Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sono Sion (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Sono Motors Sion (2023) Wie bitte?! Moos und Solarzellen ab 15.500€?!

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #42
      Hun website waar je kan intekenen:
      Sono Motors will integrate its solar technology exclusively into third-party vehicles. However, the Sion program will be terminated.

      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • #43
        Geen idee of ze er zullen in slagen om het produktiestadium te halen, maar hun transparantie naar het publiek toe is wel opmerkelijk: onder hun news page kan je een wekelijks overzicht vinden van hun development sprints, met highs en lows, en opgesplitst over verschillende componenten van het product en project.
        Ik ga daar af en toe eens door en is eigenlijk wel interessant om volgen.

        Comment


        • #44
          Nog eens proberen dan maar, hopelijk lukt het nu

          ZONNE-AUTO VAN SONO MOTORS HEEFT GEBOORTEGROND

          SONO SION KOMT UIT FINLAND

          Het lang financieel geplaagde Sono Motors lijkt een zonnige toekomst tegemoet te gaan. In letterlijke zin. De start-up heeft in Valmet Automotive namelijk een partner gevonden die zijn zonne-auto gaat produceren.

          Start-up Sono Motors heeft al jaren grootse plannen om de Sion op de markt te brengen. De Sion is een relatief eenvoudige elektrische auto die een deel van zijn benodigde energie uit zonnecellen haalt. Sono Motors was aanvankelijk voornemens om de Sion in de voormalige Saab-fabriek in het Zweedse Trollhättan te produceren. Dat feestje gaat niet door, maar de Sion gaat toch een zonnige toekomst tegemoet. Sono Motors haakt Valmet Automotive aan voor de productie van de Sion.

          Sono Motors en Valmet Automotive gaan voor in elk geval zeven jaar een samenwerking aan. Valmet Automotive gaat de Sono Sion vanaf de tweede helft van 2023 produceren in het in Finland gelegen Uusikaupunki. Daar produceerde Valmet vroeger onder meer de Lada Samara, Porsche Boxster en Cayman, diverse modellen van Saab (95, 96, 90, 900 en 9000 en 9-3) en zelfs de Fisker Kama. Uiteindelijk moeten er jaarlijks 43.000 exemplaren van de Sion de Finse fabriekspoorten verlaten.

          De Sono Sion krijgt een 54 kWh accu, waarmee de EV zo'n 305 kilometer moet kunnen afleggen. De 456 zonnecellen die in het dak zijn geïntegreerd, moeten onder ideale omstandigheden tot 245 kilometer per week (gemiddeld: 112 kilometer) bij kunnen laden. De Sion heeft zogenoemde V2L-techniek aan boord en kan - met maximaal 11 kW - ook elektrische apparaten en zelfs elektrische auto's bijladen.

          Bron: Autoweek










          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #45
            Weer gewijzigd, benieuwd of er nog iets van gaat komen.

            SONO MOTORS SION: ZONNEAUTO IN PRODUCTIEVORM

            GEWIJZIGD DESIGN

            Sono Motors werkt hard toe naar de productiestart van de Sion, een 'zonneauto voor de massa' die relatief betaalbaar moet worden. Voordat het zover is, voert Sono nog enkele wijzigingen door aan het ontwerp van de Sion. Met name de voorkant en het interieur gingen behoorlijk op de schop.

            De productieversie van de Sion oogt een stuk serieuzer dan het prototype. Dat komt voornamelijk door de koplampen, die aan de bovenkant niet langer een boogvorm hebben. In plaats daarvan zijn de koplampen rechthoekig en hebben ze een L-vormige ledstrip voor de dagrijverlichting. Een rechte lijn vormt de scheiding tussen de motorkap en de voorbumper, direct daaronder zit de laadopening met in het midden het logo van Sono Motors: een cirkel met een stip in het midden.

            Het resultaat van de wijzigingen aan de voorzijde is dat het ontwerp van de Sion wat meer samenhangend oogt dan voorheen, met name omdat de auto aan de zijkanten en de achterkant al hoekiger van vorm was. Van achteren en van opzij bezien lijkt het productiemodel van de Sion als twee druppels water op het prototype, waarbij met name de 456 geïntegreerde zonnecellen opvallen. Alleen op detailniveau verandert een aantal stijlelementen. Zo zitten onder aan de achterbumper van de productieversie dunne horizontale lijnen en kregen de deurgrepen een andere vorm, waarbij ze meer geïntegreerd ogen.


