Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lancia Delta HF Integrale Futurista by Amos Automobili

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ik ben geen fan van het verwijderen van de 2 achterdeuren, het ziet er nu raar uit met die kleine voordeuren.
    There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

    Comment


    • #22
      Heeft wel ambient verlichting ! Op de ene foto kleurt de radioverlichting blauw en op de andere foto groen.

      Comment


      • #23
        PUUR, RUW EN ESSENTIEEL

        WAAROM AUTOMOBILI AMOS DE DELTA FUTURISTA CREËERDE

        'Why, Eugenio?' Dat is de enige vraag waarvan Eugenio Amos hoopte dat die zou worden gesteld tijdens de presentatie van de Lancia Delta Futurista. Dit is de uitleg van de oprichter van Automobili Amos over de productie van het 330 pk sterke groene beest.

        1.250 kg zwaar, 330 pk sterk en een prijskaartje van € 300.000: de Lancia DeltaFuturista komt eraan. Met een totale oplage van 21 stuks blijft het driedeursmodel een exclusief Italiaans feestje. Allemaal leuk en aardig, maar voor slechts weinigen weggelegd door een minstens net zo exclusieve prijs.

        Hoe kwam de Italiaan op het idee om met dit project te beginnen? "Ik koos voor de Lancia Delta omdat dit de auto is waardoor ik in eerste instantie van auto's ben gaan houden. Toen ik zeven jaar oud was, reed mijn vader een prachtige Giallo Ginestra."
        En waarom moest het dan gelijk zo'n sportief model worden? Eugenio: "Dit model vertegenwoordigt mijn romantische visie op een wereld die loopt als de wind, snel en ontastbaar is. Als klant en als fabrikant had ik genoeg van de huidige autowereld. Dit is wat ik wilde! De auto is puur, ruw en enkel het essentiële is aanwezig."

        Eugenio's project liep wat vertraging op, want oorspronkelijk zou tijdens het Concorso d'Eleganza Villa d'Este het doek van de Delta worden gehaald. Dit gebeurde echter een halfjaar later op de Grand Basel. Automobili Amos pakte een originele Delta, maar plukte deze icoon helemaal kaal. Vijf deuren maakten plaats voor drie exemplaren en de achterkant van de auto bestaat uit een met de hand gemaakte aluminium paneel. Dempers, remmen en handgemaakte wielen: het team van Eugenio zorgde voor alles. Dat kan dus allemaal van jou zijn na een investering van € 300.000.









        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #24
          Die 2 verwijderde deuren vind ik een "NO GO".
          Ik zou er nooit 3 ton voor betalen.
          There are Pretenders among us.....
          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

          Comment


          • #25
            wat is die rode knop met die raket ?

            Comment


            • #26
              launch control?

              Comment


              • #27
                Galerie van gebouwde exemplaren : https://automobiliamos.it/pages/gallery

                ondertussen is er ook een Safarista versie verkrijgbaar : https://automobiliamos.it/pages/the-...utomobili-amos
                kost wel wat dukaten

                Last edited by ; 21/05/2022, 14:25.

                Comment


                • #28
                  Zo lelijk dat ze er een 3-deurs versie van gemaakt hebben.
                  There are Pretenders among us.....
                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                  Comment


                  • #29
                    Ik vraag me af wat zoiets zal moeten opbrengen als je die als ‘tweedehands’ op de markt brengt: goede investering of toch wat afschrijving moeten slikken ?

                    Comment


                    • #30
                      Waren de laatste echte rallywagens eigenlijk 3-deurs?


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      Comment


                      • #31
                        Volgens mij is dat een knipoog naar het Lancia ECV prototype uit 1986 die drie deuren

                        Comment


                        • #32

                          Comment


                          • #33
                            Zou goe kunnen !


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            Comment


                            • #34
                              Groep B was 3-deurs (of misschien wel 2-deurs), Groep A daarna meer gebaseerd op de produktie 5-deurs



                              Comment

                              Working...
                              X