Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Polestar 2
Collapse
X
-
ELEKTRISCHE FASTBACK
POLESTAR 2 VANUIT DE LUCHT
Polestar heeft een nieuwe afbeelding vrijgegeven van zijn tweede model, een auto die de niet erg inspirerende naam '2' op zich krijgt geplakt.
Polestar houdt van logica. Zijn eerste model kreeg '1' als naam en voor het tweede model wordt - je raadt het al - getal '2' toegepast. Toch verschillen de twee als water en vuur van elkaar. Waar de 1 namelijk een plug-in hybride is, wordt de 2 volledig elektrisch. Daarnaast wordt de 2 een auto met vier portieren, terwijl de 1 in de vorm van een vrij conventionele coupé was gegoten.
Onderhuids verwachten we een ruim 400 pk sterke elektrische aandrijflijn tegen te komen. Zet in op een actieradius van in elk geval meer dan 480 kilometer. De 2 krijgt verder een nieuwe interface van Google (Android) in de auto. Dat betekent dat de Zweedse EV de eerste productieauto wordt waarin Google Assistent beschikbaar komt. Over het uiterlijk valt nog niet veel te zeggen, behalve dan dat de nieuwkomer een lichtbalk krijgt die over de hele breedte van zijn achterste loopt - het zal eens niet - en dat de daklijn sterk afloopt. Een officiële onthulling zal niet lang meer op zich laten wachten.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenIk las tot aan het woord 'android' en toen was mijn goesting al overIdleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
Nochtans altijd de keuze van gelijk welke programmeur
Maar dat is weer een andere discussie. Mij zullen ze er in ieder geval niet mee over de streep trekken.
Comment
-
Waarmee je handig ontwijkt dat je eerste opmerking er kwam omdat er geen iOS interface is ;-)
Ik bedoelde App-programmeurs. Zo ken ik er een paar en die zweren allen bij Android.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenWaarmee je handig ontwijkt dat je eerste opmerking er kwam omdat er geen iOS interface is ;-)
Ik bedoelde App-programmeurs. Zo ken ik er een paar en die zweren allen bij Android.
Comment
-
Juust, laat het ons weer over auto's hebben :-)
Een elektrische auto die onder de 25, en nog liefst onder de 20.000 euro komt en die een realistisch bereik van 500 km heeft en dan zal de grote massa geïnteresseerd zijn.
Mijn 206 heeft een tank van 50 liter. Verbruik draait rond de 7 liter als ik alleen rij. Realistisch moet je na 600km dringend op zoek naar een pomp.
Dus zo veel zou dat niet schelen. En op termijn zou de elektrische vierwieler goedkoper zijn denk ik.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Ik denk niet dat je van een Polestar moet gaan verwachten dat dat een goedkope auto gaat worden.
Eergisteren nog bij Volvo binnengestapt en er naar gevraagd.
Verkoper zei duidelijk dat Polestar het luxemerk BOVEN Volvo gaat worden.
Als ik dan zie wat Volvo's na de overname door de Chinezen moeten kosten, dan reken ik er echt niet op.
Zoals ik hierboven zeg: deze Polestar gaat eerder richting 60k gaan.
Comment
-
De xc40 zat al aan 45.000 en dat was nog niet eens een hybride.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
In aanloop naar de Autosalon van Genève vliegen de teasers van nieuwe auto’s ons om de oren. Na een bovenaanzicht volgt nu een gedetailleerde aanblik van het achterste van Polestars nieuwste.
Na de Polestar 1 staan we aan de vooravond van de onthulling van Polestars tweede model: de 2! Hoewel de naam weinig inspirerender is dan die van de Polestar 1 belooft de Polestar 2 een geheel ander model te worden. Naast de coupé die we al kennen, wordt dit namelijk een fastback met vier deuren. Zoals op de nieuwe plaat te zien is, houdt de auto overduidelijk ontwerpinvloeden van zusterbedrijf Volvo. De vorm van de achterlichten heeft veel weg van de exemplaren die we aan de achterkant van de Volvo S90 aantreffen. Bij de Polestar 2 lopen beide achterlichten alleen wel in elkaar over door een verbindende lichtstrip.
Een ander groot verschil tussen de 1 en de 2 is dat dit nieuwe model wel geheel elektrisch wordt aangedreven. In de wandelgangen wordt over een actieradius van 480 kilometer gesproken. Met de Polestar 2 richt het merk zijn pijlen op de Tesla Model 3. Volgens het merk is het prijskaartje van de Zweed vergelijkbaar met dat van zijn Amerikaanse concurrent. Of het daar de beloofde prijs van rond de € 30.000 of nieuwe prijs van rond de € 60.000 mee bedoelt, is verder nog onduidelijk.
Naast de teaser laat Polestar weten wanneer het het doek van de 2 trekt. Donderdag 28 februari vindt in het Zweedse Gotenburg de grote onthulling plaats. Via YouTube kun je dit live volgen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment