Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Espace - Facelift (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renault Espace - Facelift (2019)

FACELIFT OP KOMST VOOR RENAULT ESPACE

Renault heeft een facelift in het vat zitten die de Espace ook voor de komende jaren fris moet houden.

Renault is in het noorden van Zweden aan het testen geslagen met een Espace waarvan zowel de voor- als achterzijde volgehangen zijn met de bekende psychedelische camouflageplakkers. Erg heftig lijken de aanpassingen echter niet te worden. We zetten in op subtiel gewijzigde bumpers en verlichting waarvan de indeling op zeer subtiele wijze is herzien.

Verwacht ook geen ingrijpende technische noviteiten. Het motorengamma is in de loop der jaren al uitgebreid met onder andere een TCe 225 2.0 benzinemotor én onlangs met nieuwe dieselmotoren die AdBlue lusten. Verwacht de op detailniveau vernieuwde Espace volgend jaar in de showrooms.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een langere versie (grand espace) waarvan ooit sprake was, gaat er ook niet meer van komen zeker?
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

wanneer eindelijk hybride?

Comment

Veel verandert er precies niet. Wss gewoon andere bumperkes.
        Het zou al een pluspunt zijn dat ze ook als optie andere zetels zouden aanbieden. Dan kan ik de volgende keer ook nog eens gaan zien.

Comment

Daar moet ook niet veel aan veranderen, is nog steeds een mooie verschijning.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

2020 Renault Espace Facelift Coming With New Engines And Refreshed Styling

The changes of the 2020 Renault Espace are expected to be more important under the skin; Renault is expected to add the new “Blue dCi” diesel engines into the Espace’s range, starting with the 1.7-liter four-cylinder unit that produces 148hp (150PS).

Other options will include the also new 2.0-liter diesel that will replace the 1.6 dCi, offering the same 158hp (160PS) but adding an extra 20Nm of torque, for a total of 360Nm (265lb-ft). The same engine will be offered in the range-topping diesel version, offering 197hp (200PS) and 400Nm (295lb-ft) of torque.

The Alpine-sourced turbocharged 222hp 1.8-liter four-cylinder petrol unit will be also available, only now it will be updated with a particulate filter in order to comply with the latest emission standards in Europe.

The cabin is also expected to get a revised infotainment system with Android Auto and Apple CarPlay, while the range of active safety systems will gain a few new members as well.

The latest reports talk about Renault bringing the updated 2020 Espace to the Frankfurt Motor Show this September for its world debut, so stay tuned.

Comment

Comment

Comment

De fl met de nieuwe motoren staat toch al in de boekjes?
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                    De fl met de nieuwe motoren staat toch al in de boekjes?
                    Volgens dit artikel toch niet blijkbaar.

Comment

Vergis ik mij, of zie je die in het straatbeeld amper rijden?
                      IK kan de exemplaren die ik al gezien heb, op twee handen tellen denk ik.
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                        Vergis ik mij, of zie je die in het straatbeeld amper rijden?
                        IK kan de exemplaren die ik al gezien heb, op twee handen tellen denk ik.
                        Zal van streek tot streek afhangen veronderstel ik, hier in de buurt rijden er toch wel wat rond.

Comment

NIEUWE MOTOREN EN VEILIGHEIDSSYSTEMEN

GESNAPT: RENAULT ESPACE FACELIFT

De vijfde generatie van de Renault Espace is alweer bijna vijf jaar leverbaar. Daarom acht Renault de tijd rijp voor een facelift. Onze spionagefotograaf legde een van de testauto’s vast en daaraan is te zien dat het wat design betreft een milde facelift betreft.

Het lijkt erop dat Renault ledtechniek toepast voor de richtingaanwijzers. Ook de achterbumper is iets anders vormgegeven. De rest van de koets lijkt ongewijzigd. Wel zien we op het dak twee items die daar bij een productie-Espace niet zitten: een antenne in haaienvinvorm en iets dat lijkt op een camera.

