Knap mijn gedacht!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes C-Klasse W206 (2020)
Collapse
X
-
PANAMERICANA-GRILLE
MERCEDES-AMG C 53 BETER IN BEELD
De nieuwe Mercedes C-klasse staat achter de coulissen te trappelen om zijn debuut te maken. Uiteraard is de line-up niet compleet zonder het nodige vuurwerk van Mercedes-AMG. De subtopper van de reeks, die hoogstwaarschijnlijk als C 53 door het leven zal gaan, heeft wat van zijn camouflage laten vallen.
Het duurt niet lang meer voordat de onthulling van een volledig nieuwe generatie van de C-klasse zich aandient. Inmiddels hebben we al een aardig beeld van hoe de D-segmenter van Das Haus er straks uit komt te zien. Wat betreft de meer heftige varianten zijn zowel de Mercedes-AMG C 63 als de C 53 al eens in camouflage gespot. Die laatste is nu wat minder enthousiast verpakt dan voorheen het geval was. Aan de voorzijde zijn de contouren van de koplampen en de grille nu een stuk beter zichtbaar. Het lijkt erop dat ook de C 53 voortaan de 'Panamericana'-grille mag voeren. Die grille met verticale spijlen is één van de kenmerkende aspecten waarmee je een AMG tegenwoordig kunt onderscheiden van zijn minder bedeelde broertjes.
Verder beschikt de C 53 over sportiever vormgegeven bumpers en vier ronde uitlaatpijpen achter. De C 63 zal uiteraard nog een stuk dikker zijn aangekleed, met vier nóg grotere uitlaatsierstukken in de achterbumper. Verder zijn op dit prototype ook de achterlichten voor het eerst zichtbaar, bij de eerder gespotte C 53 waren ze nog voorzien van een extra kapje. Het ontwerp van de horizontale achterlichten lijkt dat van de S-klasse en de recentelijk gefacelifte E-klasse te volgen, waardoor de C-klasse weer meer in lijn komt te staan met zijn grotere broers. Dat lijkt overigens voor de vormgeving van de gehele auto te gelden. Om dat goed te kunnen beoordelen, moet Mercedes echter eerst het doek van de nieuwe C-klasse trekken.
Over de specificaties van de nieuwe Mercedes-AMG C 53 is nog niets officieel bekend. De verwachting is dat er een 2,0-liter viercilinder turbo onder de kap komt te liggen met meer dan 400 pk. Of dat het blok uit de AMG-varianten van de A en CLA is, of een andere viercilinder met meer elektrische hulp, moet later blijken. De C 63 ontkomt overigens ook niet aan de nodige downsizing: de rangetopper verliest volgens diverse geruchten maar liefst vier cilinders. Ook Mercedes-AMG kan niet voorbijgaan aan de strengere CO2-normen. Er wordt gesproken over een hybride aandrijflijn die qua vermogen dat van de huidige C 63 moet benaderen, al zou het wel een heel heftige stap zijn om van een V8 naar een viercilinder te gaan.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Mooi, zoals bij het vorige model een kleine S-klasse...
Ik vindt het oude en huidige model nog steeds zeer mooi in berline versie...
wat bij mercedes vroeger wel vaker was is dat de modellen als ze uitkomen zeer mooi zijn... maar als ze dan een paar jaar bestaan snel verouderen.... maar als ze klassiekers en oldtimer worden dan weer terug prachtig zijnBenzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
de achterbumper van de 205 op die impressie van die 206 en de achterkant is af. ik zie voor 1 of andere reden wel die fake air vents graag in de achterbumper. tis fake maar het is een klein detail die zich doet onderscheiden van de E en S class die dat niet hebben. nu nog hopen dat ze het interieur mooier maken dan dat van de nieuwe S tesla...lets have some more member berries
Comment
-
ben echt benieuwd naar dit model,zeker naar de motorversies voor de AMG's. Qua look en beleving zal het zowieso weer een top auto worden gezien W213 mopf met zijn prachtige shark nose echt een elegante wagen is.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Mercedes praktijken.
Na 7 BMW bedrijfswagens te hebben gereden en dit met volle goesting en tevredenheid over hun service, heb ik dit jaar een wagen mogen overnemen van een collega. Deze wagen is van 2017 en is uitgerust met de Comand Online systeem, welke destijds een optie was van >2900 Euro. Je had met deze optie de mogelijkheid om op internet te surfen en er waren ook allerlei apps beschikbaar. Nu kan dit plots niet meer en Mercedes heeft als uitleg dat het systeem " te oud " is om nog te updaten. Dus als klant moet je deze één zijdige beslissing maar slikken. Mercedes ontwikkeld systemen welke na 3 jaar niet meer up te daten zijn, hiervan val ik van mijn stoel. Ik vergelijk het een beetje met het volgende, ik koop me een laptop en na 3 jaar komt de producent met een update en vertelt hierbij dat je een nieuwe moet kopen. Top. Ik moet volgend jaar een nieuwe bedrijfswagen kiezen en ik weet al zeker welk merk het niet gaat zijn. Zijn er nog mensen die dit hebben tegen gekomen, ik heb het NTG 5.2 systeem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenBlijkbaar irriteert iemand zich zodanig om dit 3x te posten. Correctie 4xEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenMaar om dit in 4 verschillende topics te posten is wat overkill.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pollepap Bekijk BerichtenMercedes praktijken.
Na 7 BMW bedrijfswagens te hebben gereden en dit met volle goesting en tevredenheid over hun service, heb ik dit jaar een wagen mogen overnemen van een collega. Deze wagen is van 2017 en is uitgerust met de Comand Online systeem, welke destijds een optie was van >2900 Euro. Je had met deze optie de mogelijkheid om op internet te surfen en er waren ook allerlei apps beschikbaar. Nu kan dit plots niet meer en Mercedes heeft als uitleg dat het systeem " te oud " is om nog te updaten. Dus als klant moet je deze één zijdige beslissing maar slikken. Mercedes ontwikkeld systemen welke na 3 jaar niet meer up te daten zijn, hiervan val ik van mijn stoel. Ik vergelijk het een beetje met het volgende, ik koop me een laptop en na 3 jaar komt de producent met een update en vertelt hierbij dat je een nieuwe moet kopen. Top. Ik moet volgend jaar een nieuwe bedrijfswagen kiezen en ik weet al zeker welk merk het niet gaat zijn. Zijn er nog mensen die dit hebben tegen gekomen, ik heb het NTG 5.2 systeem.
Zijn functie die gewerkt hebben nu onbruikbaar?
Of is het niet mogelijk nieuwe functies te gebruiken?
In het eerste geval moet er een oplossing zijn en zou ik evt eens een second opinion vragen bij een andere dealer?
In het tweede geval is het spijtig maar wel een kind van zijn tijd...bij BMW kan je bvb ook op (oudere?) modellen niet de car play toestanden upgraden.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
Even een vraagje:
Zijn functie die gewerkt hebben nu onbruikbaar?
Of is het niet mogelijk nieuwe functies te gebruiken?
In het eerste geval moet er een oplossing zijn en zou ik evt eens een second opinion vragen bij een andere dealer?
In het tweede geval is het spijtig maar wel een kind van zijn tijd...bij BMW kan je bvb ook op (oudere?) modellen niet de car play toestanden upgraden.
Comment
Comment