            Sono Motors Sion

            Binnenin de Sion blijft de opvallende verlichte sierlijst, die over nagenoeg de gehele breedte van het dashboard loopt, gehandhaafd. Wel veranderde Sion het ontwerp van de voorstoelen, de achterbank en het stuurwiel. De productieversie krijgt daarnaast een bredere middenconsole met op het oog aardig wat opbergruimte. Bovenop het dashboard staan twee beeldschermen: eentje dient als informatiedisplay voor de bestuurder, de ander is een touchscreen. Verder kenmerkt een nagenoeg totaal gebrek aan knoppen het interieur van de Sion. Volgens Sono Motors kun je voor het interieur kiezen uit diverse sierlijsten en kleuren, maar welke dat zijn vermeldt de start-up niet.

            Productiestart Sono Motors Sion

            In technisch opzicht blijven de specificaties van de eerdere Sion gehandhaafd. De auto heeft een LFP-accu met een capaciteit van 54 kWh, waarmee een actieradius van 305 kilometer mogelijk moet zijn. De zonnecellen kunnen volgens Sono Motors gemiddeld 112 kilometer aan actieradius per week toevoegen, met een maximum van 245 kilometer. Mocht de zon niet genoeg energie leveren, dan laad je de Sono aan een snellader met een laadsnelheid van maximaal 75 kW op. Aan een laadpaal kun je hem met maximaal 11 kW opladen.

            Sono Motors zegt op dit moment te beginnen aan de bouw van de eerste exemplaren van de Sion om verder testwerk te gaan verrichten en een goedkeuring voor serieproductie te bemachtigen. In de tweede helft van 2023 moet de productie van start gaan bij Valmet in Finland. Momenteel is de Sion voor €29.900 te reserveren op de website van Sono Motors. De start-up zegt reeds 19.000 orders binnen te hebben. De doelen zijn in ieder geval ambitieus, want binnen zeven jaar na de productiestart wil Sono Motors 257.000 exemplaren van de Sion hebben gebouwd.














            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #46
              2022 SONO SION - wir sehen schwarz! Technische Daten Abmessungen Preis Leistung

              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #47
                Hun aandelen zijn aan het kelderen. Het lijkt daar niet echt lekker te gaan.

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #48
                  Tesla aandeel al eens bekeken lately?

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                    Tesla aandeel al eens bekeken lately?

                    Nee maar, die verkopen wel als zoete broodjes en dat merk moet niet meer opgestart worden zoals dit hier. Ik heb nog altijd geen Sion gezien
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #50
                      Slecht nieuws

                      https://sonomotors.com/en/what-is-going-on/
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #51
                        Dat lijkt me idd niet goed..... niet de tijd voor crowdfunding, denk ik.

                        Comment


                        • #52
                          Voorlopig nog altijd veel bla, bla met weinig resultaat hoewel het een prachtig concept is imo.

                          SONO SION, RIJDEN OP ZONLICHT, VOOR 30.000 EURO



                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #53
                            Spijtig toch! Ik hoop alsnog dat het lukt.

                            ZONSONDERGANG DREIGT VOOR ZONNEAUTO SONO SION

                            OP JACHT NAAR €60 MILJOEN

                            Sono Motors verkeert weer in zwaar weer, maar achter de wolken schijnt de zon. Althans, dan hoopt het bedrijf achter zonneauto Sion. Sono Motors heeft bijna €105 miljoen nodig om de Sion-droom werkelijkheid te laten worden. Daarvan is op moment van schrijven bijna €43 miljoen binnen.


                            Eind 2019 startte Sono Motors een crowdfundingcampagne om de benodigde €50 miljoen binnen te kunnen harken waarmee het bedrijf het hoofd boven water kon houden. Sono Motors haalde het bedrag niet binnen de gestelde deadline binnen, maar na een verlenging van de campagne harkte het bedrijf toch genoeg kapitaal binnen. Nu herhaalt de geschiedenis zich. Sono Motors heeft weer geld nodig, en niet zo'n beetje ook.

                            Sono Motors zegt namelijk maar liefst €104,65 miljoen nodig te hebben om zijn Sion geheten 'zonneauto' op de markt te kunnen brengen. Van die bijna €105 miljoen heeft Sono Motors op moment van schrijven ruim €42.85 miljoen binnen. Dat betekent dat Sono Motors nog €61,8 miljoen binnen moet zien te halen. Daar heeft Sion ook nog eens niet heel veel tijd meer voor. Het bedrijf heeft nog een kleine negen dagen de tijd. Lukt dat niet, dan gaat Sono mogelijk zijn laatste zonsondergang tegemoet.

                            Volgens Sono Motors heeft het al ruim 8.100 mensen geldschieters gevonden. "Elke euro telt, zelfs een kleine bijdrage helpt", schrijft het financieel zieltogende Sono Motors op zijn website. Wie bang is om zijn geld kwijt te raken als Sono Motors op de fles gaat, wordt door het bedrijf gerustgesteld. Je kunt nu geld toezeggen, geld dat pas wordt afgeschreven als er genoeg toezeggingen zijn gedaan waardoor het bedrijf weer is gered.

                            Sono Motors Sion

                            De Sono Motors Sion is een elektrische auto die en deel van zijn benodigde energie opwekt met zonnecellen. De Sion kost €29.900 en wie nu een exemplaar bestelt, krijgt tot €2.100 korting van Sono Motors. De Sion heeft een 54-kWh accu die de auto een actieradius van 305 kilometer oplevert. Volgens Sono Motors zijn de zonnecellen in staat om tot 245 kilometer en gemiddeld 112 kilometer aan actieradius per week toe te voegen. Voor niets gaat de zon op.

                            Bron: Autoweek




                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #54
                              ZONNEAUTO SONO SION NOG NIET KLAAR VOOR ONDERGANG

                              NOG GEEN ZONSONDERGANG

                              ​Sono Motors heeft het financieel weer uiterst zwaar. Het bedrijf dat met de Sion een zogenoemde zonneauto op de markt wil brengen heeft tientallen miljoenen nodig en heeft daarvoor een hele campagne op touw gezet. De deadline van die campagne is verstreken, maar het geld was niet binnen. Wat doe je dan? Precies. Je geeft jezelf gewoon langer de tijd.


                              De geschiedenis lijkt zich te herhalen en het is voor Sion Motors de hopen dat het eerdere riedeltje zich nu inderdaad voor een tweede keer volledig afspeelt. Eind 2019 zette Sono Motors namelijk een crowdfundingcampagne op touw om de toen benodigde €50 miljoen binnen te halen om het hoofd boven water te kunnen houden. Binnen de aanvankelijk gestelde deadline wist Sono Motors het geld toen niet binnen te harken en dus verlengde het de campagne. Met succes! Inmiddels zijn we drie jaar verder en is Sono Motors weer op jacht naar kapitaal. En niet naar €50 miljoen, maar nu naar €105 miljoen. Opnieuw heeft Sono Motors een campagne gestart om geld in te zamelen en opnieuw heeft het binnen de gestelde deadline niet genoeg geld binnen weten te hengelen. Je voelt het aankomen: ook nu geeft Sono Motors zichzelf extra tijd.

                              Van de benodigde €104.650.000 heeft Sono Motors bijna €48 miljoen binnen, €5 miljoen meer dan negen dagen geleden. De deadline van de campagne liep vandaag af, maar Sono Motors geeft zichzelf nu ruim dertig dagen extra de tijd. Sono Motors verlengt zijn #Savesion-campagne namelijk tot en met 28 februari. Inmiddels heeft de firma meer dan 44.000 bestellingen voor de 'zonneauto' Sion binnen waarvan er 21.000 door particulieren zijn besteld. Tijdens de #Savesion-campagne die op 8 december begon hebben 1.500 nieuwe particulieren ingetekend voor een Sion. Bedrijven hebben 22.000 niet-bindende pre-orders geplaatst.

                              Sono Motors-topman en -oprichter Jona Christians zegt dat Sono Motors nog niet klaar is om op te geven en dat het nu 'aan ons is om te vechten voor Sion, voor de toekomst en voor een wereld zonder fossiele brandstoffen.'

                              Sono Motors Sion

                              De Sono Motors Sion is een EV die net als de producten van het onlangs overigens deels ter ziele gegane Lightyear een deel van zijn benodigde energie opwekt met zonnecellen. De Sion kost €29.900 en wie nu een exemplaar bestelt, krijgt tot €2.100 korting van Sono Motors. De hatchback heeft een 54-kWh accu die een actieradius van 305 kilometer oplevert. De zonnecellen moeten in het gunstigste geval tot 245 kilometer en gemiddeld 112 kilometer aan actieradius per week toevoegen.

                              Bron: Autoweek
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #55
                                Het zit zonneauto’s niet mee! Sono Motors stopt definitief met de Sion

                                https://www.autovisie.nl/nieuws/het-..._related_posts

                                een nieuw merk uit de grond stampen in europa is niet eveident

                                Comment

                                Working...
                                X