Dat suggereert dat de gefacelifte Espace wellicht over een achteruitkijkcamera beschikt. Let wel: een achteruitkijkcamera, dus eentje die de achteruitkijkspiegel kan vervangen. De haaienvin kan voor allerhande testdoeleinden dienen en zou zomaar weg kunnen zijn voordat Renault toe is aan de productieversie van de auto. Onderin de voorbumper zien we een zwart vlak dat er eerder niet zat. Dat zou kunnen wijzen op de aanwezigheid van meer actieve en passieve veiligheids- en rijhulpsystemen.

Momenteel is de Espace leverbaar met twee dieselmotoren en een benzinemotor die respectievelijk 160, 200 en 225 pk leveren. De kans is groot dat Renault bij de facelift een nieuwe benzine-instapper introduceert met de 160 pk sterke 1.3-liter viercilinder die we al kennen uit verschillende Mercedessen, Renaults en Nissans. Daarnaast komt er naar alle waarschijnlijkheid een plug-in hybride variant. We verwachten de gefacelifte Espace aankomende winter.

Comment

Ongelofelijk toch een 1.3 benzine krachtbron in zo'n kolos.

Blijft toch zo'n beetje de enige nog overgebleven echte MPV.
                            Voor mij had hij nog schuifdeuren mogen hebben, maar om één of andere reden hebben ze zich daar bij Renault nooit aan gewaagd voor de Espace.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                              En wat voor een

Comment

Het gewicht van een A-klasse is nu wel niet vergelijkbaar met dat van een Espace, denk ik Jo ;-)

Comment

Het gewicht van een A-klasse is nu wel niet vergelijkbaar met dat van een Espace, denk ik Jo ;-)
                                  Dezelfde motor steekt in de zoon zijn Duster, toch ook geen lichte wagen, voel je er echt niet aan hoor. Verder ook in de Nissan Qashqai en in verschillende Renaults. Ik ben in ieder geval overtuigd. Begrijp wel als je er zoals jij nog een zware aanhangwagen gaat mee trekken dat dit tekort gaat komen maar dat lijkt mij ook vrij logisch

Comment

Ik heb die motor in 140pk versie automaat in een grand scenic. Rij er nu een half jaar mee (altijd diesel gehad) en ik kan niet anders dan hem erg vlot, aangenaam, stil, comfortabel, sterk (5000km bergen gedaan met aanhanger en dakkoffer zonder een centje pijn) en, voor een benzine, best zuinig noemen.

In de gs heb je deze 1,3 in 115, 140 en 165 pk, bij de espace dus enkel de 165, moet wat meer kilo's meetorsen.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Comment

Een hybride lijkt me wel wat, ben wel benieuwd wat dat gaat worden.

Blijft toch zo'n beetje de enige nog overgebleven echte MPV.
                                      Voor mij had hij nog schuifdeuren mogen hebben, maar om één of andere reden hebben ze zich daar bij Renault nooit aan gewaagd voor de Espace.
                                      Hoe zit het met de Ford Galaxy en de S-Max, komen daar nu nog nieuwe modellen van?

Maar ze maken tegenwoordig liever van die lompe SUV's ipv een mooie MPV.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ik twijfel er niet aan dat die 1.3 met +160pk even vlot gaat rijden als onze 1.6 met 200pk.
                                        Dat gaat ge nauwelijks of niet voelen. En alhoewel het de auto van mijn vrouw is rij ik er ook mee als we op vakantie gaan. Dat ding gaat vlot tegen de 200 in DE.
                                        Ik voel met nooit tekort gedaan met de Espace. Het is tenslotte een auto voor families met kinderen. Daar hoort 'racen' niet bij imo.
                                        Hybride heb ik sowieso ook oren naar. Maar de onze heeft nu 70.000km (+4 years and counting) en voelt nog als nieuw dus vervanging is nog lang niet aan de orde.

Comment

Working...
                                        X