Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sono Sion (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22
      Ik was eerder cynisch over dit project, maar met die twee filmpjes samen zie ik dat hier een no-nonsense, praktische wagen (trekhaak, zetelconfiguratie, ruimte binnenin vs afmetingen buiten) wordt aangeboden voor weinig geld, die ze dan ook nog eens gaan produceren met een grote speler in de automobielsector.
      BMW 420dA : >>>

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
        Ik was eerder cynisch over dit project, maar met die twee filmpjes samen zie ik dat hier een no-nonsense, praktische wagen (trekhaak, zetelconfiguratie, ruimte binnenin vs afmetingen buiten) wordt aangeboden voor weinig geld, die ze dan ook nog eens gaan produceren met een grote speler in de automobielsector.
        Idem. Benieuwd naar het vervolg...

        Comment


        • #24
          https://sonomotors.com/

          INVESTEERDERS BEDREIGDEN IDEALEN

          SONO MOTORS WIL 50 MILJOEN CROWDFUNDEN

          De Duitse nieuwkomer Sono Motors is een crowdfunding-campagne gestart om de productie van zijn eerste EV, de Sono Sion, van de grond te krijgen. Voor de jaarwisseling moet er 50 miljoen euro in kas zijn. Zo niet, krijgt iedereen zijn geld terug. Van conventionele geldschieters heeft hij de buik vol, zegt CEO Laurin Hahn.

          Het pruttelt al een hele tijd in het pannetje van Sono Motors, het Duitse initiatief om een eenvoudige, betaalbare elektrische auto op de markt te brengen. Ruim drie jaar geleden hoorden we voor het eerst van de Münchener start-up, toen deze meldde het benodigde kapitaal bijeen te hebben geschraapt om een goedkope, van zonnecellen voorziene elektrische auto te ontwikkelen. Een jaar later al stond er een hoekige, zwarte antiheld waar we vorig jaar zomer zelfs een blokje mee konden rijden. Dat was nog een prototype, maar afgelopen lente presenteerde Sono de productieversie van de Sion.

          Inmiddels is er een nieuwe hobbel: de productie ook daadwerkelijk op gang krijgen. Een fabriek is gevonden, in de vorm van de oude Saab-vestiging in het Zweedse Trollhättan. "Maar om het daar allemaal weer op gang te krijgen en toeleveranciers te bewegen hun productie voor te bereiden, is een flink startkapitaal nodig", legt woordvoerder Alexa Rauscher uit. Om dat bijeen te krijgen is Sono Motors een nieuwe crowdfunding-campagne gestart, waarvan de teller op 30 december minimaal op 50 miljoen euro moet staan. Dat geld moet afkomstig zijn uit 2.000 nieuwe reserveringen.

          Sono Motors heeft inmiddels geleerd dat zijn eigen progressieve toekomststrategie moeilijk te verenigen is met de visie van meer conventionele kapitaalverstrekkers. Dat zou de toekomst van de Sono Sion in gevaar hebben gebracht, een reden voor Sono Motors om dat traject los te laten. Dat betekent helaas wel dat geplande productiestart, die voor de tweede helft 2020 op de kalender stond, nu is doorgeschoven naar september 2021. Dat is natuurlijk jammer, maar, zo zegt oprichter en CEO Laurin Hahn, "agressieve groei en snelle winst zijn moeilijk te combineren met een duurzaam bedrijfs- en autoconcept voor goedkope en milieuvriendelijke elektromobiliteit op grote schaal."

          De nieuwe crowfunding-campagne is dan ook niet alleen bedoeld om de al bestaande reserveerders (meer dan 10.000, aldus Sono) meer vertrouwen te geven, maar ook om investeerders die niet bij de ondernemingsvisie passen, buiten de deur te houden. "Het spanningsveld tussen de eisen van investeerders en onze beloftes aan reserveerders hebben ons vermalen en uit koers gebracht, dat moesten we bijsturen. Zo niet, dan waren sociale verantwoordelijkheid en klimaatbescherming op de tocht komen te staan en daarmee alles waarvoor wij nou juist zijn opgestaan", zegt Hahns collega-CEO en mede-oprichter Jona Christians. "Liever financieren we dit innovatieve voertuigconcept samen met de mensen die het op de weg willen zien."

