Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes E-klasse - Facelift (2019)
Collapse
X
-
GEFACELIFTE MERCEDES-AMG E63 ESTATE GESPOT
Een (rigoureuze) facelift voor de Mercedes-Benz E-klasse zit al even in het vat. Vorig jaar november liet een ingepakte Coupé zichzelf al zien. Nieuwe spyshots laten de krachtigste versie van de Benz zien: dit wordt de vernieuwde AMG E 63 Estate.
Mercedes-Benz doet het rustig aan met het inpakmateriaal en beperkt zich enkel tot de voor- en achterkant. De zwarte stationwagen lijkt dan ook, net als zijn metgezellen, in de basis niet echt te wijzigen. Het zijn vooral de grille, lampen en bumpers die de vernieuwde show moeten gaan stelen. De grille, met een nog groter logo, krijgt een geheel nieuwe lamellen-indeling en de koplampen worden naar alle waarschijnlijkheid in lijn met de overige Mercedes-familieleden getrokken. Datzelfde lot staat de achterkant van de E-Estate te wachten.
De uitlopende E 63 is in twee smaakjes leverbaar: als E63 en E63 S. De ‘milde’ variant is goed voor 571 pk en 750 Nm koppel, de S perst uit de 4,0-liter biturbo V8 612 pk. Vanuit stilstand zitten beide stations ruim onder de 4,0 seconden op de 100 km/h. Naar alle waarschijnlijkheid krijgt de vernieuwde AMG E63(S) dezelfde blokken in de neus gelegd.
Wanneer de vernieuwde E-klasse nou eindelijk zijn opgedirkte neus laat zien, is nog niet officieel bekend. Maar met de komende IAA autobeurs volgende maand durven wij wel een wedje te leggen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenDie achterkant van de Audi loopt veel schuiner af waardoor die laadvolume verliest. En wat is nu net de reden waarom mensen een break kopen?
Ik heb niet de indruk dat iedereen een break koopt om zoveel mogelijk laadruimte te hebben. Gewoon om meer en een praktische laadruimte te hebben t.o.v. een sedan.
De zogezegde lifestylebreak weet toch best veel kopers te lokken. Mercedes tracht beide markten apart te bedienen waardoor de E-break hoekig en groot mag zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten...maar intussen heeft de e wel de fakkel van 'ik heb de grootste laadruimte' afgestaan aan de superb
deze is is ook kleiner kwa koffer als de s212
Mercedes E-Klasse Break: 640 liter | 1.820 liter
De Superb is idd de kampioen. Maar liters zeggen niet alles. Zo staat de achterbank van de Mercedes iets minder recht waardoor er kofferruimte opgegeven wordt voor comfort van de achterste passagiers. Die achterbank is echter 10° rechter te zetten waardoor het koffervolume van de E groeit tot 670 liter.
Van 1 ding ben je in de E-break zeker: Je kan er een volgeladen europallet in kwijt.
Comment
-
NEUSJE VAN DE ZALM
NU LAAT MERCEDES-AMG E 53 COUPÉ ZICH ZIEN
Terwijl de Europese auto-industrie van een welverdiende vakantie geniet, hebben de ontwikkelaars bij Mercedes-Benz met het huidige, overvolle portfolio geen tijd te verliezen. Na de riante krachtpatser van gisteren, mag nu de meer bescheiden E 53 Coupé de openbare ruimte betreden.
Mercedes-Benz rijdt al bijna een jaar rond met gecamoufleerde prototype’s van de vernieuwde E-klasse. Toen we de ingepakte Coupé voor de eerste keer voorbij zagen rijden, leek het ons wat snel voor een grote update. De auto was vorig jaar november nog geen twee jaar oud. Nu we echter een klein jaar verder zijn, is het steeds aannemelijker dat de vernieuwde E-klasse zich binnenkort laat zien. Zeker getuige de minimale bestickering van de gecamoufleerde versie die onze spionagefotograaf passeerde.
Zoals het een facelift betaamt, blijft de auto voor een groot deel gelijk aan zijn originele voorganger. Wel kunnen we rekenen op aanpassingen aan de voor- en achterkant in de vorm van gewijzigde bumpers, lichten en enkele vormen zoals rond de grille. Binnenin verwachten we de nieuwste versies van Mercedes’ MBUX-multimediasysteem tegen te komen. De groene gecamoufleerde E-klasse Coupé is er niet zomaar eentje, want we zien de AMG E 53 4Matic langsrijden: de topversie van de Duitse coupé. Of Mercedes-AMG ook onderhuidse wijzigingen doorvoert is niet bekend. De huidige E 53 AMG wordt aangedreven door een 3,0-liter zes-in-lijn met 435 pk (250 km/h, 0-100 km/h: 4,4 sec.). Zoals we gisteren al zeiden, zou een onthulling tijdens de grote autobeurs in Frankfurt ons niet verbazen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Mercedes E-Klasse Facelift
Im April 2016 kam die E-Klasse in der aktuellen Form auf den Markt. Mercedes arbeitet derzeit am Facelift der Baureihe W 213. Nun sind im Internet erste Fotos des neuen Lenkrads aufgetaucht.
In den Handel kommt die renovierte Mercedes E-Klasse Mitte 2020, ein gutes halbes Jahr später folgt dann auch das modellgepflegte T-Modell der E-Klasse. Später legt Mercedes noch geliftete Versionen von Coupé, Cabrio und All Terrain auf.
