Mededeling

Collapse
No announcement yet.

e.Go Life (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    De 3.4s is 0-50 km/u, niet 0-100.

Afgezien van dat vind ik het eigenlijk wel een geinig karretje.
    Ideale 2e auto voor veel personen: schappelijke prijs, amper onderhoud nodig, zeer goedkoop rijden, gemakkelijk te parkeren, ...
    ow, klein detail :p.
    Moet genant zijn in het basismodel aan het rood licht, vollenbak optrekken en nog voorbijgestoken worden door een fiets tot je voorbij de 30 km/h bent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

ow, klein detail :p.
      Moet genant zijn in het basismodel aan het rood licht, vollenbak optrekken en nog voorbijgestoken worden door een fiets tot je voorbij de 30 km/h bent.
      Dat moet dan toch ook al wel een super elektrische fiets zijn die dat kan in 3,4 sec of zelfs 7,7 sec Trouwens om tegenwoordig in de file of in de stad te gaan aanschuiven is dat meer dan voldoende, dit is bedoeld als stadsauto hé, niet als racemonster of kilometervreter op de snelweg.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Nergens op de die website vind je dus de 0-100km/u tijden. Ik kan echt niet relateren aan 0-50 hoe ik dat moet vergelijken met andere auto's.
        Even gezocht, bij dit YouTube filmpje staan tijden voor de BMW i3s 94 Ah: https://www.youtube.com/watch?v=IgHjy-BGRU0

0-50 km/h: 2.9 s
        0-60 mph: 6.4 s
        0-100 km/h in 6.9 s
        0-140 km/h in 12.8 s
        0-160 km/h in 20.3 s (top/max speed)

De e.GO Life 60 (19.900€):
        0-50 km/h: 3.5 s
        top speed: 152 km/h
        Wat trager dan de BMW i3 dus, maar ik verwacht toch dat de e.GO 0-100 onder de 8s kan klaren.
        Max cruise snelheid 135 km/h is toch ook prima?

Ik zie hier wel een moderne Peugeot 106 Rallye of GTi in.
        Onder de 1.000kg, lekker optrekken, misschien ligt het nog wel een beetje goed op de weg ook met het gewicht onderin.
        2dehands sportzetels en lekker stuurtje zoeken, witte streep er op plakken en je hebt een leuk karretje!

Comment

Mooi ding.
          Ga ik volgen!
          King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

HATCHBACK MET CROSS-ASPIRATIE

E.GO LIFE CONCEPT CROSS: DAPPER EV'TJE

In 2017 presenteerde het Duitse e.Go de Life, een uiterst compacte voor stedelijk gebruik bedoelde elektrische auto waar nu een stoer ogende crossversie van is gepresenteerd.

De e.Go Life Concept Cross is een stoer aangeklede versie van de in 2017 gepresenteerde Life. E.Go zou zijn stoer ogende kleintje presenteren tijdens de Autosalon van Genève, maar daar zal de EV wegens het niet doorgaan van die beurs zijn publieksdebuut niet beleven. Wél schittert de e.Go Concept Cross vandaag al op de digitale kanalen.

De 3,41 meter lange e.Go Life Concept Cross is 1,66 meter hoog en 1,82 meter breed. Onder de compacte koets, die onder meer is aangekleed met zaken als stoer ogende bumpers, uitgeklopte wielkastranden, extra verlichting en heftige offroadbanden, houdt zich een 98 pk sterke elektromotor schuil, een exemplaar dat fors krachtiger is dan die van de e.Go Life (maximaal 30 pk). De capaciteit van het accupakket houdt e.Go net als de actieradius nog even onder de pet. Hoewel de 1.280 kilo wegende stads-EV officieel een concept-car is, zegt E.Go dat de compacte vierzitter al te bestellen is.

Comment

Working...
              X