Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes SL (2020)
Collapse
X
-
GEDAANTEWISSEL
NIEUWE MERCEDES-AMG SL KRIJGT 4MATIC-AANDRIJVING
Mercedes-Benz heeft een nieuwe generatie SL in de ontwikkelingskamers staan, die voor het eerst door Mercedes-AMG wordt ontwikkeld. Het wordt een auto van een heel ander kaliber dan het huidige type en krijgt zelfs voor het eerst in het 69-jarig bestaan van de modellijn 4Matic-vierwielaandrijving.
De nieuwe Mercedes-AMG SL is een belangrijk model, al heeft dat helemaal niets met het aandeel van de auto in de verkoopstatistieken van Mercedes-Benz te maken. Sinds de lancering van de 300 SL in 1952 is de SL een van de oudste modellijnen van Das Haus, een ware levende legende. De nieuwe generatie krijgt voor het eerst in jaren weer een stoffen klapdak, maar breekt op meer vlakken met de uitgaande modeelreeks.
Hoewel Mercedes-Benz zijn cabriogamma de komende jaren wegens de grote overlap tussen auto's als de E Cabrio, S Cabrio, SL en AMG GT grondig uitkleedt, blijft de SL bestaan. Het nieuwe model wordt door Mercedes-AMG ontwikkeld en wordt ook nog eens een 2+2 roadster. Inderdaad, met een kleine achterbank dus. Daarmee lijkt de nieuwe SL een iets praktischer en minder hardcore alternatief voor de AMG GT te worden. Het verdwijnen van de S-klasse Cabrio geeft een SL 2+2 dan ook zijn bestaansrecht.
Mercedes-Benz deelt een reeks foto's die in het hoge noorden tijdens koudetests zijn geschoten. De Duitse fabrikant geeft daarbij aan dat de nieuwe SL onder meer wordt geleverd met 4Matic+-aandrijving. Niet eerder werd de SL met vierwielaandrijving uitgerust, ook de machtige SL 65 AMG-versies niet. De nieuwe SL komt enkel als Mercedes-AMG op de markt en dus hoef je geen SL 500 meer te verwachten. Reken op vrij heftige AMG-machines, waaronder misschien wel een geëlektrificeerde SL 73e, al is het ook goed mogelijk dat er tammere uitvoeringen, zoals een S 43 of S 53 op de markt komen.
De nieuwe SL keert meer dan zijn voorganger terug naar de sportieve inborst van zijn illustere stamvader. Later dit jaar stelt Mercedes-AMG hem aan de wereld voor.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
KLINKT LOGISCH
‘MERCEDES-AMG SL IS OPVOLGER AMG GT ROADSTER’
De nieuwe Mercedes SL, die onder de vlag van AMG wordt ontwikkeld, vervangt naar verluidt de AMG GT Roadster. De andere versies van de AMG GT blijven wel bestaan.
Dat is althans wat Car & Driver zegt te horen van Philipp Schiemer, die als CEO van AMG toch recht van spreken heeft. Schiemer zegt dat de Mercedes-AMG GT Roadster zal zijn verdwenen als de nieuwe SL z’n opwachting maakt. De dichte AMG GT en de vijfdeurs AMG GT 4-Door blijven wel bestaan, al dan niet in de huidige vorm.
Een opmerking uit een interview door een buitenlands medium gaat bij AutoWeek nog niet door voor een zekerheid, maar logisch is het allemaal wel. Bij elk nieuwsbericht over de nieuwe SL zijn er grote twijfels over de plaatsing in het gamma van deze auto, die zelfs in zijn huidige vorm al in een piepklein gaatje tussen de drie (!) vierpersoons cabrio’s van Mercedes en de sportieve AMG GT Roadster opereert.
De plannen om de SL onder te brengen bij AMG en daarmee nog dichterbij de AMG GT Roadster te brengen, tarten dan ook elke logica. Dat geldt des te meer daar Mercedes meermaals heeft aangegeven het gamma wat te willen inkrimpen door modellen die in elkaars vaarwater te zitten te schrappen of samen te smelten.
Het verdwijnen van de AMG GT Roadster betekent dat er ineens een gat ontstaat waar de nieuwe SL, een naam die Mercedes vanwege de historische waarde graag behoudt, keurig inpast. Als cabriolet met een stoffen kap laat zo’n SL bovendien voldoende ruimte over voor een dichte AMG GT en de AMG-GT 4-door, al vormt die laatste wel een regelrecht gevaar voor de CLS. De coupé zou volgens het Car & Driver-interview een facelift ontvangen waarbij een nieuwe plug-in hybride aandrijflijn z’n opwachting maakt.
De nieuwe SL wordt duidelijk sportiever dan de huidige, maar moet tegelijkertijd een breder publiek aanspreken dan de AMG GT Roadster. De eerder aangekondigde vierwielaandrijving past in dat plaatje. Schiemer stelt dat de SL zeer geschikt moet zijn voor een rustige rit, maar benadrukt ook dat de SL z’n oorsprong vindt in de racerij. We wachten wederom af…
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenHeb de indruk dat ze bij Mercedes de pedalen een beetje kwijt zijn.
Had dan eerder de E cabrio geschrapt, denk dat die het minste verkocht wordt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
Inderdaad, als je naar de site gaat, zie je dat de S cabrio en SL ondertussen al verdwenen zijn
Had dan eerder de E cabrio geschrapt, denk dat die het minste verkocht wordt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
Volgens mij is de E cabrio de best verkopende cabrio van Mercedes. Vind het trouwens vreemd dat bij de E-klasse de E350d niet meer te krijgen is, en de E450 alleen met 4matic te krijgen is, net zoals de nieuwe S450/500. Mercedes, het nieuwe Audi ?
Denk dat de meeste mensen 4matic willen bij een krachtige wagen, zou het waarschijnlijk ook wel nemen bij een 500
Ook nog jammer dat de S coupe er niet meer komt? Vond dat altijd de mooiste Mercedes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk BerichtenKofferdeksel moet bij een SL wat vlakker zijn he
- Likes 1
Comment
-
Comment
Comment