Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Tonale

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Alfa Romeo Tonale

    Geen Rombo maar Tonale heet de nieuwe compacte Alfa Romeo, die als kleinere broertje van de Stelvio door het leven mag gaan. Ook Tonale is de naam van een


    Glimp van de Alfa Romeo Tonale concept


    Geen Rombo maar Tonale heet de nieuwe compacte Alfa Romeo, die als kleinere broertje van de Stelvio door het leven mag gaan. Ook Tonale is de naam van een bergpas (net als Stelvio). De pas ligt op 1800 meter boven zeeniveau op de grens tussen de regio’s Lombardije en Trentino – Alto Adige. Marketingtechnisch noem je de Tonale een CUV, maar dat is verder niet interessant. Of Alfa Romeo het model ook Tonale zal laten heten, wanneer deze in de productiefase komt, is nog onduidelijk maar misschien wel aannemelijk. Net zo aannemelijk is het overigens ook dat het eindproduct er bijna net zo uit zal zien.

    Na een dag van silhouetje staren, ging vanavond het doek er vast af. We zien een scherp gelijnde compacte SUV, waar ze bij Mazda en Jaguar misschien wat onrustig van worden. De snit is eigenlijk direct al wat Italiaanser te noemen dan de Giulia en de Stelvio. Een prachtige scherpe neus met weggedoken koplampen zoals we dat ook kennen van de 159 en Brera/Spider, maar ook de Montreal uit het verleden en de recentere Pandion en Duettottanta studiemodellen van respectievelijk Bertone en Pininfarina.


    Erg mooi om te zien dus, dat Alfa Romeo het direct aandurft om ook een wat nieuwe designkoers in te slaan, in plaats van een soort update te lanceren van wat we reeds kennen. De Tonale concept heeft een sexappeal waar een groot jong publiek mee aangesproken zal worden. Het platform is het bekende modulaire onderstel van de 500X, Renegade en de Compass met voor- en vierwielaandrijving. Kostentechnisch is dit model voor FCA dus prima te verkopen, zonder al te veel risico. De naam is voor de Angelsaksisch sprekende mensen misschien wat wennen, maar met een Brexit voor de deur wellicht ook weer wat minder belangrijk…

    De Italiaanse markt wordt de voornaamste, maar we verwachten bij deze aanblik dat de rest van Europa er ook gevoelig voor zal zijn. Zeker met de juiste zakelijke motoren, zal ook in ons kikkerlandje deze Alfa van zich laten horen. Wellicht meer nog dan de Giulietta, waar dit model eigenlijk de directe vervanger van is. Overigens is gezien de vormgeving van de lessenaar (foto onder) in de zaal, goed te zien dat het morgen tijdens de persintroductie vaak over stekkers zal gaan. Alfa Romeo zal dus helemaal aan de hybride gaan.

    Last edited by kevin_krystofiak; 04/03/2019, 22:34.
    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

  • #2
    Ben vooral nieuwsgierig naar wanneer en hoe hij effectief in de showroom gaat staan, Alfa kennende, haha

    Comment


    • #3
      877 383 4802
      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

      Comment


      • #4
        2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

        Comment


        • #5
          Ik zie hier veel Mazda CX-3 in. Maar dan met dicht geknepen ogen.

          Die Mazda is zeker geen lelijke auto, en zijn, voor mij, minst knappe kant wordt hier vervangen door een strak gestileerde Alfa-neus.

          Een donkerblauwe met beige lederen interieur, graag.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

          Comment


          • #6
            ALFA ROMEO ONTHULT TONALE CONCEPT


            Alfa Romeo komt in Genève verrassend uit de hoek. De Italianen brengen namelijk deze Tonale mee naar de Zwitserse beurs, een studiemodel in de vorm van een cross-over in het C-segment. Mét een plug-in hybride aandrijflijn!


            Vraag je je ook af wat Alfa Romeo precies van plan is met de op leeftijd geraakte Giulietta? Grote kans dat deze Tonale Concept een tipje van de sluier licht van wat we van een Giulietta-opvolger kunnen verwachten. De naar de Tonale-pas vernoemde Alfa is namelijk een voorbode op een middelgrote cross-over en het is zeer goed mogelijk dat Alfa Romeo in zo'n model de perfecte vervanger van de in 2010 gepresenteerde hatchback ziet.

