Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i4 (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Superlelijk hok!
    Waarom die lelijke grill, waarom luchtuitlaten achter de achterwielen? Heeft dat eigenlijk wel nut op een EV (of een ICE) of wordt dat ook weer allemaal fake?
    En die diffuser achteraan, echt?
    BMW is toch jarenlang een toonbeeld geweest van ongetogen design, maar de laatste 10 jaar trekt het op geen hol meer. Walgelijk gewoon!

Comment

Is nog altijd maar een concept hé, daar gaat nog veel aan veranderen.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
        Superlelijk hok!
        Waarom die lelijke grill,
        Snap ik ook niet
        waarom luchtuitlaten achter de achterwielen?
        omdat die de luchtweerstand aanzienlijk verlagen
        Heeft dat eigenlijk wel nut op een EV (of een ICE) of wordt dat ook weer allemaal fake?
        Zolang een EV last heeft van luchtweerstand wel
        En die diffuser achteraan, echt?
        Die zal IRL wat minder agressief zijn, maar dit lijkt me een ontwerp met een zeer lage CX
        BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
          omdat die de luchtweerstand aanzienlijk verlagen
          Is dat zo?
          Ik dacht dat die openingen altijd waren om warme lucht van de remmen weg te krijgen.
          Tot nu toe heb ik dat ook alleen maar op heel sportieve wagens en racewagens gezien, maar nooit op efficiente wagens.
          Als die dat zo aanzienlijk verlagen, waarom zien we dat dan niet op andere wagens? Lijkt me een veel gemakkelijkere en goedkopere oplossing dan sluitbare frontgrilles en zo.

Even update: ik zie sommigen op andere fora dat ook zeggen, maar geen cijfermateriaal.
          Als ik even zoek op meest efficiente wagens, kom ik volgende lijstjes tegen:

Every respectable story needs an unsung hero. The tale of automotive technology is, of course, no different. Yes, this story’s true-life character carries the...

Enige wagen in die lijstjes die openingen achter de wielen (voorwielen!) heeft, is de BMW 7. Dus ofwel ligt BMW jaren voor op de rest, of is het voordeel toch niet zo groot.
          Last edited by Chris_147; 06/03/2020, 10:25.

Comment

auto's met een goeie cx zijn vaak zijwindgevoeliger, ik weet ook dat bmw beweert dat die dingen de luchtweerstand verlagen, maar volgens mij (wie ben ik) verbeteren ze de rechtuitstabiliteit

van de i4 is alleszins nog geen cx cijfer te vinden

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Is dat zo?
                Ik dacht dat die openingen altijd waren om warme lucht van de remmen weg te krijgen.
                Tot nu toe heb ik dat ook alleen maar op heel sportieve wagens en racewagens gezien, maar nooit op efficiente wagens.
                Als die dat zo aanzienlijk verlagen, waarom zien we dat dan niet op andere wagens? Lijkt me een veel gemakkelijkere en goedkopere oplossing dan sluitbare frontgrilles en zo.

Even update: ik zie sommigen op andere fora dat ook zeggen, maar geen cijfermateriaal.
                Als ik even zoek op meest efficiente wagens, kom ik volgende lijstjes tegen:

Every respectable story needs an unsung hero. The tale of automotive technology is, of course, no different. Yes, this story’s true-life character carries the...

Enige wagen in die lijstjes die openingen achter de wielen (voorwielen!) heeft, is de BMW 7. Dus ofwel ligt BMW jaren voor op de rest, of is het voordeel toch niet zo groot.
                De BMW 4 grancoupe heeft ook die openingen achter de wielen, dat stond toen duidelijk in het persbericht. Wielenkasten zijn een belangrijk elementen in luchtweerstand

Comment

Misschien, maar dat beantwoord niet de vraag waarom enkel BMW dat lijkt te doen.
                  Als het zoveel voordeel zou geven, zou ik dat toch snel verwachten bij andere merken.
                  Het lijk me daarom toch eerder een design dingetje van BMW om het sportiever te laten lijken.

Comment

Impressie:

Comment

Laat maar komen zo!

Comment

edit.
                        Last edited by Jocar; 08/06/2020, 02:25.

Comment

Elektrische BMW i4 en BMW iX3 - WALKAROUND

Comment

Tests van de Mini-E geven aan dat deze echt super-efficiënt is. Het is de wagen die het laagste verbruik optekent voor alle EV (117 Wh/km). Dat is ten dele omdat hij zo licht is (1400 kg) maar ondanks het feit dat de mini-E niet direct de beste cx waarde heeft
                            Met zijn vrij grote accu en redelijke stroomlijn zou de i4 dus wel eens echt hoge toppen kunnen scheren qua range.

Thank you to Bilia Drammen for lending me the car:https://www.bilia.no/finn-oss/viken/drammen/https://www.facebook.com/BiliaDrammenMINI/Results from my range...

Comment

Dan wel zonder die konijnetanden aub...
                              lets have some more member berries

Comment

is de designer van Hartge bij BMW gaan werken?

Comment

De concept in Beijing:

Comment

Na die post over "konijnetanden" kan ik dit echt niet meer mooi vinden.
                                    Ik zie iedere keer een konijnesmoel....

Die fake radiator is ook voor niks nodig bij een electrische auto, en die achterkant lijken op uitlaten van een dragster auto.
                                    Alsof daar de lucht van een V12 turbo met nitro door moet.

Laat ons hopen dat ze de serie versie toch iets braver maken.

Comment

Inderdaad, ik vind het totaal smakeloos, vorm volgt hier totaal niet functie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        van de i4 is alleszins nog geen cx cijfer te vinden
                                        toeval

op 6/3 goegelde ik cw, cd, cx en drag i4...nix te vinden

paar uur daarna moet dit gepubliceerd zijn

The Tesla Model S is currently the most aerodynamic car in its class. It boasts a drag coefficient of just 0.23 which, according to the company, is the lowest for any car on earth! A carbon fiber spoiler at the rear also helps with the aerodynamics. The numbers for the i4 are not out yet, but to put things into perspective, the 2019 BMW 3 Series sedan also has a 0.23 coefficient of drag, whereas the BMW 4 Series Gran Coupe – the car the i4 is based on – has a drag coefficient of 0.28. The BMW i4 features a lot of panels to direct the airflow and has a simple side profile without a lot of cuts and creases, so we can expect a better rating here than its alter-ego.

https://www.topspeed.com/cars/2021-b...nt%20of%200.28.

ondertussen zit de nieuwe s-classe aan 0.22 (net als de oude cla 2013 en de a-klasse sedan, edit)

als bmw erin slaagt van de 4 gran coupe 0.28, aan 0.23 - of minder - te geraken voor de i4, volgt vorm wel de functie, imo...maar de gewone 4-serie coupe 2020 met deze snuit haalt 0.25

dat fake geluid, uitlaten en roosters belachelijk kunnen zijn, is iets anders
                                        Last edited by bobo; 29/09/2020, 11:54.

Comment

BMW i4 M Spy Photos

Comment

Working...
                                          X