Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ds 8 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ds 8 (2020)

    Topmodel DS. Alleen voor China? Hopelijk niet.











    Bron: https://www.largus.fr/actualite-auto...69-photos.html

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Impressies,



    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Meer impressies,





      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        PRESIDENTIEEL VERVOER

        BLIK TO THE FUTURE: DS 8

        Sinds DS los is van Citroën, introduceerde het alleen nog maar SUV’s: eerst de DS 7 Crossback en onlangs de compactere DS 3 Crossback. De eerstvolgende auto die gaat komen, is echter een ruime sedan. Maak vast kennis met de DS 8.

        DS heeft het aan de wereld beloofd: er wordt elk jaar een nieuw model geïntroduceerd. 2017 was het jaar van de DS 7 Crossback, een SUV die de technische basis deelt met de concerngenoten Peugeot 3008/5008 en Opel Grandland X. In 2018 werd op de beurs van Parijs de DS 3 Crossback getoond, een compacte SUV die in het vaarwater van de Renault Captur moet gaan zitten.
        Later dit jaar komt DS met een flinke sedan, die nu nog naar de codenaam X83 luistert, maar waarvan we vrij zeker zijn dat hij de naam DS 8 opgespeld zal krijgen. We konden de auto al van dichtbij bekijken en er zelfs in zitten, maar hem fotograferen was nog ten strengste verboden. Onze grafische tovenaar maakte op basis van ons getuigenverslag deze compositietekeningen en die komen behoorlijk dicht bij de werkelijkheid.

        Sedan
        Als je naast de X83/DS 8 staat, vallen twee dingen op. Je ziet meteen de daklijn van de Peugeot 508 erin terug. Hij volgt exact dezelfde kromming en dat is niet raar, want de auto’s zijn volle neven van elkaar. De neus van de auto heeft het typische familiegezicht dat je ook op de DS 7 ziet en daarmee de bekende, grote grille met daarin die diamantvormige gaatjes en veel chroom. Het mag duidelijk zijn dat DS de chique tak van het PSA-concern is. Dat zal niemand ontgaan, want de ontwerpers leggen ook bij de DS 8 de nadruk op verzorgde details en mooie materialen. DS-ontwerper Ivo Groen is geïnspireerd door ambachtslieden als schoenmakers en leerbewerkers. Van de koplampen is bijzonder veel werk gemaakt. De drie grote ledmodules erin kunnen afzonderlijk draaien voor de beste lichtopbrengst. Daarnaast ziet het er prachtig uit. De nieuwe grote DS is een echte sedan en heeft dus geen vijfde deur zoals de 508.

        Plug-in
        Het interieur is een 'sedanversie' van de DS 7. Dat betekent dat het ontwerp nagenoeg gelijk is, alleen zijn de verhoudingen een beetje anders. De ruimte op de achterbank zal de kracht van de DS 8 worden en hier maakt hij meteen een groot verschil met de Peugeot 508. Hij is echt heel ruim, dankzij een iets langere wielbasis. We zouden ons zo kunnen voorstellen dat de eerste klant voor de nieuwe DS 8 de Franse president is, die het al een tijdje zonder sedan van Franse makelij moet doen. Vanbinnen is het luxe wat de klok slaat, met ook hier de nadruk op mooie materialen en bijzondere afwerking. Verder wordt er rijkelijk gestrooid met dat diamantmotief. Je ziet het op bijna alle klokken, knoppen en graphics van het multimediasysteem.
        De aandrijflijnen van de auto zullen overeenkomen met die van de Peugeot 508. Dat betekent dat er viercilinder benzine- en dieselmotoren zullen zijn. Je kunt ook rekenen op een E-tense-versie, een plug-in hybride, die circa 50 km elektrisch kan rijden.

        Hoewel het moderne DS geen hedendaagse interpretatie van de klassieke Citroën DS zal zijn, krijgt de DS 8 nog een leuke verwijzing naar die eerste DS uit 1955. Die had helemaal aan het einde van het dak knipperlichten; de nieuwe DS 8 krijgt lampen op dezelfde positie.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Verloren moeite, 99% van de berlinekopers kiest Duits of misschien nog een Jag/Lexus.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Verloren moeite, 99% van de berlinekopers kiest Duits of misschien nog een Jag/Lexus.
            Bwa kweenie, hier in België vinden ze dat belangrijk maar in de rest van de wereld. Het merk is ook nog redelijk nieuw uiteraard.

            China zal er nog wel wat afnemen

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Daar staat natuurlijk niet bij welk soort wagens er verkocht worden. Als ik de reclames van de afgelopen weken zag en hoorde voor het autosalon worden er bij de Franse (en ook andere merken) voornamelijk nog maar SUV's verkocht.

              Comment


              • #8
                als ik op straat rond kijk, is dat niet enkel bij PSA. Is zowat de standaard aan het worden bij bijna elk ander merk die SUV's in de portefeuille hebben.
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #9
                  IS DIT 'M?

