Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hij blijft me intrigeren:
- veel te schattig ipv stoer zoals eerste concept ... maar wel cleane lijnen (in tegenstelling tot alle andere huidige Honda's)
- zijaanzicht ziet er niet echt uit ... maar wel cool dashboard
Ben heel benieuwd hoe het gaat rijden en wat het bereik is: wordt het een puur stadsautootje of gaat het ook fun daarbuiten zijn?
Honda toont in Genève de volgende stap in het avontuur dat het in 2017 tijdens de IAA van Frankfurt met de Urban EV Concept was gestart. Dít is de Honda E Prototype!
Zo'n anderhalf jaar geleden liet Honda in Frankfurt de Urban EV Concept zien, een studiemodel dat overgoten was met een heerlijk retrosausje, maar wel eentje die doorspekt was met modern DNA. De Urban EV was namelijk volledig elektrisch. Honda liet toen al weten dat de auto in productie zou gaan en later opgedoken spyshot bevestigden inderdaad dat Honda de compacte EV op de markt zou brengen. In Genève parkeert Honda een nieuwe concept-car: de Honda E Prototype. Opvallend gegeven: hij is achterwielaangedreven!
Op de opgedoken spionageplaten van wat de productieversie van de Urban EV Concept moet worden, zagen we al dat Honda de definitieve versie twee portieren extra gaf. Deze nieuwe, productierijpere concept-car is geheel volgens verwachting nu ook een vijf- in plaats van een driedeurs hatchback. De op stokjes geplaatste camera's die dienstdoen als buitenspiegels blijven behouden. Ook de definitieve productieversie komt, waarschijnlijk optioneel, met deze techniek beschikbaar. De laadopening bevindt zich in de motorkap van de auto. In die kap is tevens een glazen plaat aangebracht. De laadstatus van het accupakket is daar doorheen te zien. De zwarte panelen aan de voor- en achterzijde keren terug, maar worden niet meer gebruikt om te communiceren met de buitenwereld. Voorheen was hier de o.a. de laadstatus op af te lezen.
Het interieur is minimalistisch én high tech tegelijk. Over nagenoeg de gehele breedte van het interieur zijn schermen geplaatst. De auto maakt verder gebruik van een digitale binnenspiegel, een scherm dat gekoppeld is aan een camera die naar achteren kijkt. Exacte specificaties van de aandrijflijn houdt Honda verder nog even onder de pet. Wel spreekt de fabrikant over een actieradius van 'meer dan 200 kilometer'. De definitieve productieversie, die sterk op deze concept-car gaat lijken, rolt later dit jaar al van de band in Japan.
Een kei car van Honda?
2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
In mijn mening hadden ze de schermen voor de zijspiegels wel iets mooier kunnen integreren met de 3 andere schermen.
Maar ik hou er zeker van dat de verwarming nog aparte draai- en drukknoppen heeft!
Ik verbaas me er telkens over dat bij Tesla de motoren en electronica zo klein lijken te zijn en bij andere merken zoveel plaats lijken in te nemen.
Honda heeft hier een hele blok van voor wat het laden regelt waarschijnlijk. neemt toch best veel plaats in
In Sandvika near Oslo, an explosion occurred at a hydrogen filling station for fuel cell cars on Monday. Until establishing the cause of the incident, the supplier Nel has closed ten more stations. According to Norwegian media, the explosion took place on Monday around 5:30 pm at the Uno-X station in the Oslo suburb of …
Comment