TOCH VOLLEDIG NIEUW
VOOR HET EERST IN BEELD: HYUNDAI I40
De opvolger van de huidige Hyundai i40 is in Duitsland voor het eerst gespot. Het lijnenspel van Hyundais forse sedan is op de afbeeldingen al goed te zien.
Dat lijnenspel is in de verte gebaseerd op de Le Fil Rouge-concept, die in maart op de Autosalon van Genève schitterde. Die auto, waarvan de naam 'de rode draad' betekent, dient dan ook als vooruitblik op de designtaal die de Koreanen in de komende jaren willen hanteren. De nadrukkelijk sportieve verhoudingen van de concept-car ontbreken bij de i40, maar elementen als de wulpse zijruitpartij en de grote grille keren wel terug. Ook opvallend is de lage kont. De achterklep loopt stevig af, om vervolgens te eindigen in een frivool spoilerrandje.
Deze auto komt als een opluchting voor mensen die reikhalzend naar een nieuwe i40 uitkijken, want in 2017 kregen we nog zand in de ogen gestrooid door een heftig gecamoufleerde i40 Wagon van de huidige generatie. Hoe die auto opdroogt, is nog even afwachten. Het zou in theorie zo kunnen zijn dat Hyundai de i40 sedanals 'wereldauto' geheel vernieuwt, terwijl een stevig aangepakte 'oude' Wagon de Europese kopers tevreden moet houden, al is de huidige i40 juist nadrukkelijk met het oog op de Europese markt ontwikkeld. Het model wordt in Zuid-Korea wel gevoerd, maar in onder meer de Verenigde Staten staat in plaats van deze auto de Sonata op het menu. De huidige i40 verscheen in 2011 als Wagon, de sedan volgde een jaar later.
Bron: Autoweek
VOOR HET EERST IN BEELD: HYUNDAI I40
De opvolger van de huidige Hyundai i40 is in Duitsland voor het eerst gespot. Het lijnenspel van Hyundais forse sedan is op de afbeeldingen al goed te zien.
Dat lijnenspel is in de verte gebaseerd op de Le Fil Rouge-concept, die in maart op de Autosalon van Genève schitterde. Die auto, waarvan de naam 'de rode draad' betekent, dient dan ook als vooruitblik op de designtaal die de Koreanen in de komende jaren willen hanteren. De nadrukkelijk sportieve verhoudingen van de concept-car ontbreken bij de i40, maar elementen als de wulpse zijruitpartij en de grote grille keren wel terug. Ook opvallend is de lage kont. De achterklep loopt stevig af, om vervolgens te eindigen in een frivool spoilerrandje.
Deze auto komt als een opluchting voor mensen die reikhalzend naar een nieuwe i40 uitkijken, want in 2017 kregen we nog zand in de ogen gestrooid door een heftig gecamoufleerde i40 Wagon van de huidige generatie. Hoe die auto opdroogt, is nog even afwachten. Het zou in theorie zo kunnen zijn dat Hyundai de i40 sedanals 'wereldauto' geheel vernieuwt, terwijl een stevig aangepakte 'oude' Wagon de Europese kopers tevreden moet houden, al is de huidige i40 juist nadrukkelijk met het oog op de Europese markt ontwikkeld. Het model wordt in Zuid-Korea wel gevoerd, maar in onder meer de Verenigde Staten staat in plaats van deze auto de Sonata op het menu. De huidige i40 verscheen in 2011 als Wagon, de sedan volgde een jaar later.
Bron: Autoweek
Comment