Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot E-Legend Concept

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot E-Legend Concept

VERLEDEN ONTMOET TOEKOMST

PEUGEOT E-LEGEND CONCEPT BREEKT LOS

Peugeot wist de gemoederen onlangs behoorlijk op te warmen. Na een korte teasercampagne presenteert het merk vol trots de e-Legend Concept!

Peugeot laat er geen twijfel over bestaan: de e-Legend Concept is een auto waarin het merk terugkijkt op zijn rijke historie, maar tevens vooruitblikt naar de toekomst. Aan de voorzijde van de 508 verwerkte Peugeot al een retro-detail door de typenaam bovenop de neus te plakken, maar bij deze e-Legend Concept gaan de Fransen veel verder.

De e-Legend Concept is 4,65 meter lang, 1,93 meter breed en 1,37 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2,69 meter en daarmee is –ie een kleine tien centimeter korter dan de 508. Niet alleen het lijnenspel van de e-Power Concept doet aan de door Pininfarina ontworpen 504 Coupé denken, ook de uit drie verticale delen opgebouwde achterlichten zijn een overduidelijke knipoog naar de eerste serie (1969-1974) van die Franse coupé. Dan is er het Peugeot-logo op de neus, een exemplaar dat Peugeot tussen 1960 en 1968 toepaste.

De e-Legend, zijn naam geeft het al weg, combineert zijn op het verleden geïnspireerde lijnenspel met moderne techniek. Een accupakket met een capaciteit van 100 kWh is de bron waar een 463 pk en 800 Nm sterke elektromotor zijn levenslust uit put. Dat vermogen wordt over alle vier de wielen verdeeld, wielen die de e-Legend Concept in minder dan 4 tellen vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h draaien. De topsnelheid ligt op 220 km/h, maar interessanter is misschien nog wel de actieradius die volgens de WLTP-methode op 600 kilometer ligt. In 25 minuten laden moet het accupakket vol genoeg zijn om 500 kilometer te kunnen rijden.

Autonome techniek is hot en dus is ook de e-Legend Concept in staat om volledig autonoom rond te gaan en wel in twee standen. In de Soft-modus is de auto geheel gericht op comfort en wordt de informatievoorziening op het display tot een minimum beperkt. In de Sharp-stand staat de complete auto en dus ook het met velours en hout afgewerkte interieur in het teken van dynamisch weggedrag. In de zonnekleppen zijn 12-inch grote schermen verwerkt die voor extra entertainment zorgen, entertainment die zich via spraak laat aansturen. Overigens zijn ook in de portieren displays geplaatst, schermen met een diameter van 29-inch. Binnen twee jaar wordt een hiervan afgeleid systeem beschikbaar in reguliere productiemodellen. In beide autonome rijmodi strekt het stuurwiel zich om een beter zicht te gunnen op het immense 49-inch grote display. Wie liever zelf stuurt, kan de Peugeot in de standen Legend en Boost zetten. In de Boost-stand staat de sportieve rijervaring centraal en wordt er zelfs het beeld van de weg op het scherm geprojecteerd.

De e-Power beleeft zijn publieksdebuut tijdens de Autosalon van Parijs.

Bon: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Leuke concept!

Comment

Ik kan het zeker appreciëren! (hoewel ik stiekem de 504 toch mooier vind)
        Zal dus nooit gemaakt worden...

Comment

Comment

Peugeot e-Legend is de dikste Peugeot van nu.

Geen discussie mogelijk, direct in productie dat ding. Automakers laten geregeld met concepts zien het nog wel in de vingers te hebben om bizar gave auto’s te maken. Honda deed het met de EV Concept en nu is Peugeot hier met de e-Legend Concept. Dit model is een ode aan de 504 Coupé. De auto […]
            There are Pretenders among us.....
            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

PEUGEOT E-LEGEND CONCEPT

Retro-Coupé als Elektroauto mit 49 Zoll-Bildschirm.

Auf dem Autosalon in Paris wird Peugeot mit der Studie e-Legend Concept an das legendäre 504 Coupé erinnern. Der Elektro-Traum hat 462 PS und soll in unter vier Sekunden bis Tempo 100 sprinten. Das Coolste jedoch ist sein 49 Zoll großer Bildschirm – im Fußraum.

Comment

Comment

Zeker geslaagd, gelijk destijds de Fractal, maar daar horen we ook niets meer van...
                  Ben is benieuwd wanneer Peugeot eindelijk nog is met een roadster of cabrio gaat afkomen!

Comment

Ze hadden met de RCZ nochtans een ferm bakske dat zich daartoe leidde.

Comment

Idd, vind het spijtig dat ze die afgevoerd hebben.
                      Ze hadden nog zoveel kunnen doen met die RCZ, zelfs een RCZ cabrio had een hele mooie auto kunnen zijn.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Het wordt tijd voor een nieuwe design richting bij Peugeot, zeker als ik dit zie.
                        Verder mogen er wel wat grotere benzine motoren komen, 225 pk uit een 1.6ltr is leuk maar maar lijkt mijn toch wat onrustig, beter een 2.4ltr of zo met het zelfde vermogen en zekerd koppel.

Comment

Geweldige concept. Hopelijk durven ze doorzetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                            Ze hadden met de RCZ nochtans een ferm bakske dat zich daartoe leidde.
                            Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Idd, vind het spijtig dat ze die afgevoerd hebben.
                            Ze hadden nog zoveel kunnen doen met die RCZ, zelfs een RCZ cabrio had een hele mooie auto kunnen zijn.
                            Idd, ook altijd ferm gevonden, soms zie ik ze lange tijd niet en woensdag 2 dicht na elkaar.

Comment

uitgebreide toelichting door de designer

dat interieur, damn

Comment

Comment

Comment

Comment

Doodzonde dat deze er niet komt. Kàk boekhouders, pfff :-(

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fre79 Bekijk Berichten
                                        Doodzonde dat deze er niet komt. Kàk boekhouders, pfff :-(
                                        Schitterend ding idd! Leuk filmpje ook.

Comment

Working...
                                        X