Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-Klasse W206 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes C-Klasse W206 (2020)

    DE ALLEREERSTE SPIONAGEBEELDEN

    TOEKOMSTIGE MERCEDES-BENZ C-KLASSE BETRAPT

    Onze spionagefotograaf in Stuttgart heeft de volgende generatie Mercedes-Benz C-klasse voor de lens weten te krijgen en hier is hij dan in vol ornaat: de W206, klaar voor zijn uitputtende testperiode.

    Hij is nog stevig gecamoufleerd en met de kanonsloopvormige achterlichten wil Mercedes-Benz ons op het verkeerde been zetten, maar dit is toch ontegenzeggelijk de W206, de auto die de huidige C-klasse moet gaan opvolgen. Dat gaat overigens nog wel even duren, want de W205 stond amper een halfjaar geleden opgefrist en wel te pronken op de beursvloer van Genève. Voor zover we nu door het bloemetjesbehang heen kunnen kijken, wordt de C wat betreft het design niet echt een revolutie.

    Een ander verhaal wordt dat met het dashboard, is ons door een ingewijde ingefluisterd. "Voor de E-klasse hadden we een interface bedacht met het touchscreen in plaats van de controller, maar het is gebleken dat onze klanten daar nog niet echt klaar voor zijn", wist die te melden. Daarom krijgt de C waarschijnlijk een bediening die veel weg heeft van die in de huidige Audi A8, waar de elementen op het scherm vergroten zodra je ze met je vinger benadert.

    De volgende C-klasse komt op het MRA2-platform, Mercedes Rearwheel Architecture, een doorontwikkeling van het chassis dat nu onder de E-klasse zit. Versie 2.0 is net wat lichter en deelt elementen met EVA (Electric Vehicle Architecture), de ruggengraat van de EQ-modellen.

    Onder de kap verwachten we de bekende viercilinder benzinemotoren en de relatief schone OM 654-diesel die twee jaar geleden in de E debuteerde. Ook komt er een reeks nieuwe drieliter zes-in-lijnmotoren, waarvan de diesel al in de gefacelifte S-klasse is te vinden. Die komt in de C-klasse met keuze uit één of twee turbo's, met respectievelijk 286 of 340 pk. De drieliter benzine krijgt meer dan 400 pk.

    Ook komt er uiteraard weer een plug-in hybride, een viercilinder benzinemotor gecombineerd met elektra. Ditmaal streeft Mercedes ernaar die auto minstens 100 kilometer volledig elektrisch te laten rijden. En nu we toch bij de elektriciteit zijn aangekomen: de C-klasse krijgt 48V-boordspanning, waarmee diverse zaken die anders alleen mechanisch kunnen worden aangedreven op stroom in gang kunnen worden gehouden, zoals de airco of een compressor. Dat is weer goed voor het verbruik.

    Zoals gezegd staat de huidige C-klasse er met zijn recente facelift nog fris en fruitig genoeg bij, dus we verwachten de W206 niet voor 2020 op de weg.

    Bron: Autoweek








    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2




    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3




      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Impressies,



        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Geen spijt dat ik de facelift kocht tot nog toe

          Comment


          • #6
            Is nog wat vroeg voor conclusies over zo'n prototype maar de impressie van dat blauw exemplaar hierboven mag er zeker zijn. De CLE en de nieuwe A zijn de referentie voor alle toekomstige modellen, zelfs al voor de facelift van de E.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Kont heeft wat weg van de Tipo of zelfs de Opel Insignia.

              Of dit positief of negatief is, weet ik precies nog niet
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

              Comment


              • #8
                idd de insigna. Wat op zich ook wel geen misse auto is. Bij mb, audi en bmw vindk de facelift altijd knapper. Tegen dat het nieuwe model mij volledig kan bekoren komt er dan een facelift die dan uiteindelijk de verfijnde afwerking heeft en de kinderziektes eruit haalt.

                Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

                Comment


                • #9










                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    eigenlijk heb je bijna elke 6 maand een facelift bij MB, en zijn de vb 1000 aanpassingen tegenover de prefacelift vergeleken met het eerste productiemodel en niet met de laatste prefacelift die van de band gaat
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • #11
                      Ik vind het een damn knappe break. Hij gaat er weer een pak op vooruit.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                        Ik vind het een damn knappe break. Hij gaat er weer een pak op vooruit.
                        Knappe impressies idd. Hopelijk blijft dat zo voor het eindresultaat.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          BLIK TO THE FUTURE: MERCEDES-BENZ C-KLASSE

                          De bijgepunte Mercedes-Benz C-klasse werd pas afgelopen maart onthuld op de beurs van Genève. Toch kijken we graag vooruit naar een nieuwe C-klasse en dankzij de eerste spionagebeelden kan onze illustrator ons een blik in de toekomst gunnen.