            De Tonale is niet alleen een vooruitblik op een nieuwe middelgrote SUV van Alfa Romeo, het is ook nog eens de eerste auto die het merk voorziet van een plug-in hybride aandrijflijn. Over de aandrijflijn laat Alfa Romeo nog weinig los. Wel meldt Alfa Romeo dat de elektromotor 'achterin' is geplaatst en dat doet vermoeden dat de nieuwkomer tot op zekere hoogte een achterwielaandrijver is. Mogelijk maakt de Tonale dus gebruik van een variant van het in de basis achterwielaangedreven Giorgio-platform. Het DNA-systeem, geïntroduceerd op de Giulietta, Mito en 4C, moet het zonder Dynamic-stand doen, maar krijgt er een Dual Power-modus voor terug. In dat geval wordt het uiterste van zowel de verbrandingsmotor als van de elektromotor gevraagd.

            Volgens Alfa Romeo zijn in het ontwerp diverse verwijzingen aangebracht naar andere modellen. Zaken als de Scudetto op de neus en de 'telefoonschijfwielen', waar in dit geval banden van Pirelli omheen zitten, zijn natuurlijk typische Alfa-kenmerken. Alfa Romeo noemt de vormen in de flanken een verwijzing naar de Duetto en Disco Volante Spider, terwijl de lijn van de Tonale zelf geïnspireerd is op die van de GT Junior. De koplampunits zijn een knipoog naar de exemplaren van de SZ en de Brera. De achterruit lijkt overigens opvallend bol te lopen. Het wulps gevormde interieur is afgeladen met zaken als leer en alcantara, maar ook met aluminium. Achter het stuurwiel vinden we een 12,3-inch digitaal instrumentarium en op de middenconsole is een 10,25 inch groot multimediascherm gemonteerd. Let wel: Alfa Romeo spreekt over een 'uiting van een verre blik in de toekomst'. Verwacht dus niet alle lijnen exact zo terug te zien op een productiemodel.





            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7






              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8


                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  is op zich al veelzeggend voor de huidige automarkt dat ze dit eerst presenteren en pas later (?) de Giulietta die al sinds 2010 op de markt is

                  Iedereen aan de suv! (en aan de stekker!)

                  Comment


                  • #10
                    Ziet er nog goed uit!

                    Dat hij maar snel op de markt komt

                    Comment


                    • #11
























                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12










                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Mooi.Mooi! Ik hoop zo erg dat Alfa terug keert met volwaardig gamma. Zou echt een verrijking zijn tgo de traditionele Duitsers zijn.

                          Comment


                          • #14
                            Aan historie en karakter hebben ze bij Alfa Romeo geen gebrek, maar om in de toekomst groot te worden en te blijven, moet je bovendien een flinke dosis gebruiksgemak kunnen bieden. Dat Alfa dat in zich heeft, bewees het onlangs met de Tonale. Het beste nieuws aan die prachtige concept: hij komt er echt.

                            Alfa Romeo is een absolute ster in het creëren van prachtige, geweldig sturende automobielen, maar blinkt ook uit in het op de uiterste proef stellen van het geduld van zijn fans. Slechts zelden stappen wij in het vliegtuig om kennis te maken met een echt nieuwe Alfa Romeo. De Stelvio en de Giulia liggen nog redelijk vers in het geheugen, maar van de Giulietta is het krokante korstje wel verslapt, om van de Mito maar te zwijgen. Die ging immers vorig jaar al uit productie. Daar zou verandering in komen, beloofde de charismatische Sergio Marchionne vol vuur tijdens de onthulling van de Giulia, maar helaas was het hem niet gegeven zelf woord te houden.

                            Ook bij de afgelopen editie van de salon van Genève zochten we weer tevergeefs naar bijvoorbeeld een opvolger voor de Giulietta, maar helemaal bot vingen we niet. Het Italiaanse kroonjuweel van Genève 2019 was de Alfa Romeo Tonale, een compacte cross-over. Weliswaar nog een concept-car, maar: “De Tonale is op dit moment ons speerpunt”, aldus CEO Roberta Zerbi in een exclusief interview met AutoWeek (twee weken geleden, in nummer 13). Meer concreet: de Tonale zoals hij hier staat, wordt doorontwikkeld tot een productiemodel. Het wordt niet, zoals menigeen vermoedde, een vervanger van de Giulietta, maar een model ernaast. “Hij moet in de smaak vallen bij mensen die een comfortable, compacte cross-over zoeken”, aldus Zerbi. De klassieke hatchback blijft bij Alfa Romeo behouden, verzekert ze. Tonale is overigens een bergpas in Italië, enkele tientallen kilometers ten zuiden van de Stelvio en minder hoog.

