando EV

In 2020 komt SsangYong met een volledig elektrische versie van de nieuwe Korando op de proppen. In tegenstelling tot wat het merk ons eerder vertelde, wordt SsangYongs eerste EV dus geen losstaand model, maar een variant van een bestaande auto. De auto moet een actieradius van zo'n 450 kilometer krijgen. Op uiterlijk vlak onderscheidt de EV zich van zijn van verbrandingsmotoren voorziene broertjes met zaken als een aangepaste grille, afwijkende wielen en meer van dergelijke details.

Ambitie

SsangYong heeft zich als doel gesteld om omstreeks 2022 jaarlijks 250.000 auto's te verkopen, een toename van 48 procent ten opzichte van wat het merk in 2016 wereldwijd verkocht. Elk jaar wil het merk een nieuw model op de markt brengen.Daarnaast voegt SsangYong in 2020 een volledig elektrische SUV aan zijn line-up toe.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Die schetsen hierboven zien er alleszins niet slecht uit.

Comment

KLAAR VOOR GENÈVE

SSANGYONG TOONT STUKJES KORANDO

SsangYong brengt een volledig nieuwe Korando naar Genève, een auto waarvan we nu weer wat flarden te zien krijgen.

De Korando die momenteel de showrooms van SsangYong bevolkt, is daar sinds 2010 te vinden. Die generatie, de C200, maakt plaats voor een tot op het kleinste moertje nieuwe generatie met de interne code C300.

De nieuwe Korando rolt in juli dit jaar voor het eerst van de band in thuisland Zuid-Korea. De auto is nu weer in een teaservideo opgedoken en daaruit valt onder meer op te maken dat de auto een elektronisch instrumentarium krijgt en dat het uiterlijk zich kenmerkt met een combinatie van strakke lijnen en ronde vormen. Op de motorenlijst komt onder andere een 163 pk sterke 1.5 viercilinder benzinemotor te staan, een blok met mild-hybridtechniek. Ook de Tivoli en Tivoli XLV krijgen dit jaar nog de beschikking over die motoren. Die Tivoli's krijgen onder meer een nieuwe 1.2 turbomotor, tevens een benzineblok. Herman Clases, directeur van SsangYong Middle Europe, kon eerder aan AutoWeek al bevestigen dat hij er bij SsangYong in Zuid-Korea op aandringt om die 1.2 ook in de Korando te krijgen. Daarnaast kon AutoWeek eerder al melden dat SsangYong ook een volledig elektrische versie van de Korando op de markt brengt.

SsangYong heeft zich ten doel gesteld om omstreeks 2022 jaarlijks 250.000 auto's te verkopen, een toename van 48 procent ten opzichte van wat het merk in 2016 wereldwijd verkocht. Elk jaar wil het merk een nieuw model op de markt brengen.

Comment

Hier in groot roeselare best wel populaire auto de Ssangyong.
                    Vriendin had vroeger korando en schoonvader al 20j Ssangyong klant en hebben beiden weinig tot geen kosten gehad.

Comment

idem hier kapellen, we hebben een dealer in de buurt en dat helpt natuurlijk

Comment

Gelekt! Die achterkant Hier had ik meer van verwacht, ze willen daar precies geen mooie auto's maken.

Comment

Zelfde foto, ander kleur.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Terug naar het originele logo! Dat is wel leuk maar achterkant trekt er inderdaad weer niet op.
                            Polo 6n 1.4

Comment

Working...
                            X