Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wie in het eerste halfjaar van 2020 een bezoek aan de Nederlandse Honda-dealer brengt, moet daar een vrolijke EV tegenkomen die is doorspekt met retro-details. Tijdens de Autosalon van Genève krijgen we naar verluidt een tweede concept-car te zien, die als voorbode op die productieversie telt.
Honda wist vriend en vijand in 2017 te verrassen door tijdens de IAA van Frankfurt de Urban EV Concept te presenteren. De Urban EV Concept was een kleine elektrische hatchback, waar Honda's designafdeling een pittige retrosaus overheen had gegoten. In 2020 moet de auto op de markt komen, maar voor het zover is, krijgen we een tweede concept-car te zien.
Uit berichtgeving van Automotive News, dat zich baseert op "een bron die dicht bij Honda staat", blijkt dat Honda tijdens de Autosalon van Genève een vrijwel productierijpe tweede versie van de Urban EV Concept presenteert. Tijdens de IAA van Frankfurt in september, dus twee jaar na de presentatie van de eerste concept-car, laat Honda naar verluidt de definitieve productieversie zien.
Uit spionagefoto's konden we al opmaken dat de 'zelfmoorddeuren' van de concept-car het productiestadium niet halen. Ook wordt het tussen de achterlichten van het studiemodel geplaatste scherm naar de leuke-ideeën-jachtvelden gestuurd. Een andere ingrijpende wijziging: de Urban EV wordt geen driedeurs, maar een vijfdeurs hatchback. De op stokjes geplaatste camera's die als zijspiegels fungeren, lijken het productiestadium wél te halen. Reken ook op een versie zonder deze hightech-spiegels.
Zet wat actieradius in op zo'n 250 tot 300 kilometer. De Urban EV Concept kreeg kort na zijn introductie gezelschap van de Sports EV Concept. Hopelijk gaat ook die jolige EV in productie.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Honda laat een designschets zien van een nieuwe concept-car die het meebrengt naar de Autosalon van Genève. Het studiemodel geldt als volgende stap in het productierijp worden van de Urban EV Concept.
Vorige week schreven we al dat Honda een bijna productierijpe concept-car zou meebrengen naar de Autosalon van Genève. Vandaag bevestigt Honda inderdaad dat het een nieuw studiemodel achter de coulissen heeft staan, een showauto die zich op een eerste schets al gedeeltelijk laat zien.
Honda omschrijft het nieuwe studiemodel als 'een nieuw elektrisch prototype', maar daarmee doen de Japanners de auto eigenlijk te kort. De nieuwe showauto geldt namelijk als vrij nauwkeurige vooruitblik op een productieversie van de in 2017 tijdens de IAA van Frankfurt getoonde Urban EV Concept. Die Urban EV Concept was een kleine elektrische hatchback, waar Honda's designafdeling een retrosaus overheen had gegoten. Eind dit jaar al moet de auto op de markt komen. De Urban EV Concept kreeg kort na zijn introductie overigens nog gezelschap van de Sports EV Concept.We houden onze vingers gekruist voor een productieversie van die retrocoupé!
Uit spionagefoto's konden we al opmaken dat de 'zelfmoorddeuren' van de concept-car het productiestadium niet halen. Ook wordt het tussen de achterlichten van het studiemodel geplaatste scherm naar de 'leuke-ideeën-jachtvelden' gestuurd. Een andere ingrijpende wijziging: de Urban EV wordt geen driedeurs, maar een vijfdeurs hatchback. De op stokjes geplaatste camera's die als zijspiegels fungeren, lijken het productiestadium wél te halen. Reken ook op een versie zonder deze hightech-spiegels. We vermoeden dat de actieradius 250 tot 300 kilometer gaat bedragen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Dat is toch veel mooier dan 99% van de hedendaagse dashboards.
Dit dashboard met geüpdate knoppen en dials + een touchscreen erbij. Meer moet dat niet zijn.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Honda toont in Genève de volgende stap in het avontuur dat het in 2017 tijdens de IAA van Frankfurt met de Urban EV Concept was gestart. Dít is de Honda E Prototype!
Zo'n anderhalf jaar geleden liet Honda in Frankfurt de Urban EV Concept zien, een studiemodel dat overgoten was met een heerlijk retrosausje, maar wel eentje die doorspekt was met modern DNA. De Urban EV was namelijk volledig elektrisch. Honda liet toen al weten dat de auto in productie zou gaan en later opgedoken spyshot bevestigden inderdaad dat Honda de compacte EV op de markt zou brengen. In Genève parkeert Honda een nieuwe concept-car: de Honda E Prototype. Opvallend gegeven: hij is achterwielaangedreven!
Op de opgedoken spionageplaten van wat de productieversie van de Urban EV Concept moet worden, zagen we al dat Honda de definitieve versie twee portieren extra gaf. Deze nieuwe, productierijpere concept-car is geheel volgens verwachting nu ook een vijf- in plaats van een driedeurs hatchback. De op stokjes geplaatste camera's die dienstdoen als buitenspiegels blijven behouden. Ook de definitieve productieversie komt, waarschijnlijk optioneel, met deze techniek beschikbaar. De laadopening bevindt zich in de motorkap van de auto. In die kap is tevens een glazen plaat aangebracht. De laadstatus van het accupakket is daar doorheen te zien. De zwarte panelen aan de voor- en achterzijde keren terug, maar worden niet meer gebruikt om te communiceren met de buitenwereld. Voorheen was hier de o.a. de laadstatus op af te lezen.
Het interieur is minimalistisch én high tech tegelijk. Over nagenoeg de gehele breedte van het interieur zijn schermen geplaatst. De auto maakt verder gebruik van een digitale binnenspiegel, een scherm dat gekoppeld is aan een camera die naar achteren kijkt. Exacte specificaties van de aandrijflijn houdt Honda verder nog even onder de pet. Wel spreekt de fabrikant over een actieradius van 'meer dan 200 kilometer'. De definitieve productieversie, die sterk op deze concept-car gaat lijken, rolt later dit jaar al van de band in Japan.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment