Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Mondeo - Facelift (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ford Mondeo - Facelift (2019)

2,5 JAAR LATER

EINDELIJK: FORD MONDEO FACELIFT

Al in januari 2016 kregen de Amerikanen een gefacelifte versie van hun 'Mondeo', de Ford Fusion, voorgeschoteld. Het lijkt erop dat wij Europeanen binnenkort kennismaken met een vergelijkbaar vernieuwde Mondeo.

De eerder gefacelifte Fusion heeft inmiddels zelfs een tweede update achter de rug, terwijl de Europese Mondeo het nog met zijn oorspronkelijke neus moet doen. Deze spionagebeelden lijken aan te tonen dat daar binnenkort toch echt verandering in komt. De gespotte Mondeo heeft een neus vol camouflagemateriaal, waarbij vooral de onderzijde van de koplampen angstvallig is beplakt. De uitloper onderaan de lampen die bij de Fusion in 2016 z'n intrede deed, lijkt daarmee ook op de Mondeo een plaatsje te krijgen.

De rest van de neus is vooral sterk beïnvloed door het design van de nieuwe Focus. Verticaal georiënteerde ornamenten om de mistlamp, een strakgetrokken grille met - afhankelijk van de gekozen uitvoering - spijlen of gaas,en gemoderniseerde verlichtingstechniek dragen daaraan bij. Aan de achterkant is eveneens het nodige nieuws te melden. Er verschijnt een grote, dikke strip die tot diep in de achterlichten doorloopt, terwijl die lichten zelf een nieuwe indeling krijgen en de achterbumper wordt strakgetrokken. Opnieuw lijken de vernieuwingen sterk op wat de Fusion eerder kreeg toebedeeld, al is het nieuwe lichtcluster pas bij de Mondeo voor het eerst op een Wagon-versie te zien.

Ford liet eerder al doorschemeren dat het volgend jaar een nieuwe 2.0 EcoBlue-dieselmotor in de Mondeo introduceert. Die verandering hangt ongetwijfeld samen met de introductie van deze faceliftversie.

In z'n vernieuwde vorm moet de Mondeo het nog een paar jaar uithouden; daarna wordt de toekomst onzeker. Ford stopt in de VS binnen afzienbare tijd vrijwel helemaal met het leveren van auto's die geen cross-over, SUV of 'truck' zijn en de Fusion wordt daar dan ook uiterlijk in 2021 opgevolgd door een hoogpotig model. Ook in Europa zijn auto's als de Mondeo al jaren minder in trek, dus wellicht neemt Ford voor z'n grootste Europese model een soortgelijk besluit.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

BIJZONDERE TUSSENVERSIE

HALVE FACELIFT VOOR FORD MONDEO

Ford geeft de Mondeo in Europa een opmerkelijke 'halve facelift'. De Mondeo Wagon krijgt namelijk al de achterklep van het gefacelifte model.

Ford hanteert in Europa een opmerkelijk Mondeo-beleid. De huidige generatie, in de Verenigde Staten Fusion geheten, verscheen in Noord-Amerika al begin 2012 op de markt terwijl wij er in Europa tot 2013 op moesten wachten. Het sluiten van Ford Genk, waar de auto voor de Europese markt vervaardigd zou worden, had tot gevolg dat er in Fords fabriek in het Spaanse Valencia ingrijpend verbouwd moest worden om plaats te maken voor de Mondeo-productielijn. In 2016 ging de Fusion in de Verenigde Staten al onder het mes en in maart dit jaar werd de auto opnieuw bijgewerkt voor de Amerikaanse markt. In Europa hebben we nog altijd geen gefacelifte Mondeo, al heeft Ford nu stilzwijgend een soort 'tussenversie' geïntroduceerd.

Kijk niet gek op als je straks een Mondeo Wagon met een nieuwe achterklep ziet rijden. In onder andere Nederland, maar ook in België rijden nu namelijk Mondeo's Wagon rond met een nieuwe achterklep, waarbij een brede chroomstrip over de achterzijde loopt en doorgaat in de achterlichtunits. Inderdaad, de achterklep die onlangs op een ingepakte Mondeo werd gesnapt. Opvallend genoeg zijn deze Mondeo's Wagon aan de voorkant niet noemenswaardig gewijzigd. Ze hebben in elk geval niet de nieuwe koplampunits die in 2016 al in de Verenigde Staten op de Fusion een plek kregen. Zowel de Mondeo Sedan als de Mondeo Hatchback blijven optisch ongewijzigd.

Uit navraag bij Ford Nederland blijkt dat deze opmerkelijke serie Mondeo's een tussenversie is, een gewijzigde versie die aan de Euro 6.2-normen voldoet. "Deze wijziging is in juni doorgevoerd, dus moeten de eerste auto's al in Nederland rondrijden," legt de woordvoerder aan AutoWeek uit. "Verder is het met name een WLTP-update, de emissies en de optiepakketten zijn aangepast." Ford belooft later dit jaar met meer informatie over de volledig gefacelifte Mondeo te komen, een bijpuntsessie waarbij ook de sedan en de hatchback worden bijgewerkt. Deze volledige facelift behelst meer dan de wijzigingen op de tussenversie. Wordt vervolgd.

Comment

Heel die lancering van die wagen is destijds in de soep gedraaid. Ge ziet ze ook nog maar weinig rijden, en deze facelift gaat daar niet veel aan veranderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Heel die lancering van die wagen is destijds in de soep gedraaid. Ge ziet ze ook nog maar weinig rijden, en deze facelift gaat daar niet veel aan veranderen.
          Je ziet ze misschien niet zo veel als het vorige model (er is nu eenmaal veel meer SUV keuze), maar vind dat je ze toch zeer regelmatig op straat ziet rijden hoor...

Comment

Bwa, ben van de Maaskant en sinds Ford z'n deuren sloot in Genk zie ik ze hier in de buurt weinig rijden ivm vroeger. Best wel jammer want ik vind het een dikke ketel, zeker de combi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Deze morgen een vrachtwagen vol met deze gezien

Echt jammer dat je er bijna geen meer ziet rijden, twee generaties geleden reden er hier massa's...
              Persoonlijk heb ik de nieuwe nooit echt graag gezien....

Comment

Bwa, ben van de Maaskant en sinds Ford z'n deuren sloot in Genk zie ik ze hier in de buurt weinig rijden ivm vroeger. Best wel jammer want ik vind het een dikke ketel, zeker de combi.
                In de rest van België zie je ze wel nog geregeld hoor, maar nu eenmaal minder dan vroeger. Breaks raken wat verdrongen door al het SUV aanbod. De passat zie je bv. ook minder dan vroeger.

Comment

Logisch dat ge ze vroeger meer in Limburg zag. Personeel kreeg sowizo al korting op een Ford, maar op de Mondeo nog ietske extra.

Comment

in de juiste configuratie is hij nog wel te smaken, vind ik persoonlijk.
                    Wat mij wel altijd opvalt is dat die standaard wel héél laag hangt.
                    Kan optisch zijn, maar ik heb toch altijd die indruk.
                    Hij loopt wel erg achter op gebied van interieur en multimedia.
                    Hopelijk en waarschijnlijk zal daar bij de FL ook wel aan verholpen worden.

Comment

Ben persoon geen fan van de Aston neus,
                      ookal was het van een Aston ontwerper..

Comment

Working...
                      X