                            Breed scala motoren
                            Onze illustrator gebruikte voor een deel de aanwijzingen die Zerba ons tijdens ons gesprek gaf voor de uiteindelijke productieversie ten opzichte van de concept-car om deze afbeeldingen te maken. De proporties blijven gelijk en dat geldt in grote lijnen ook voor het vooraanzicht, de ‘stance’, en de Brera- en SZ-achtige koplampunits.
                            Onder de kap mogen we een breed scala aan mogelijkheden verwachten, aldus Zerbi. De Tonale wordt Alfa’s debuut in de wereld van elektrificatie. Met name plug-in hybrides staan op de agenda, omdat die de beste combinatie vormen tussen de rijbeleving die Alfisti willen en de CO2-uitstoot die de wereld eist. Verder is ook al zeker dat de auto in thuisland Italië gebouwd zal worden.

                            Al staat de komst van de Tonale volgens Zerbi dus vast, enig traditioneel Alfa-geduld vraagt ze wel weer. De productieversie wordt hopelijk eind volgend jaar onthuld, maar tegen die tijd beoordeelt Alfa Romeo of dat wel haalbaar is.






                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              IS DIT ‘M?

                              ALFA ROMEO TONALE MOGELIJK GELEKT

                              Alfa Romeo wist op de beursvloer in Genève vriend en vijand te verrassen met een nieuwe concept-car. Het merk deed er toen alles aan om te laten blijken dat het met een kleiner model onder de Stelvio zou komen. Die Tonale lijkt nu in productievorm te zijn gelekt, toch?

                              Op een Frans forum duiken drie beelden op van de splinternieuwe Alfa Romeo Tonale. We moeten er echter bij zeggen dat sommige elementen ons doen twijfelen. Zo zijn de ramen wel heel erg donker geblindeerd, wat doet vermoeden dat het nog een auto in een (vergevorderde) ontwikkelingsfase is. Bovendien staat hij tussen auto’s van allemaal andere merken. Zo zien we op de achtergrond een Volvo XC40, een BMW X2 en een Audi Q3. Toevalligerwijs zijn dit allemaal concurrenten, wat weer doet vermoeden dat Alfa Romeo een soort intern onderzoek deed in een geheime setting om te kijken hoe de auto het in vergelijking met zijn concurrenten doet.

                              De kans is groot dat we de nieuwe Italiaan in vrijwel productierijpe vorm hier zien, maar we steken er onze hand niet voor in het vuur. Mocht dit de echte Tonale zijn, dan houdt Alfa Romeo stevig vast aan zijn concept. Waar de achterlichten wel de drie ‘boogjes’ krijgen, blijven die echter aan de voorkant in de koplampen weg. Verder wordt de neus door veel gaaswerk gecontrasteerd. Wat de eventuele R-aanduiding op de kentekenplaten betekent, durven we niet te zeggen. De auto zou volgend jaar op de markt verschijnen. Mogelijk ontmoeten we de auto nog voor de jaarwisseling.







                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Nee, dat is het toch niet.

                                Comment


                                • #17
                                  Verhoudingen zijn we moeilijk in te schatten op deze foto's, maar op het eerste zicht toch ook een beetje gedrongen allemaal.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                    Verhoudingen zijn we moeilijk in te schatten op deze foto's, maar op het eerste zicht toch ook een beetje gedrongen allemaal.
                                    Op zich niet abnormaal gezien het een Renegade is met een andere carrosserie.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Zal toch bezwaarlijk een concurrent zijn voor de XC40 of de Q3 denk ik

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                                        Op zich niet abnormaal gezien het een Renegade is met een andere carrosserie.
                                        niet eerder Compass?
                                        Classic cars on demand

                                        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                        www.californiadream.be

                                        - It's time to make your dream come true -

                                        Comment

                                        Working...
                                        X