Erkennbar sein wird die facegeliftete Mercedes E-Klasse an einer deutlich aggressiver gestalteten Front mit neuem Kühlergrill, der weiterhin seine horizontalen Streben aufweist. Dazu gibt es neue Schürzen und schmalere Scheinwerfer mit neuer Grafik. Hier dürften die neue A-Klasse und das Schwestermodell CLS Pate stehen. Wichtig: Die Mercedes-Designer wollen die Unterscheidbarkeit zwischen der E- und C-Klasse deutlich erhöhen. Modifiziert werden auch die Heckschürze sowie die Rückleuchten, die ebenfalls schmaler als bislang ausfallen. Änderungen am Blech wird es bei diesem Facelift nicht geben.
Technik bleibt nahezu unverändert
Während sich die Optik merklich ändert, sind technisch nur kleine Sprünge zu erwarten. Das Motoren-Portfolio der E-Klasse wurde gerade erst umfangreich aktualisiert und bleibt auch nach dem Facelift bestehen. Neben dem E 53 4-Matic mit dem Dreiliter-Reihensechszylinder und 435 PS plus 22 EQ-PS markiert der E 63 das obere Ende der Baureihe. Der 4,0-Liter-Turbo-V8 stemmt 571 beziehungsweise 612 PS in der S-Version auf die Kurbelwelle. Sicher werden die Aggregate in Sachen Leistung ein wenig zulegen.
Auch im Innenraum ist ein Update zu erwarten. Unsere Erlkönig-Bilder zeigen zwar, dass sich die Cockpit-Landschaft mit dem XXL-Bildschirmen nicht verändert, dafür spielen die Mercedes-Ingenieure eine neue Version des MBUX-Infotainmentsystems auf. So versteht das System nun auch komplexere Spracheingaben und reagiert auf Gesten. Zudem gibt es ein neues Lenkrad-Design, von dem nun erste Bilder im Internet aufgetaucht sind. Das Volant mit kleinem Pralltopf und drei Doppelstegen orientiert sich am Lenkrad des Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury ( lesen Sie hier mehr dazu). Die Studie eines SUV-Limousinen-Crossovers, die im Frühjahr 2018 auf der Peking Motor Show debütierte, zeigte das Lenkrad in allerdings in einer etwas pompöseren und verschnörkelteren Variante. Für die E-Klasse wurde es klarer und übersichtlicher gestaltet.
Die Preise werden bei Marktstart im Sommer 2020 ungefähr auf dem Niveau des aktuellen Modells liegen. Die E-Klasse Limousine startet derzeit bei 44.863 Euro. Für den Kombi werden mindestens 48.249 Euro fällig.
Met nieuw stuurdesign blijkbaar.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
MÉÉR DAN VERNIEUWD EXTERIEUR
GEFACELIFTE MERCEDES-BENZ E-KLASSE KRIJGT MILD-HYBRIDTECHNIEK
Mercedes-Benz legt de E-klasse op de snijtafel. De concurrent van auto's als de BMW 5-serie wordt op uiterlijk vlak bijgewerkt, maar maakt ook kennis met nieuwe techniek. Vandaag kunnen we iets melden over de aanpassingen die onderhuids zijn doorgevoerd.
Uit eerdere spionagefoto's viel al op te maken dat de in 2016 gepresenteerde huidige generatie E-klasse na zijn bijpuntsessie kennismaakt met nieuwe koplampen, nieuwe bumpers aan zowel voor- als achterzijde én met nieuwe achterlichten, exemplaren die een compleet nieuwe vorm krijgen. Mercedes-Benz laat het uiterlijk van de vernieuwde W213 (sedan) en S213 Estate) nog even bedekt met camouflagestickers, maar wel wordt nu meer duidelijk over de technische aanpassingen.
Mercedes-Benz brengt namelijk twee volledig nieuwe motoren naar de E-klasse. Het gaat om een 2,0-liter grote viercilinder die intern de code M254 draagt en om een 3,0-liter grote zes-in-lijn (M256). Deze machines zijn beiden voorzien van een starter-generator die dankzij de 48 volt-boordspanning over extra vermogen komen te beschikken. De viercilinder levert 272 pk en komt dankzij de elektrohulp over 20 pk extra te beschikken. De zescilinder schopt het tot 367 pk en profiteert eveneens van 20 extra elektrisch opgewekte pk's. Ook is er nieuws op plug-ingebied. De reeds gepresenteerde E 300de en de E 300e zijn namelijk voortaan ook met vier- in plaats van alleen met achterwielaandrijving te krijgen.
In het interieur monteert Mercedes-Benz standaard de nieuwste uitgave van het MBUX-infotainmentsysteem dat in het geval van de E-klasse direct is gekoppeld aan twee 10,25-inch grote displays waarvan er zich een direct achter het stuur bevindt. Het systeem is in staat om verkeerslichten aan te geven, leest verkeersborden maar is ook in staat om huisnummers waar te nemen. De adaptieve cruise control is vernieuwd en past de snelheid nu automatisch aan aan de op verkeersborden aangegeven maximumsnelheid. In files kan de E-klasse tot een snelheid van 60 km/h semi-autonoom z'n gang gaan. Meer gadgetnieuws: de dodehoekassistent waarschuwt nu ook voor aankomende fietsers en voetgangers.
De E-klasse Limousine en Estate profiteren deze zomer van hun nieuwigheden. De Coupé en Carbiolet volgen iets later.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment