Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 facelift (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A5 facelift (2019)

Audi S5 Render.

Audi A5, Marktstart: 2019.
    Audi investiert viel Geld in das A4-Facelift um den schleppenden Verkauf wieder in Gang zu bringen.
    Ein Problem, dass das Schwestermodell A5 nicht hat: Das Coupé kommt mit seiner eleganten, reduzierten Linie bei den Kunden immer noch gut an.
    Also reichen veränderte Scheinwerfer sowie angeschärfte Schürzen aus, um den A5 (hier als S5) frisch zu halten.
    Aber wie der A4 profitieren auch Coupé, Cabrio und Sportback vom neuen Cockpit-Layout.
    There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

VOLGENS VERWACHTING

GEFACELIFTE AUDI A5 SPORTBACK GESNAPT

Pak het vergrootglas er maar weer bij. Audi is aan het testen geslagen met een gefacelifte A5 Sportback. Geheel volgens verwachting zijn de uiterlijke aanpassingen erg subtiel.

Audi heeft de afgelopen jaren een groot deel van zijn modellengamma volledig vernieuwd of gefacelift. Van auto's als de A1, A6, A7, A8 en Q3 verscheen een nieuwe generatie, terwijl modellen als de A4 en TT op zowel optisch als technisch vlak subtiel werden bijgewerkt. Ook de Q7 wordt op relatief korte termijn gemoderniseerd. Audi's A5 Sportback staat eveneens op de wachtlijst om een facelift te ondergaan.

De facelifts die Audi op zijn modellen toepast, zijn van nature niet al te ingrijpend. Audi past de neus van de A5 Sportback aan door zaken als de koplampen, de bumper en de grille net even anders te tekenen of in te delen. Ook de achterkant van de A5 Sportback is fanatiek beplakt met camouflagewerk, al lijken de wijzigingen zich hier vooral te beperken tot de achterlichtunits.

Natuurlijk voert Audi ook op technisch vlak wat vernieuwing door. Zet in op de komst van motoren met mild hybrid-techniek, verstopt in de 2.0 TDI.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

MINDER INGRIJPEND DAN VERNIEUWDE A4

FACELIFT OP STAPEL VOOR AUDI A5 (SPORTBACK)

De huidige A6, A7 en A8 zijn leeftijdstechnisch nog behoorlijk nieuw te noemen, maar dat geldt in mindere mate voor de A4 en A5. De eerste van die twee werd onlangs gefacelift om hem weer fris te houden en nu lijkt ook de A5 op relatief korte termijn op de snijtafel te belanden.

De facelift die Audi onlangs op de A4 doorvoerde, was voor een bijpuntsessie van Audi vrij opvallend te noemen. De auto kreeg niet alleen compleet nieuwe koplampen, maar ook een plattere, bredere grille en een volledig nieuwe bumper. Ook de A5 gaat straks onder het mes en dankzij onze spionagefotograaf kunnen we nu alvast speculeren over wat er allemaal gaat veranderen.

De A4 kreeg zoals gezegd nieuwe kijkers, exemplaren die de units met het kenmerkende 'hapje' vervingen. De huidige generatie A5 heeft nooit dezelfde koplampen als de A4 gehad en dus lijkt de voorzijde van de A5 minder ingrijpend te veranderen. Audi lijkt de koplampen een nieuwe indeling te geven en voorziet het model van een nieuwe voorbumper, waarin de radarunits net als bij de vernieuwde A4 op de plek komen te zitten waar we normaliter mistlampen zien. Op technisch vlak bestaan de noviteiten waarschijnlijk vooral uit de komst van mild hybrid-techniek, die we al bij de A6 en A7 zien.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

SPORTBACK ÉN CABRIO

AUDI S5 VERLIEST CAMOUFLAGE

Audi trekt dit jaar flink wat onthullingsdoeken van verschillende S-modellen. De Duitsers wisten vriend en vijand te verrassen door in (vrijwel) elk model een dieselmotor te lepelen in plaats van de voorheen bekende benzineblokken. Hoewel de S5 nog maar net gepresenteerd is, krijgen we nu al een gefacelifte versie voorgeschoteld.

17 april jongst leden belandde het persbericht over de gloednieuwe Audi S5 Sportback in onze mailbox. Het grootste nieuws: de 354 pk sterke 3.0 V6 benzinemotor maakte plaats voor een 3,0-liter V6 TDI met 347 pk en 700 Nm koppel. Deze auto lijkt echter geen lang leven te krijgen, want een gefacelifte versie van de sportieve Audi is gespot. Afgelopen juni kregen we voor het eerst foto’s opgestuurd van een gefacelifte A5, nu volgen de sportievere S5 Sportback en Cabriolet. Zoals vaker bij facelifts mogen we niet op veel spektakel rekenen.

De lamppartijen worden in lijn met de overige familieleden getrokken. Neem bijvoorbeeld de achterlichten die aan de uiteinden in een pijl-vorm uitlopen. Ook de bumpers worden onder handen genomen waardoor de grille op de neus een iets gewijzigde vorm krijgt. Motorische wijzigingen van de S5 verwachten we niet, gezien de recente onthulling van de huidige versie.

Wat overigens nog meer nieuw is in vergelijking met de S5-onthulling van afgelopen april, is dat nu naast de S5 Sportback en Coupé ook de Cabriolet opduikt! Die kenden we nog niet. Voor de dakloze S5 verwachten we soortgelijke wijzigingen.

Comment

Er gaan geruchten dat de A5 Coupe niet meer terug keert na de Facelift, het is het slechts verkopende A5 model, de Sportback en Cabrio doen het velen malen beter.

Comment

RS5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
              Er gaan geruchten dat de A5 Coupe niet meer terug keert na de Facelift, het is het slechts verkopende A5 model, de Sportback en Cabrio doen het velen malen beter.
              Zou ik jammer vinden dat een mooie coupé het veld moet ruimen terwijl er zo'n zondvloed is aan overbodige SUV's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

Zou ik jammer vinden dat een mooie coupé het veld moet ruimen terwijl er zo'n zondvloed is aan overbodige SUV's.
                Als het slecht verkoopt, dan houd het op een gegeven moment op.
                Dat is ook de reden dat ze uiteindelijk gekomen zijn met bv een RS5 Sportback versie, wat nooit de bedoeling was.
                Tot op heden is er nog geen Coupe testmule gezien. alleen Sportback's en Cabrio.

Comment

Geruchten heb ik ook al vernomen op de Duitse forums.. zal wat waarheid in zitten

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

De coupe is ook nog eens onpraktisch met zijn kofferbak, waar de Sportback en bv de TT een grote achterklep hebben.
                    Mensen gingen ook massaal over naar de Sportback toen die op de markt kwam, en de coupe werd steeds minder verkocht.

Comment

Audi S5 Sportback Facelift To Usher In Sportier Styling, Larger Infotainment Screen

Comment

Dat interieur valt mijn zwaar tegen, had toch een grootschalige aanpassing verwacht zoals bij de Q7.

Comment

En quasi alles touchscreen? Nee, bedankt.

Comment

En quasi alles touchscreen? Nee, bedankt.
                            Dat moet je niet gebruiken hé. Je kan ook met touchpad of de knoppen aan het stuur werken, ik doe dat ook met de A. Anders al die vetvingers op dat scherm

Nuja, die schermen gaan onvermijdelijk nog meer toenemen in de moderne auto's.

Comment

Zie me met een RS5 Sportback mijn job nog wel doen eigenlijk. Als de economie daar tenminste rijp voor is.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                Zie me met een RS5 Sportback mijn job nog wel doen eigenlijk. Als de economie daar tenminste rijp voor is.

Ge zult wat meer aan de pomp moeten gaan staan vrees ik. Hoger verbruik en die piepkleine tankjes in de huidige Audi's.

Comment

Ge zult wat meer aan de pomp moeten gaan staan vrees ik. Hoger verbruik en die piepkleine tankjes in de huidige Audi's.
                                  Ja, die standaard 40 liter bij de huidige generatie A5 is gewoon belachelijk klein. En zelfs de optionele 54 liter is niet echt spectaculair te noemen.
                                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

Ja, die standaard 40 liter bij de huidige generatie A5 is gewoon belachelijk klein. En zelfs de optionele 54 liter is niet echt spectaculair te noemen.
                                    Vroeger in mijn Audi 100 2.3E zat een 70 of 80 liter tank, daar kon je tenminste een leuk stuk op rijden voor dat er weer een bezoek aan de pomp nodig was.

Comment

Is/was maar een natte droom hé David. Realisme is veraf hoor, ben nu uitermate blij met mijn huidige opbrengstwagen.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Mijn A4 met 65liter, dat was gewoon zot veel met zijn 6l verbruik. Mis die kar zo hard

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

Working...
                                        X