          Wanneer alle financiële hindernissen zijn genomen, hoopt Sono Motors de eerste in serie gebouwde auto te bieden die zonnecellen, autodeelfuncties en plug-out-mogelijkheden combineert. In totaal moeten er 260.000 stuks de productieband in Trollhättan af rollen.

          Bron: Autoweek

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #25
            Toch benieuwd of dit gaat lukken met die zonnecellen. Lijkt me wel interessant.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #26
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #27
                Het lijkt nog spannend te gaan worden.


                SONO MOTORS VERLENGT CROWDFUNDINGCAMPAGNE

                In december maakte start-up Sono Motors bekend dat het een crowdfundingcampagne was gestart. Voor het eind van het jaar zou er 50 miljoen euro in kas moeten zijn. Dat doel heeft het nieuwe bedrijf niet behaald.

                Sono Motors heeft grootse plannen met de Sion, een relatief eenvoudige elektrische auto met onder meer zonnecellen op zijn koets. In december vorig jaar liet het bedrijf weten via crowdfunding op jacht te zijn naar 50 miljoen euro, een bedrag dat voor het eind van 2019 binnen zou moeten zijn. Als dat niet zou lukken, zou elke investeerder zijn geld terugkrijgen. Sono Motors heeft zijn crowdfundingcampagne in samenspraak met zijn geldschieters nu echter verlengd tot 20 januari.

                De teller staat op het moment van schrijven op € 33.513.042 en dat betekent dat Sono Motors net geen achttien volle dagen meer heeft om de resterende € 16,5 miljoen binnen te harken. Sono Motors wil zijn Sion gaan bouwen in de voormalige Saab-fabriek in het Zweedse Trollhättan.

                De Sion heeft een 35 kWh groot accupakket, goed voor een WLTP-actieradius van 255 kilometer. Een 163 pk en 270 Nm sterke elektromotor helpt de auto aan een topsnelheid van 140 km/h. De beoogde kale vanafprijs van de auto, die overigens mos op zijn dashboard heeft, ligt op € 25.500.

                Bron: Autoweek
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #28
                  hmm, 10 miljoen bij vandaag. Iemand heeft ne zeer grote rospot leeggemaakt
                  Totaal nu 44 miljoen, dus ze gaan het blijkbaar wel halen.

                  edit: is blijkbaar een convertible loan van een cleantech financieel vehikel van Berninghausen.
                  Last edited by ; 08/01/2020, 23:13.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                    hmm, 10 miljoen bij vandaag. Iemand heeft ne zeer grote rospot leeggemaakt
                    Totaal nu 44 miljoen, dus ze gaan het blijkbaar wel halen.

                    edit: is blijkbaar een convertible loan van een cleantech financieel vehikel van Berninghausen.
                    Ah, da's goed nieuws. Ik kijk echt wel uit naar deze revolutionaire auto.
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30
                      Ik vind het een sympathiek initiatief, maar geloof er toch niet helemaal in. Eigenlijk toch wel grotendeels, enkel die zonnepanelen op de zijkant zijn belachelijk.
                      Maakt volgens mij de auto zwaarder, kwetsbaarder (waarschijnlijk perte totale als er iemand in je flank rijdt) en levert maar amper stroom op.
                      Op het dak kan ik nog begrijpen om in de zomer interieurkoeling te voorzien als je geparkeerd staat, maar aan de flanken? Die gaan niet het verschil maken tussen het halen van je bestemming of niet.

                      Comment


                      • #31
                        Het doel van 50 miljoen is gehaald. Benieuwd hoe dit verder zal evolueren.

                        Comment


                        • #32
                          52 MILJOEN EURO BINNENGEHAALD

                          SONO MOTORS VOORLOPIG GERED

                          Hij moest worden verlengd, maar tevergeefs was de crowdfundingcampagne niet, want nu is het benodigde kapitaal binnen om Sono Motors in leven te houden. De zonne-auto Sono Sion is weer een stapje dichterbij.

