Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 4 Series (2020)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door jupiter Bekijk BerichtenGebeurt niet veel bij BMW,maar hier sta ik op te wachten wanneer ie uiykomt.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
-
De nieuwe 3-serie is inmiddels gewend aan het Europese wegennet en dus kun je de klok erop gelijkzetten dat BMW binnenkort een splinternieuwe 4-serie naar voren schuift. Onze spionagefotograaf heeft de 4-serie Coupé voor de lens gekregen.
BMW is met zijn grilles de grenzen van het oneindige aan het opzoeken en met het rooster op auto's als de X7 weten de Duitse ontwerpers er behoorlijk bij in de buurt te komen. Met de Concept 4 liet BMW tijdens de IAA van Frankfurt een voorbode zien van de nieuwe 4-serie en uit later online verschenen beeldmateriaal blijkt dat de 4-serie daadwerkelijk diens opvallend grote en naar beneden toe uitgerekte nierengrille zal krijgen. Vandaag duikt de 4-serie Coupé weer in camouflagetrim op en BMW weet de uitgesproken snuit van die auto goed te verbergen.
Hoewel de nieuwe 4-serie Coupé net als de straks nieuwe 4-serie Cabrio en 4-serie Gran Coupé een compleet nieuwe koets krijgt, breekt hij minder met zijn voorganger dan zijn opengewerkte broer. Terwijl de huidige 4-serie Cabrio over een stalen klapdak beschikt, krijgt zijn opvolger namelijk een stoffen kap. BMW geeft de nieuwe reeks 4-series straks een set vrij platte, L-vormige achterlichtunits, die het merk ook achterop 'coupémodellen' als de X4, X6, 2-serie Gran Coupé en 8-serie plakt. Op de motorenlijst verwachten we een uitgebreide reeks benzine- en dieselmotoren, waarbij een 1,5-liter driepitter waarschijnlijk als basismotor geldt. Aan de andere kant van het spectrum komt een heftige M4 te staan, die waarschijnlijk zo'n 480 pk gaat leveren. Mogelijk laat BMW meer van de 4-serie zien tijdens de Autosalon van Genève, die in maart volgend jaar zijn poorten voor het publiek opent.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Groot, groter, grootst. BMW injecteert zijn karakteristieke nierengrille vol anabolen, iets wat met name op de X7 en de gefacelifte 7-serie tot uiting komt. Geen fan van deze uit twee delen opgebouwde forse luchtroosters? Maak je borst dan maar nat. Op de snuit van de straks nieuwe 4-serie hangt straks een wel héél opmerkelijke incarnatie van één van BMW’s opvallendste designkenmerken.
Zo ingetogen als BMW’s nierengrille op een auto als de 5-serie (E39) was vormgegeven, heeft autoland het designelement lang niet meer gezien. Zo gek als BMW’s designafdeling het onder leiding van Adrian van Hooydonk nu maakt, had niemand echter kunnen voorzien. De huidige generatie X5 kreeg in 2018 een fors hekwerk aangemeten, maar de gefacelifte 7-serie en de splinternieuwe X7 die volgden, maakten het met hun enorme set capibara-achtige tanden wel héél bont. Die grille op de nieuwe 4-serie wordt nóg verder omlaag getrokken en beslaat straks de gehele hoogte van de snuit.
Voor wie het BMW-nieuws de afgelopen tijd op de voet heeft gevolgd, is het opmerkelijke front van de nieuwe 4-serie geen enorme verrassing. Met de Concept 4 liet BMW vorig jaar tijdens de IAA van Frankfurt al een concrete voorbode zien van de nieuwe 4-serie, een showauto die zijn excentrieke voorkant al vol trots aan de wereld liet zien. Hoe dierlijk het front ook is, zo sierlijk en evengoed krachtig wordt de rest van de koets van de 4-serie. De auto lijkt een enigszins kortere en gedrongen versie van grote broer 8-serie te worden.
De nieuwe 4-serie, die natuurlijk zeer sterk leunt op techniek van de vorig jaar gelanceerde nieuwe 3-serie, komt naast als Coupé ook weer als Cabrio én als Gran Coupé beschikbaar. De opengewerkte variant breekt sterker met zijn voorganger dan zijn broers. Waar de huidige 4-serie Cabrio over een stalen klapdak beschikt, krijgt zijn opvolger namelijk een stoffen kap.
Op de motorenlijst verwachten we een uitgebreide reeks benzine- en dieselmotoren, waarbij een 1,5-liter driepitter waarschijnlijk als basismotor geldt.
Aan de andere kant van het spectrum komt natuurlijk weer een heftige M4 te staan. Die krachtpatser krijgt waarschijnlijk de beschikking over een minimaal 450 pk sterke 3.0-zes-in-lijn, aangezien de huidige M4 met Competition Pack eenzelfde vermogen levert. Geheel volgens BMW’s M-traditie volgen in een later stadium extra krachtige CS- én GTS-versies. Ook interessant: de auto komt naar verluidt niet alleen beschikbaar met een automaat, maar ook met een handgeschakelde transmissie. Dat is dan ook het enige. BMW koppelt de aandrijflijn aan een M xDrive-systeem dat vergelijkbaar is met dat van de M5. Dat betekent dat de auto in de basis vierwielaangedreven is, maar dat het vermogen met een druk op de knop valt los te laten op de achteras. Dat wordt smullen én gummen!
Impressie:
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
-
Mein Gott. Het is helemaal naar de kloten bij bmw. Ik ben absoluut voor vooruitgang, maar nu kan ik alleen maar nostalgisch terug denken aan de klasse van vorige modellen.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Dat wisten wij toch al even nu van die grote muil. Van mij mag het, laat maar komen, lekker gedurfd en zolang er maar niet aan die prachtige coupélijn geraakt wordt. Mooi, mooi, net zoals sommige smoelen bij LexusEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenDat wisten wij toch al even nu van die grote muil. Van mij mag het, laat maar komen, lekker gedurfd en zolang er maar niet aan die prachtige coupélijn geraakt wordt. Mooi, mooi, net zoals sommige smoelen bij Lexus
Durven is één, mooi iets anders.
De achterkant is wel top.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
Comment