Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda Urban EV (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    35.000€ voor 200km rijbereik is veel te duur!
    Peugeot 208-e zou 30.000€ kosten en geraakt 380km (WLTP) ver.
    Koop ik wel een Mercedes dan.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door jupiter Bekijk Berichten

      Koop ik wel een Mercedes dan.
      vergeet dan ook niet de hogere onderhoudskosten in te calculeren

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

        vergeet dan ook niet de hogere onderhoudskosten in te calculeren
        Bij Honda is dat ook redelijk hoor.
        Vervanging olie Honda NSX(2019):1500 euro

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door jupiter Bekijk Berichten

          Bij Honda is dat ook redelijk hoor.
          Vervanging olie Honda NSX(2019):1500 euro
          Als je die vindt voor 30-35k, dan mag je mij eens laten weten waar.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

            Als je die vindt voor 30-35k, dan mag je mij eens laten weten waar.
            Bij wijze van, spreken hé,slimme!

            Comment


            • #46
              Dan nog snap ik de relevantie van je opmerking niet hoor?

              Comment


              • #47
                 
                Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                Audi S3 '02 sold => topic
                Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                  Dan nog snap ik de relevantie van je opmerking niet hoor?
                  Tja,hoe zeg je dat 'ezel geboren moet ezel sterven'.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door jupiter Bekijk Berichten

                    Tja,hoe zeg je dat 'ezel geboren moet ezel sterven'.
                    Ok, als ik het aan den ezel perse expliciet moet uitleggen :

                    De vergelijking met een supercar gaan maken als referentiepunt voor een klein stadswagentje is inderdaad achterlijk.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door jupiter Bekijk Berichten

                      Bij Honda is dat ook redelijk hoor.
                      Vervanging olie Honda NSX(2019):1500 euro
                      ik had het over onderhoudskost van een EV tov een niet-EV, wat begin jij over de olie van een nsx ?

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                        ik had het over onderhoudskost van een EV tov een niet-EV, wat begin jij over de olie van een nsx ?
                        En dan verschieten als we binnen een jaar nog geen regering hebben,jongens toch.

                        Comment


                        • #52
                          KAMERBREED SCHERM

                          HONDA E KRIJGT GEAVANCEERD INFOTAINMENT

                          Honda schijnt een lichtje op het dashboard van de Honda E, de charmante elektrische auto van het merk. Het kamerbrede scherm van de voorbode gaat in productie en bevat een heleboel slimmigheden.

                          Zoals we eerder al konden zien, krijgt de Honda E een bijzonder dashboard. De strakke lijnen en het gebruikte hout zorgen daarbij voor wat retro-elementen, maar de hoeveelheid scherm is pas echt een aandachttrekker. De digitale wereld strekt zich over bijna de hele breedte van het interieur uit. Honda richt zich vandaag op dat scherm, laat het in detail zien en vertelt vast hoe een en ander in z’n werk gaat.

                          Als we de rij schermen van links naar rechts benaderen, komen we als eerste een digitale buitenspiegel tegen. De Honda E beschikt namelijk net als de Audi E-tron over camera’s in plaats van buitenspiegels. Het beeld dat die camera’s registreren, wordt aan beide zijden van het eigenlijke scherm weergegeven. Vervolgens lopen we langs een volledig digitaal instrumentarium, waarop alle relevante rij-informatie wordt weergegeven.

                          Het 8,8-inch instrumentarium wordt aan de rechterkant bijgestaan door de kern van het infotainmentsysteem. Dat bestaat niet uit één, maar uit twee 12,3 inch metende touchscreens, wat het totaal aan naast elkaar geplaatste schermen op vijf brengt. De twee schermen moeten net zo snel en intuïtief werken als een smartphone.

                          Daarbij is het mogelijk om verschillende apps en functies naar hartenlust van het ene naar het andere scherm te verplaatsen. Zo kan de passagier op het rechterscherm een navigatiebestemming invoeren en het navigatiescherm vervolgens naar links dirigeren zodat de bestuurder het goed kan zien. Het rechterscherm kan vervolgens weer worden benut om bijvoorbeeld door muzieklijsten heen te bladeren. Android Auto en Apple Carplay zijn aanwezig voor een naadloze integratie van smartphone-functies.

                          Een modern infotainmentsysteem zou natuurlijk helemaal niets zijn zonder de zogenaamde AI-functies, Artificial Intellegence dus. Honda stelt dat de E uitzonderlijk goed in staat is om context te begrijpen en relevante informatie uit natuurlijke conversaties te halen. Dat is van belang bij de spraakbediening, die zich laat aansturen op een manier die vergelijkbaar is met wat onder meer Mercedes-Benz doet. Het verschil is dat je hier niet ‘Hé Mercedes’, maar ‘OK Honda’ moet zeggen om de boel te activeren. De auto zou door de slimme techniek steeds beter in staat moeten zijn om z’n baasje te begrijpen.

                          Uiteraard hoort er bij de hippe, elektrische Honda ook een hippe app. Die kan worden gebruikt om zaken als klimaatbeheersing, laadstatus en locatie van een afstand in de gaten te houden, maar kan natuurlijk ook worden ingezet om de auto te openen. App-gebruikers kunnen bovendien instellen dat ze een waarschuwing krijgen als de auto buiten een bepaald gebied komt. Wel zo veilig.

                          De productieversie van de Honda E wijkt nauwelijks af van het ‘prototype’ dat in het voorjaar in Genève schitterde. Onze hoofdredacteur mocht onlangs zelfs al een blokje om met de auto en was behoorlijk enthousiast. De guitige Japanner heeft een actieradius van zo’n 200 km en moet al in het voorjaar van 2020 in de showroom staan.












                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #53
                            heikes dat dashbord,precies een getateerd computerspelleke

                            Comment

                            Working...
                            X