Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Zoe (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renault Zoe (2020)

STEKKEREVOLUTIE

NIEUWE RENAULT ZOE DUIKT OP

Renault werkt aan een nieuwe generatie van zijn compacte EV, de Zoe. De Fransen kiezen overduidelijk niet voor een wereldschokkend nieuw design.

In 2012 trok Renault in Genève het doek van de Zoe, een toen veelbelovende compacte EV die de laatste jaren behoorlijk is verbeterd. De net vier meter lange Zoe kwam aanvankelijk beschikbaar met een 22 kWh groot accupakket, goed voor een volgens de NEDC-cyclus theoretische actieradius van zo'n 210 kilometer. Deze R210-versie kreeg medio 2015 gezelschap van de R240, een versie die - je raadt het al - 240 kilometer ver zou moeten komen. In 2016 werd een 41 kWh groot accupakket voor de Zoe gepresenteerd die voor zowel de 75 pk (R75) als 90 pk sterke versie (R90) beschikbaar was. Dit jaar lanceerde Renault de Zoe met R110-elektromotor, een 110 pk en 225 Nm sterke unit. Z'n actieradius? 400 kilometer volgens de NEDC-methode en 300 kilometer volgens de WLTP-cyclus. Renault gooit deze aandrijflijn naar verwachting niet weg, maar lepelt hem straks ook in de nieuwe Zoe die nu voor het eerst in beeld is gekomen.

De tweede generatie Zoe, die omstreeks 2020 op de markt komt, krijgt geen wereldschokkend nieuwe koets aangemeten. De koets evolueert door en zal, hoewel volledig nieuw, vooral te herkennen zijn aan nieuwe verlichting aan zowel voor- als achterzijde.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

die auto ziet er echt nog steeds modern uit eigenlijk. update zal wel nodig zijn voor technische redenen maar prima voor de rest vind ik

Comment

Ik vind dat Zoe toch een vrij duur wagentje.
      Met batterijkoop kost de duurste versie 38.000€. Goedkoopste Hyundai Kona EV kost 39.000€, maar dat is dan een 64kWh batterij vs 41kWh en toch grotere auto.

Comment

Daar staat wel tegenover dat je de Zoe kunt kopen en de Kona niet.

Comment

waarom zou die 64kw batterij per definitie een voordeel moeten zijn?
          ik haal met mijn zoe makkelijk 300 km gemiddeld,en ben geen ecorunner.gewoon vlot snelweg gewone wegen gemiddelte 13.5kwh/100km
          wanneer de kona ongeveer hetzelfde bereik haalt met 64kwh wil dat wel zeggen dat hij een pak meer verbruikt.
          er is sprake van een 60 kw batterij in de toekomstige zoe,benieuwd wat dat gaat geven in aankoopprijs.
          trouwens ik huur de batterij,voor de prijs kan je meer dan7 jaar huren,en ben je zeker altijd een goede batterij te hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
            waarom zou die 64kw batterij per definitie een voordeel moeten zijn?
            ik haal met mijn zoe makkelijk 300 km gemiddeld,en ben geen ecorunner.gewoon vlot snelweg gewone wegen gemiddelte 13.5kwh/100km
            wanneer de kona ongeveer hetzelfde bereik haalt met 64kwh wil dat wel zeggen dat hij een pak meer verbruikt.
            er is sprake van een 60 kw batterij in de toekomstige zoe,benieuwd wat dat gaat geven in aankoopprijs.
            trouwens ik huur de batterij,voor de prijs kan je meer dan7 jaar huren,en ben je zeker altijd een goede batterij te hebben.
            Kona kan 480km volgens WLTP norm rijden (557 volgens NEDC), dat is toch een pak meer dan de 300km van de Zoe. (ook volgens WLTP)
            Huren van de batterij is inderdaad interessant, ben je zeker dat je een goede batterij blijft houden.
            Toch blijf ik de Zoe meer een stadsautootje vinden, interieur straalt dat ook wat uit vind ik.

Comment

Hoe en door wie wordt er bepaalt wanneer de batterij vervangen wordt?
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

wat de prijs betreft ,de kona met 64kw staat gekatalogeerd aan 41999euro.
                u spreekt zelf over de duurste zoe,in tegenstelling tot de kona is de zoe in goedkopere versies leverbaar met 40 kw batterij,momenteel zelfs met huurbatterij aan minder dan 20000.
                in de prijs zit ook een premie van 1500euro verwerkt voor de aanschaf van een thuislaser.
                ik rij zoe,alle voordelen verwerkt ,met huurbatterij aan 19.000 euro of zoals u wil met koopbatterij aan ongeveer 27.000
                maakt de rekening wel helemaal anders.
                zelfs de 40 kw kona komt zo nog altijd een stuk duurder uit voor eveneens 300km

Comment

Hij heeft nogal kleine wielkes voor een hoog lijf vind ik

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Impressie,

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
                      Hij heeft nogal kleine wielkes voor een hoog lijf vind ik

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      Met dieje elektrische nest ga je geen schoonheidswedstrijden winnen

Comment

smaken verschillen he en al goed,de wereld zou anders saai worden

Comment

Ja, want in dat geval zou Volkswagen veel auto's verkopen
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Denk toch dat ik op die electrische wagen van Dyson ga wachten

Comment

Die brengt tenminste iets bij want hij laat ook nog eens propere straten achter.
                              den borre

Int3x0r

Comment

oei,waar ga je met al dat straatvuil dan blijven?

Comment

Die recycleert dat in de koffer heb ik van horen zeggen.
                                  Daarom dat het allemaal SUV’s zijn.
                                  den borre

Int3x0r

Comment

Ik hoop wel dat die van Dyson niet op hun stofzuigers gaat lijken

Comment

Dit is Dysons huidige gamma elektrische auto's :

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                        Die recycleert dat in de koffer heb ik van horen zeggen.
                                        Daarom dat het allemaal SUV’s zijn.
                                        lol, SUVuilbakken

Comment

Working...
                                        X