                          Sono Motors behaalde afgelopen zaterdag het in december gestelde doel van 50 miljoen euro, zo meldt Automotive News Europe maandag.

                          Het bedrijf zag zich vorige maand genoodzaakt een crowdfundingcampagne te starten nadat gesprekken met investeerders op niets waren uitgedraaid. Aanvankelijk viel die wat tegen, maar na een verlenging ging het beter en inmiddels staat de teller op iets meer dan 52 miljoen euro.

                          Hoewel Sono Motors nu kan doorgaan met de ontwikkeling van de Sion, een volledig elektrisch model dat ook via de zon kan bijladen, moet de geplande productiedatum naar 2021 verschoven worden. Het model rolt straks in de voormalige Saab-fabriek in het Zweedse Trollhättan van de band.

                          Dankzij zonnepanelen op de carrosserie krijgt de bestuurder er tot 34 kilometer aan rijbereik bij. De Sono Sion heeft een actieradius van in totaal 255 kilometer. Halverwege vorig jaar maakte het bedrijf bekend dat al tienduizend voorbestellingen had ontvangen voor de Sion, die voor ongeveer 25.000 euro in de markt gezet wordt.

                          Wij reden in de zomer van 2018 al met een prototype van de Sono Sion.


                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #33
                            German electric car startup Sono Motors has raised almost $60 million through a crowdfunding campaign to bring its all-electric Sion to the market.

                            The campaign, which ran for just 50 days on the Sono Motors website, raised a total of €53,271,898 ($59,113,161), making it one of the biggest crowdfunding campaigns in Europe.

                            Speaking with New Atlas at the start of their crowdfunding campaign, Sono Motors founders Laurin Hahn and Jona Christians said the company couldn’t rely on traditional funding measures to achieve its goals.

                            “We were torn between our pledge to the community and the investors’ demands and were increasingly moving away from who we really are, which is something we absolutely had to correct,” Christians said.

                            “Social responsibility and climate protection would otherwise have fallen by the wayside, and so would all that we stepped up for. We are now focusing on continuing to fund our innovative vehicle concept together with people who want to see the Sion on the road. Together with a community that asks for a company which acts responsibly, critically questions itself and can be judged honestly on the basis of the statements it makes.”

                            The Sono Motors Sion has been a long time coming and was first previewed as a prototype back in 2016 when a separate crowdfunding campaign generated $610,323 to bring the car to life.

                            Powering the all-electric car is a compact 35 kWh battery that offers a range of 255 km (158 miles) under WLTP testing. Virtually all of the car’s exterior panels include innovative solar cells to boost the vehicle’s range by up to 18.6 miles (30 km) per day if parked under the German sun.

                            Sono’s goal is to sell the Sion for just €16,000 ($17,752), with production scheduled to commence in the second half of 2020.



                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #34
                              Zonet nog eens naar de website gekeken. Dit wordt dus meer en meer concreet. Definitief ontwerp lijkt ook nog wat bijgestuurd. Prijs is uiteindelijk 25500 EUR, maar daar krijg je wel een EV voor die op jaar basis 5800 km autonoom zou kunnen laden door de zonnepanelen, die uitgerust is met trekhaak, en waarvan je de accu kan gebruiken als thuis-accu tot 3.7 kW

                              Ga je zoeken naar een andere, even ruime EV zit je volgens mij al tegen de 40 kEUR aan te schuren

                              Ook het concept dat je een handleiding krijgt om zelf je auto te onderhouden, en dat men overweegt om 3D printfiles van onderdelen ter beschikking te stellen, zodat je die zelf kan printen, is toch wel een volledig nieuw gegeven. Volgens de producent maken de zonnepanelen de wagen niet kwetsbaarder in het verkeer, het vervangen van beschadigde panelen zou goedkoper zijn dan carrosseriewerken bij een normale wagen.
                              BMW 420dA : >>>

                              Comment


                              • #35
                                Join our Sion Live Presentation At CES 2021We have made it possible for you at short notice to broadcast the live presentation of the Sion. German subtitles ...

                                Comment


                                • #36
                                  GROTERE ACTIERADIUS EN SNELLER LADEN

                                  SONO SION KRIJGT GROTER ACCUPAKKET

                                  Het is lang stil geweest rond de Sion van Sono Motors. De elektrische hatchback die een deel van zijn benodigde energie uit zonnecellen haalt, krijgt van zijn scheppers een groter accupakket.

                                  Kennen we start-up Sono Motors nog? Het in 2016 opgerichte bedrijf had als ambitie om een relatief betaalbare elektrische auto op de markt te brengen die een deel van zijn benodigde energie zou opwekken met zonnecellen. Medio 2017 stelde het bedrijf zijn eerste productiemodel aan de wereld voor: de Sion. Inmiddels zijn we ver in 2021 en is de Sion nog altijd niet te koop, hoewel het bedrijf in 2018 al de eerste rijdbare pre-productiemodellen aan de pers voorstelde. Het ging Sono Motors dan ook niet altijd voor de wind, maar dankzij een crowdfundingscampagne haalde het bedrijf begin vorig jaar de financiële middelen binnen om zijn plannen voort te zetten. De Sion is nog niet te koop, maar krijgt nu wel een nieuw accupakket.

                                  De Sono Sion zou aanvankelijk een 35 tot 45 kWh accupakket krijgen, goed voor een actieradius van 255 kilometer. Sono Motors, dat al 13.000 aanbetalingen voor een Sion zegt te hebben ontvangen, geeft aan dat uit een onder die early adopters gehouden enquête blijkt dat 90 procent van hen graag een accupakket met een grotere capaciteit ziet. Sono Motors geeft de 4,29 meter tellende hatchback nu een 54 kWh accu, groot genoeg voor een actieradius van 305 kilometer. Daarnaast is de Sion straks op te laden (snelladen) met een maximum laadvermogen van 74 kW. Dat was voorheen 50 kW. De zonnecellen blijven ongewijzigd en zijn volgens Sono Motors goed voor het bijladen van gemiddeld 112 kilometer per week. Ook blijft de 163 pk en 270 Nm sterke elektromotor, waarmee de Sion een topsnelheid van 140 km/h moet kunnen halen, ongewijzigd.

                                  Wanneer hij dan op de markt komt? Volgens de fabrikant moeten de eerste exemplaren van de Sion spoedig worden geleverd.






                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37
                                    The cheap solar-powered car you might NEVER need to charge | SONO SION

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #38
                                      Stilaan tijd nu dat deze er komt, dat duurt nu al meer dan 4 jaar
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #39
                                        Germany’s Sono Motors Latest EV Startup To Launch Initial Public Offering





                                        Solar car startup Sono Motors announced today that it is launching an initial public offering of 10 million common shares, with pricing expected to be between $14 and $16 per share. The company plans to give underwriters a 30-day option to purchase up to an additional 1.5 million common shares at the IPO price and they are expected to trade on the Nasdaq Global Market under the ticker symbol SEV. Berenberg is acting as the global coordinator for the proposed offering, while Craig-Hallum will act as co-manager for the proposed offering.

                                        At first intended to be sold for €16,000 ($18,552 USD), earlier this year the company raised the Sion’s prospective price to €25,500 ($29,566).

                                        The company filed for the IPO last month and confirmed that it had more than 14,000 reservations with advance payments that have created a net cash inflow of €38.8 million ($44.99 million). Now it says it has more than 16,000 reservations. Sono Motors intends to begin customer deliveries in the first half of 2023. It also intends to license its solar technology to other manufacturers building cars, buses, boats, trains, and more.

                                        Bron: [www.carscoops.com]
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #40
                                          Ik zou deze nog wel zien zitten als vervanger van mijn huidige Audi A2(s). Jonge 2de hands in 2027 ofzo. Maar dan gaan ze de productiedatum niet te vaak meer mogen uitstellen. Tegen dan zal de concurentie ook niet stilgezeten hebben.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X