                          De Mercedes-Benz C-klasse zoals hij op dit moment in de showrooms staat, is nog allesbehalve bedaagd en dat is geen wonder; begin dit jaar nog werd hij onderworpen aan een – bescheiden – facelift. Autofabrikanten kijken echter ver vooruit en daarom is het logisch dat in de hermetisch gesloten laboratoriumruimtes in Sindelfingen allang driftig wordt geboetseerd en gesleuteld aan de opvolger. Minder logisch echter is het dat die opvolger nu al wordt onderworpen aan praktijktests op de openbare weg, maar toch is dat het geval met de intern W206 genaamde opvolger van de W205. Onze spionagefotograaf wist hem enkele weken geleden op de gevoelige plaat vast te leggen en die foto’s lieten we je toen op deze pagina’s zien. We stuurden ze niet alleen naar de drukker, maar ook naar onze illustrator, die er, in combinatie met de bescheiden informatie die we uit andere bronnen wisten te bemachtigen, deze impressie van maakte.

                          Lichter gebouwd
                          De W206 zal worden gebouwd op het MRA2-platform, de herziening van de eerste versie MRA, die we aantreffen onder de huid van de huidige E-klasse. De afkorting staat voor Mercedes Rearwheel Achitecture. Editie 2 is wat lichter gebouwd en deelt bovendien een aantal componenten met EVA, Electric Vehicle Architecture, bedoeld voor de EQ-modellen. Mede daardoor krijgt de volgende C-klasse de beschikking over een 48 volt-boordspanningsnetwerk, net zoals de S-klasse die nu al heeft. Dat biedt meer ruimte voor energiebehoeftige systemen, maar heeft ook als voordeel dat zaken als druklader, airconditioning en de rem- en stuurbekrachtiging elektrisch kunnen worden aangedreven. Dat heeft dan weer als pluspunt dat het start-stopsysteem ook zijn werk kan doen als de auto niet volledig stilstaat en de verbrandingsmotor zelfs op snelheid kan worden uitgeschakeld, het zogenaamde ‘zeilen’.
                          Wat betreft die verbrandingsmotoren: op de planning staan de viercilinder benzinemotoren die we op dit moment ook kennen: een 1,6-liter met directe inspuiting en naar keuze 129 pk en 210 Nm (C 160) of 156 pk en 250 Nm (C 180). Voor de – afnemende – schare dieselliefhebbers grijpt Mercedes-Benz naar de OM 654, de twee jaar geleden geïntroduceerde, modulair opgebouwde diesel die in de E 200d 150 pk en 360 Nm levert. Opmerkelijk is dat onze bronnen in Duitsland gewag doen van zescilinders; dat is in deze tijden geen vanzelfsprekendheid meer in deze klasse. De drieliter zes-in-lijn diesel komt er met één turbo en dan levert hij 286 pk en 600 Nm. Met dubbele drukvulling is hij goed voor 340 pk en 700 Nm. Een cijfercombinatie die je wellicht bekend voorkomt: deze motoren werden aan de S-klasse toegevoegd ter ere van diens facelift (S 350d en S 400d). Helemaal bovenaan komt er een zescilinder benzinemotor die boven de 400 pk moet uittorenen en het ligt in de lijn der verwachting dat daar een gesigneerd AMG-plaatje op komt te zitten.
                          Aan de groene kant van het spectrum plant Mercedes-Benz weer een plug-in hybride met een viercilinder benzinemotor. Die moet straks wel een stuk verder komen op elektriciteit alleen: Mercedes-Benz heeft voor zichzelf de lat gelegd op minimaal honderd kilometer zonder een druppel benzine. Een indrukwekkend cijfer voor een PHEV; de gemiddelde forens kan daarmee zijn benzinemotor de hele week laten voor wat hij is.
                          Xenon kan wat de C-klasse betreft de geschiedenisboeken in. Het maakt plaats voor ledtechnologie.

                          Zelf inparkeren
                          Uiteraard zet de volgende C-klasse stappen op het gebied van assistentiesystemen. Zoals gebruikelijk bij een nieuwe Mercedes vindt het één en ander uit de hogere klasse zijn weg naar beneden. Zo kan de eigenaar van een C-klasse straks vanbuiten met de sleutel zijn auto zelf laten inparkeren. De adaptieve cruisecontrol maakt gebruik van input die het krijgt van de navigatie bij het bepalen van de snelheid.
                          Wie heeft gevolgd wat er de laatste tijd is gebeurd met de interieurs van de andere nieuwe geïntroduceerde Mercedessen zal begrijpen dat de klassieke klokken ook in de C-klasse hun langste tijd hebben gehad. Twee grote, geschakelde schermen vormen straks ook in de C-klasse de cockpit, waarbij de bestuurder in ruime mate zelf kan bepalen hoe het eruit ziet. De bekende Comand-knoppen verdwijnen, maar om de interface tussen mens en machine toch trefzeker te houden, vergroten de virtuele knoppen op het aanraakscherm zodra je met je vinger in de buurt komt.
                          We verwachten de volgende generatie C-klasse in de loop van 2020 op de weg.



                          Nog een impressie,




                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            word dus idd gewoon een grote A sedan
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • #15
                              wel meer comfy mag ik hopen en rwd voor een rustiger stuur

                              Comment


                              • #16
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Knappe break!
                                  VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                                  Comment


                                  • #18
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19








                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Die lijkt ook alweer te groeien.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X