Mededeling

Collapse
No announcement yet.

e.Go Life (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• e.Go Life (2019)

Nog eentje dat betaalbaar zou zijn en waar veel van verwacht wordt, in Duitsland toch.

Komend jaar is de e.GO Life beschikbaar voor de Nederlandse markt.

Het Overijsselse Autobedrijf Haarhuis is de beoogde importeur van e.GO Life, een elektrische stadsauto. In 2019 komen de eerste modellen naar Nederland. De actieradius is ongeveer 150 kilometer en de vanafprijs ligt iets boven de zestienduizend euro. Dat bevestigt Gerard Haarhuis aan Automotive. De e.GO Life is net als de populaire Streetscooter door de Duitse professor Günther Schuh ontwikkeld. "Het is een betaalbare, leuk uitziende auto van Duitse makelij. Wij verwachten dat we de vraag niet bij kunnen benen."

Haarhuis prijst zichzelf gelukkig met het importschap. "e.GO Mobile AG is een start-up en zij waren op zoek naar een partij die echt gelooft in het product en kennis heeft van de lokale markt. Wij zijn al jaren erg actief op de zakelijke markt en ook op technisch gebied proberen we voorop te lopen, dat we finalist zijn in de Bovag-verkiezing Autobedrijf van het Jaar is daarvan een bevestiging."

Dealernetwerk

Haarhuis wil - zodra alle papieren officieel getekend zijn en de eerste auto's in Nederland staan - gaan bouwen aan een landelijk dealernetwerk. "Wij denken een twintigtal verkooppunten te openen." De service en garantieafhandeling vindt in principe plaats binnen het Bosch Car Service-netwerk. "De auto is grotendeels opgebouwd uit Bosch-onderdelen. Wij verwachten vanuit de dealers zeker interesse om de auto te mogen verkopen."

De e.GO Life is dankzij de 4 procent bijtelling een ideale auto voor de zakelijke markt, denkt Haarhuis. "Wij verwachten veel vraag bij zorgcentra, detacheerders en winkels en kantoren die de EV als poolauto inzetten." Maar ook vanuit de particuliere markt, verwacht Haarhuis vraag. "Het is een betaalbare auto, die we ook gaan aanbieden in de private lease. Via de website kan de klant dan ook een laadpaal en laadpas regelen." Tot slot kan de auto ook worden ingezet als deelauto. "Er komt een app waarmee carsharing mogelijk is, of zelfs share with your friends."

Haarhuis heeft zin in zijn nieuwe leven als importeur. "We zijn e.GO Mobile AG op het spoor gekomen toen we zochten naar een grotere elektrische auto voor een klant. Er was direct een klik. Juist omdat wij geen andere merken vertegenwoordigen, kunnen wij ons volledig focussen op de verkoop van de e.GO Life. En over zaken als aftersales is al goed nagedacht. Dat maakt dat wij met veel vertrouwen deze uitdaging aangaan."

Bron: https://automotive-management.nl/nie...sche-e-go-life

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Max snelheid 104 per uur!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
        Sneller kan en mag je binnenkort toch niet meer rijden en om in de file aan te schuiven is dat toch meer dan voldoende

Comment

Da moesten ze verbieden op een autostrade das t begin van t einde lol

Comment

Da moesten ze verbieden op een autostrade das t begin van t einde lol
            Ja ok, maar dit gaat, zoals je kan lezen, over een typisch stadsautootje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ja ok, maar dit gaat, zoals je kan lezen, over een typisch stadsautootje.
              Met die snelheidsbeperkingen, circulatieplannen, afgesloten straten, verminderen van parkings,... in de steden, is dit autootjes dan binnenkort ook overbodig

Comment

je moet dan ook het topmodel kopen é de e.go life 60. Dan kan je 152km/h en trekt die van 0-100 in 3.4 second ipv 7.7 s .
                Over veiligheid zeggen ze wel niet veel meer dan, onze standaard airbags en gordelspansysteem zullen de bestuurder en voorste passagier beschermen tegen ALLE gevaren op de weg. (en dat vind je dan niet in de technische specs maar in de faq)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Met die snelheidsbeperkingen, circulatieplannen, afgesloten straten, verminderen van parkings,... in de steden, is dit autootjes dan binnenkort ook overbodig
                  Juist ! In stad heb je genoeg met een fiets... volgens de ecologisten toch !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

Correctie: BAKfiets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

En dan moet ge nog opletten of die fiets is gepikt. Vraag dat maar eens aan die chinees die Brussel kwam bezoeken

Comment

Ja juist conclusie auto die geen 120 kan moet verboden worden. Lol

Comment

99euro per maand in leasing?
                          Zou ik direct doen. Direct.

Ik heb ruwweg uitgerekend dat m'n 206 (onze tweede auto) me per jaar minimum 2.000 euro kost. En ik denk eigenlijk nog heel voorzichtig te rekenen.
                          Ik leg nog een zonnepaneel of 2-3 bij om het verbruik te dekken.
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Ja juist conclusie auto die geen 120 kan moet verboden worden. Lol

Verbieden nu niet, maar gewoon een autostradeverbod is voldoende. Op de gewestwegen kan hij mee.
                            Weet nu niet hoe het nog met de Citroën Mehari zit, maar de eersten konden maar 110kkm/u.

Belachelijk om zoiets op de markt te brengen dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Verbieden nu niet, maar gewoon een autostradeverbod is voldoende. Op de gewestwegen kan hij mee.
                              Weet nu niet hoe het nog met de Citroën Mehari zit, maar de eersten konden maar 110kkm/u.

Belachelijk om zoiets op de markt te brengen dan.
                              Waarom zou die een autostrade verbod moeten krijgen? Dan moet je vrachtwagens die ook geven. Leg die gewoon dezelfde regel op als vrachtwagens, sticker, inhaalverbod, etc. Laat ze maar tuffen tussen de vrachtwagens, doen ze niemand kwaad mee.
                              2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

Waarom zou die een autostrade verbod moeten krijgen? Dan moet je vrachtwagens die ook geven. Leg die gewoon dezelfde regel op als vrachtwagens, sticker, inhaalverbod, etc. Laat ze maar tuffen tussen de vrachtwagens, doen ze niemand kwaad mee.
                                Zo had ik het nog niet bezien. Strak plan.

Comment

Gelijk heb je vrachtwagens ook verbieden op de snelweg

Comment

welk geluid gaan ze hier opzetten?(vermits ze electrisch willen verplichten om lawaai te maken in de stad)
                                    mss een geit?
                                    als stadswagentje zie ik het wel zitten,alternatief voor een dure smart

Comment

e.Go Life: Ein Elektroauto für weniger als 16.000 Euro – ein Aachener Professor könnte das bald möglich machen. Günther Schuh, Professor für Produktionstechnik an der RWTH Aachen, hat einen Kleinwagen entwickelt, der auf rein elektrischer Basis läuft und von seinem Start-up-Unternehmen e.Go produziert werden soll. Die Batterien fassen zwischen 14,9 kWh und 23,9 kWh, das soll für bis zu 184 Kilometer reichen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

je moet dan ook het topmodel kopen é de e.go life 60. Dan kan je 152km/h en trekt die van 0-100 in 3.4 second ipv 7.7 s .
                                        De 3.4s is 0-50 km/u, niet 0-100.

Afgezien van dat vind ik het eigenlijk wel een geinig karretje.
                                        Ideale 2e auto voor veel personen: schappelijke prijs, amper onderhoud nodig, zeer goedkoop rijden, gemakkelijk te parkeren, ...

Comment

Working...
                                        X