Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 4 Series (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

VOORBODE OP 4-SERIE ÉN I4

BMW PRESENTEERT CONCEPT 4

BMW kiest de IAA van Frankfurt uit als podium om de Concept 4 te presenteren, een splinternieuw studiemodel waarmee het merk vooruitblikt op - je raadt het al - de nieuwe 4-serie. Daarnaast vervult het studiemodel een tweede functie. Hij dient namelijk ook als voorbode op... de i4!

Het is oktober 2018 als BMW de huidige generatie van de 3-serie presenteert. Een nieuwe generatie 3-serie vraagt natuurlijk om een volledig nieuwe 4-serie en met deze Concept 4 geeft BMW een duidelijk signaal af: zo moet hij ongeveer worden. Daarbij dient de auto volgens BMW als 'basis' voor de in 2021 op de markt te brengen i4.

De Concept 4 heeft de relatief rechtopstaande grille die we van meer recente BMW's kennen. Volgens BMW is de vorm van de grille deze keer geïnspireerd op die van auto's als de 328 en 3.0. CSi. Op dit studiemodel zijn de nieren in elk geval ontzettend groot uitgevallen en daar moet je van houden. De auto heeft een opvallend dunne raampartij, fors aangezette achterste wielkasten en een over het algemeen vrij gelikte lijn. De Forbidden Red gespoten concept-car heeft aan de achterzijde de kenmerkende L-vormige verlichting die BMW op zijn coupémodellen toepast. Het bumperwerk rondom is voorzien van opvallend scherpe vouwen en hoeken. BMW heeft de neiging zijn productiemodellen sterk te laten lijken op de concept-car die eraan voorafging. Ga er dus maar van uit dat de straks definitieve productieversie van de nieuwe 4-serie zeer sterke overeenkomsten vertoont met deze Concept 4. Het interieur houdt BMW nog even onder de pet, maar we mikken erop dat die werkplek niet sterk afwijkt van die van de huidige 3-serie.

Informatie over de afmetingen van de auto en over de techniek die zich onder de kap schuilhoudt, vermeldt BMW niet. De Concept 4 dient dan ook vooral als designtechnische voorbode.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Die nieren... De rest ziet eruit als een goeie mix van de huidige 3-, 6- en 8-reeks
      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Moet een misplaatste grap zijn die nieren....toch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart9140 Bekijk Berichten
            Moet een misplaatste grap zijn die nieren....toch?
            Voor de makers niet

Comment

Comment

bij BMW zijn ze al een aantal generaties aan het toewerken naar een grote grill, in navolging van hun concurrenten. Ik heb een tijd geleden enkele ruwe schetsen gezien, die al dateren van jaren geleden, en die de mogelijke evoluties daarvoor illustreerden. Doel is ook een grill die tot laag/onder de bumperpartij uitkomt.
                Ik vind het jammer dat die merken hun design en modellenrange zo op elkaar afstemmen. Liever wat meer eigenzinnigheid en merkkarakter, zelfs al zitten er misschien minder geslaagde dingen tussen.
                Last edited by ; 10/09/2019, 23:26.

Comment

Ik vind het ook wel iets van grandeur hebben, die grote nieren.

Comment

Heel geslaagd, ben echt benieuwd hoeveel er naar de definitieve versie overvloeit.
                    BMW slaagt er toch in zichzelf regelmatig heruit te vinden. Het Bangle tijdperk maakte van BMW de grootste premium producent ter wereld.
                    Sinds 2016 is dat (terug) MB. Maar de kans is reëel dat het binnen afzienbare tijd weer BMW gaat worden.

Comment

Schitterende lijn toch die BMW coupés, 30 jaar geleden al en nu nog steeds

Comment

Best wel gedurfd dat een merk een van zijn meest herkenbare karakteristieken van de laatste decennia zo drastisch durft te veranderen.
                        Ik vind de nieren super lelijk maar blijkbaar is dit geen gimmick van de laatste modellijn maar een volledig nieuwe weg die ze inslaan.
                        De grote nieren zijn here to stay.

Comment

In sé een mooie auto ... als men alles voor de voorruit aanpast. Want dat is walgelijk!
                          Denkt men echt dat men zo de autoverkopen uit het slop gaat halen?

Comment

Comment

Impressie:

Comment

Normaal gezien ben ik helemaal geen fan van die "gatenkaas" bumpers van BMW, maar dit vind ik echt wel iets hebben.
                                Tenminste eens een beetje gedurfd.

Comment

GRILLIG

NIEUWE BMW 4-SERIE DUIKT OP

BMW is aan het experimenteren met een van zijn oudste designkenmerken: de 'nierengrille'. Op de tot op heden onbekende BMW die nu online is opgedoken, krijgt het gaaswerk wel zeer opmerkelijke proporties.

De kenmerkende, uit twee delen bestaande grille van BMW is de laatste jaren aan verandering onderhevig. Langzaam maar zeker groeiden de twee losse delen in letterlijke zin naar elkaar toe en op modellen als de gefacelifte 7-serie en de X7 werd de grille opgeblazen tot een voorheen ongekend formaat. Op de Instagram-pagina van Wilco Blok, die AutoWeek toestemming gaf voor het publiceren van de foto, is een afbeelding opgedoken van een productierijpe BMW met een wederom anders vormgegeven grille.

Op de afbeelding is een grijskleurige BMW te zien met een grille die uit twee enorme delen bestaat. Daarbij beslaan ze vrijwel de gehele hoogte van het front en dat zorgt voor een relatief conventioneel ogend geheel. Helemaal uit de lucht vallen komt deze snuit overigens niet. Tijdens de IAA van Frankfurt liet BMW de Concept 4 zien, een voorbode van een volledig nieuwe 4-serie. De auto die op deze foto is te zien, zou dan ook zomaar de definitieve productieversie kunnen zijn. Een nieuwe 4-serie dus, en ogenschijnlijk een die voor gesprekken bij de koffieautomaat gaat zorgen.

Comment

Comment

De 'Darth Vader' neus van Lexus heeft blijkbaar de toon gezet om andere merken aan te zetten om ook een heavy nosejob uit te voeren

Comment

Gatver, enorm lelijk. Hopelijk komt er een of andere tuner af met een voorbumper die kleinere nieren heeft a la F30
                                        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Comment

Working...
                                          X