                  DS 8 MOGELIJK TE ZIEN

                  Bij DS staat er ook dit jaar weer een onthulling op de agenda. Na de DS 7 Crossback en DS 3 Crossback krijgt een bijzonder model dit jaar de grote eer. Op Franse fora wordt wild gespeculeerd: is dit de DS 8?

                  DS belooft een bijzondere stap te zetten, want na twee cross-overs, uit een mateloos populair segment, wordt de DS 8 een ruime sedan. Dat is zoals we ondertussen kunnen constateren een beduidend minder populair segment anno 2019. Daar moet een kanttekening bij worden gezet, want dat is vooral in ons werelddeel het geval. In China gaan sedans nog als warme broodjes over de toonbank. Het is dan ook die markt waarop DS zijn pijlen vooral richt met de DS 8.

                  De nieuwe foto lijkt een schets te zijn uit een presentatie. We doken de foto op via de Franse Worldscoop-blog. De neus van de nieuwe 8 is onmiskenbaar een DS-front door de brede grille met typerende indeling en de naar beneden uitlopende koplampen. Wat ons alleen een beetje doet twijfelen, is de achterkant op de foto: die heeft wel heel veel 508 (L)-invloeden. Zo is de achterste zijruitenpartij identiek en lijkt de kont op precies dezelfde manier af te lopen.

                  Naar verluidt moeten we tot minstens het einde van het jaar op de onthulling wachten. De Guangzhou Motor Show (22 november - 1 december) wordt als mogelijke plek van de wereldpremière geopperd.



                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10




                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Recente impressies,



                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Vrees er allemaal een beetje voor. Denk dat nu wel redelijk duidelijk aan het worden is dat DS in Europa compleet niet aanslaat. Ik heb het gevoel dat het nog 2 à 3 jaar zal doorgaan hier zonder nieuwe modellen en dat het dan doek erover is. Daarna enkel nog een paar modellen voor de aziatische markt die dan ook in China geproduceerd worden.

                        Enkel de DS3 slaat hier nog aan, maar de DS5 is reeds verdwenen en ge moet ook niet echt blind zijn om te zien dat de DS7 ook compleet niet aanslaat.

                        Comment


                        • #13
                          Is dat nu ne Passat cc of ne Peugeot.
                          den borre


                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                          Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                            Is dat nu ne Passat cc of ne Peugeot.
                            Nu dat ge het zegt, in principe een chinese kopie van de 508.

                            Het opzet van DS was goed, maar snap niet dat een miljoenen-marketing-afdeling van een groep als PSA zo kan falen.

                            Comment


                            • #15
                              Ziet er toch niet zo heel goed uit voor PSA in China en zeker niet voor de werknemers: https://www.auto55.be/nieuws/31762-p...hina-op-straat

                              Comment


                              • #16
                                De klad begint er wel op meerdere plaatsen in te komen in China.
                                Het fabeltje van de oneindige groei gaat al een tijdje niet meer op daar.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                  De klad begint er wel op meerdere plaatsen in te komen in China.
                                  Het fabeltje van de oneindige groei gaat al een tijdje niet meer op daar.
                                  Dat wel, maar ge kunt ook voor de rest van de wereld produceren. Maar PSA is zich compleet gaan werpen op de Chinese aankopen en bv in geval van DS slaat het buiten China compleet niet aan.

                                  De bubbel zal in China idd gaan barsten.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                    Dat wel, maar ge kunt ook voor de rest van de wereld produceren. Maar PSA is zich compleet gaan werpen op de Chinese aankopen en bv in geval van DS slaat het buiten China compleet niet aan.

                                    De bubbel zal in China idd gaan barsten.
                                    Zo'n correctie zat er wel aan te komen. De vraag is nu hoeveel structurele overcapaciteit er is bij PSA en een aantal andere merken die zich zo sterk op de Chinese markt focusten en in welke mate het een tijdelijke dip van een paar jaar zal zijn - op langere termijn zou de Chinese middenklasse toch weer moeten groeien, ze hebben daar nog een lange weg te gaan.
                                    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik kom jaarlijks minstens 2 keer in China, en in de meeste satelliet steden is de leegstand in de nieuwbouw gewoon hallucinant hier en daar.
                                      Veel van de groeibouwprojecten die voorzien waren op de middenklasse, blijken totale overkill.

                                      Momenteel is het zelfs zo dat nog maar 15% van alle landelijke investeringen, privé geld zijn.
                                      De rest is allemaal overheid. Daardoor wordt voor de financiële wereld de schijn nog hoog gehouden.

                                      Ze zijn natuurlijk met veel, dus ze kunnen het nog wel ff rekken, maar de dip die onvermijdelijk gaat komen, zal diep zijn in mijn ogen.

                                      Gelukkig worden ze nog centraal gestuurd, en is de snelheid waarmee desgevallend kan bijgestuurd worden, enorm.
                                      Dat is iets wat ik altijd bewonderenswaardig vind, tov het Westen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        edit.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X